Alimente si plante contra insomniei

Insomnia poate fi tratată și cu alimente și plante, nu numai cu medicamente. Alimente contra insomniei sunt considerate cele bogate în melatonină, triptofan, magneziu sau uleiuri volatile. Plantele care ajută la tratarea insomniei pot fi valeriana, floarea pasiunii, mușețelul, nucșoara, lavanda, feniculul.

Insomnia tratament cu alimente si planteInsomnia înseamnă să te scoli mai devreme decât ai planificat sau să ai dificultăți la adormire sau la a rămâne adormit. Insomnia nu este o boală în sine, ci mai degrabă un simptom pentru probleme emoționale legate de viața personală sau profesională. Stresul, anxietatea și depresia pot fi cauze principale ale lipsei de somn. Alte elemente care declanșează insomnia sunt sportul intensiv efectuat seara, sarcina, arsurile la stomac, boli, durere, factori de mediu, alcoolul și prea multă cofeină.

Potrivit National Institutes of Health, aproximativ 50 până la 70 milioane de americani suferă de tulburări cronice de somn. La nivel mondial, se consideră că nopțile fără odihnă sunt frecvente la peste o treime din populația adultă. După o perioadă de timp, deficitul de somn poate genera nu numai oboseală, dar și un risc crescut de boli cronice, depresie și obezitate. Consumul anumitor alimente poate ajuta organismul să producă o cantitate mai mare de substanțe care induc somnul.

În loc să luați medicamente, alegeți alimente și plante care vă ajută să adormiți și care contribuie totodată la o stare bună de sănătate. Dieta și stilul sănătos de viață pot influența pozitiv și îmbunătăți somnul, diminuând insomnia și consecințele acesteia.

Alimente care conțin melatonină

Melatonina, un hormon produs de glanda pineală în creier, ajută la reglarea ciclului de veghe și somn, cunoscut sub numele de ritm circadian. Ritmul circadian al organismului, care este un „ceas” de 24 de ore, joacă un rol critic în determinarea momentului în care adormim și în care ne trezim. Nucile și cireșele proaspete sau uscate sunt o sursă bună de melatonină. De asemenea, porumbul și cartofii conțin și ele melatonină, dar în cantități mai mici.


Combaterea insomniei cu alimente care conțin L-triptofan

L-triptofanul, un aminoacid care funcționează ca o proteină, este precursorul melatoninei și serotoninei, un neurotransmițător care ajută somnul. De la triptofan, organismul produce un alt precursor al melatoninei și serotoninei cunoscut ca hidroxitriptofan sau 5-HTP, care se leagă de obiceiurile bune de somn. Sursele sănătoase de alimente cu triptofan includ carnea de curcan, de pui sau de pește, nucile, laptele, semințele de dovleac sau de susan, tofu și soia.

RecomandareO cină din piept sau pulpă de curcan su salată verde și tofu peste care am presărat semințe de dovleac și de susan și soia este așadar deosebit de recomandată celor ce suferă de insomnie și vor să rezolve această problemă într-un mod natural.

Alimentele bogate în magneziu și anumite vitamine ne ajută să avem un somn bun

Magneziul facilitează relaxarea musculară, ajutându-ne să dormim. Atunci când organismul nu are suficient magneziu, se instalează anxietatea și tulburările de somn. De asemenea, pot apărea și senzații neplăcute la picioare cunoscute ca sindromul picioarelor neliniștite, care vă pot afecta abilitatea de a adormi. Alimentele bogate în magneziu sunt leguminoasele, cerealele integrale, nucile braziliene, migdalele, nucile caju, semințele de dovleac sau de pin și nucile negre. Cerealele cu tărâțe, ovăzul, bananele, ciocolata, algele marine și ierburile aromate ca busuiocul, tarhonul, măghiranul și mărarul sunt și ele surse bune de magneziu.

Vitamina B6 și magneziul ajută la transformarea triptofanului în serotonină. Vitamina B6 ajută la producerea în creier a unor substanțe chimice suplimentare ce reglează somnul și starea de spirit, între care melatonia și dopamina. Bananele și cartofii sunt surse bune de vitamină B6 și magneziu. Uneori, persoanele depresive au o deficiență de acid folic și de vitamina B12. Acidul folic de regăsește abundent înlinte și sparanghel iar vitamina B12 poate fi găsită în pește, fructe de mare și carne slabă de pasăre.

Peștele, o soluție?

Peștele nu este bun doar pentru inimă și cură de slăbire. Acizii săi grași Omega 3 vă pot îmbunătăți și dispoziția datorită faptului că măresc nivelul serotoninei, hormonul senzației de bine. În plus față de pește, puteți mânca și semințe de in și nuci.

Alimente cu un conținut ridicat de carbohidrați

Alimentele bogate în carbohidrați fac ca triptofanul să fie mai disponibil pentru creier, crescând astfel producerea substanțelor responsabile de somn – serotonina și melatonina – după cum precizează University of Maryland Medical Center. Consumul de gustări mici bogate în carbohidrați, precum granola, cerealele neîndulcite, pâinea integrală sau biscuiții sărați cu lapte înainte de a merge la culcare, pot ajuta în reducerea insomniei. În plus, carbohidrații complecși pot ameliora insomnia provocată de arsurile la stomac. Mesele în cantitate prea mare sau prea aproape de ora de culcare cauzează frecvent arsuri la stomac. 

De evitat

Alimente care trebuie evitate în cazul insomniei

Toată lumea se confruntă din când în când cu dificultatea de a dormi. Însă atunci când lipsa somnului interferează cu viața de zi cu zi, înseamnă că poate exista un semn de insomnie. Aceasta poate fi pe termen scurt, caz în care durează doar câteva nopți sau săptămâni, sau poate deveni o problemă cronică ce durează trei nopți pe săptămână timp de o lună sau mai mult. Insomnia se clasifică în primară, atunci când are loc în absența unei afecțiuni medicale care să stea la baza ei, și secundară, atunci când este cauzată de o boală sau de o medicație. Primul pas este să eliminați cauzele care stau la bază. Apoi, alături de alte abordări de tratament, un medic vă poate recomanda alimente pentru a evita insomnia.
Cafeina. Cafeina este un stimulant renumit care poate fi găsit în cafea, băuturi răcoritoare, unele alimente și de asemenea, în anumite medicamente. Alimentele care conțin cacao sau ciocolată și acelea care au aromă de cafea, precum înghețata, iaurtul și altele, pot ascunde toate cafeină în conținutul lor. Este posibil să fie necesară reducerea sau eliminarea consumului de cafeină pentru a face cu adevărat față insomniei.
MayoClinic.com recomandă ca prim pas evitarea consumului de cafeină după prânz pentru a vedea dacă apar îmbunătățiri ale somnului. Dacă simptomele continuă, poate fi necesară eliminarea completă a cafeinei din alimentație.
Dulciurile. Zahărul intră în fluxul sangvin și este transformat rapid în glucoză, principala sursă de energie a organismului. De aceea, zahărul poate oferi o creștere rapidă de energie la o persoană obosită. Totuși, stimulanți ca dulciurile ar trebui evitați în apropierea orei de somn atunci când încercați să controlați insomnia, după cum ne sfătuiește National Heart, Lung and Blood Institute. Ideal ar fi să evitați consumul stimulanților la cel puțin opt ore distanță de ora de culcare. Sensibilitatea tuturor la zahăr este diferită, deci ar putea fi nevoie de câteva experimente pentru a afla ce cantitate nu influențează somnul. De asemenea, alegerile alimentare mai sănătoase, ca fructele care conțin zahăr natural, pot fi de ajutor în satisfacerea nevoii de dulce.
Fructelor le ia mai mult timp pentru a fi digerate, așadar nivelul glicemiei nu crește așa brusc cum s-ar întâmpla în cazul consumului altor alimente. Acest lucru transformă fructele într-o gustare de seară mai potrivită decât produsele de patiserie, fursecurile, bomboanele și gogoșile, care sunt digerate mult mai repede, cauzând creșterea rapidă a glicemiei.
Alcoolul. Alcoolul poate cauza inițial somnolență și poate încuraja somnul. Totuși, cei care suferă de insomnie nu ar trebui să-l folosească pentru a trata simptomele. În timpul somnului, organismul trece prin mai multe faze ale somnului – unele mai profunde ca altele. Un somn bun și odihnitor cere să trecem prin toate aceste faze. Potrivit National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism, alcoolul afectează abilitatea organismului de a intra în fazele de somn mai profund care sunt cele mai reconfortante. Dacă acest lucru se întâmplă regulat, poate duce la oboseală în timpul zilei și tulbura capacitatea de funcționare normală a organismului. Acest lucru înseamnă că, pe termen lung, consumul regulat de alcool poate înrăutăți insomnia.
Produsele pe bază de roșii. Arsurile la stomac pe care le resimțiți atunci când stați culcați sau dormiți pot contribui și ele la insomnie. Pentru a ține sub control aceste simptome, Cleveland Clinic sugerează să evitați alimente precum ceapa, menta, ciocolata, citricele sau sucurile acestora, roșiile sau produsele bogate în grăsimi. Aceste alimente pot înrăutăți arsurile la stomac.

În plus, este important să mâncați porții mici mai ales înainte de ora de culcare și să lăsați să treacă trei sau patru ore după ce ați mâncat înainte de a vă întinde să dormiți. Ridicarea capului pe o pernă poate ajuta puțin în controlarea arsurilor la stomac și, de asemenea, poate îmbunătăți calitatea somnului. Vă poate fi de ajutor ținerea unui jurnal alimentar în care să notați simptomele pe care le aveți atunci când consumați anumite alimente pentru a le identifica pe acelea care vă creează probleme.

Tratament naturist pentru insomnie. Cum tratăm insomnia cu plante.

Insomnia se instalează atunci când o persoană are probleme în a merge la culcare sau în a dormi, lucruri care se întâmplă mai des de trei ori pe săptămână, având drept consecință oboseala din timpul zilei. Un adult trebuie să doarmă 8 ore pe noapte. Totuși, potrivit University of Maryland Medical Center, doar aproximativ 35% din adulții americani ajung, în mod consecvent, la acest număr de ore. Există multe remedii pentru insomnie, inclusiv suplimente naturale și plante care vă pot ajuta să adormiți și să vă bucurați de un somn liniștit pe timpul nopții. Întotdeauna vorbiți cu medicul înainte de a consuma orice plantă de acest gen, mai ales dacă vă aflați sub un tratament medicamentos deoarece se pot manifesta efectele adverse sau interacțiunile medicamentului.

Mușețelul

Un remediu din plante cunoscut pentru calmarea nervilor și relaxarea corpului, mușețelul îi poate ajuta și pe cei care suferă de o formă ușoară de insomnie. În cartea „Puterea vindecătoare a vitaminelor, mineralelor și plantelor”, Reader’s Digest Association recomandă consumul unei cești de ceai de mușețel în fiecare seară, cu 30 de minute înainte de culcare. Pentru a prepara un ceai de mușețel, lăsați la infuzat o linguriță de mușețel uscat într-o ceașcă de apă fiartă pentru 10-15 minute, strecurați, îndulciți cu miere dacă doriți și beți imediat. Puteți folosi și pliculețele de ceai de mușețel disponibile în supermarket sau în magazinele naturiste. Fiind o plantă ușoară și delicată, mușețelul funcționează bine alături de alte plante cu efect sedativ fără a cauza efecte secundare.

Valeriana și Floarea Pasiunii

Valeriana și floarea pasiunii sunt două plante benefice sistemului nervos și stării de bine. Lăudată pretutindeni datorită calităților sale care vin în ajutorul celor care nu pot dormi, valeriana poate ajuta insomniacii să adoarmă mai repede și să aibă un somn mai profund în timpul nopții. Potrivit unei analize publicate în ediția din martie 2010 a publicației „Sleep Medicine”, valeriana poate genera o îmbunătățire a simptomelor insomniei. Un studiu timpuriu publicat în ediția decembrie 2006 a publicației „American Journal of Medicine” arată că valeriana poate îmbunătăți calitatea somnului fără a genera efecte secundare, cu toate că nu a fost stabilită o doză standard. Totuși, University of Maryland Medical Center recomandă administrarea a 200 până la 400 mg extract standardizat de valeriană înaintea orei de culcare pentru a ajuta și susține somnul. Valeriana, spre deosebire de alte remedii naturiste pentru insomnie, nu crează dependență și nici nu are efecte secundare dacă este administrată conform prescripțiilor. Valeriana conține uleuri volatile, acid valerianic, substanțe calmante și antioxidante, acid izovalerianic, catinină, alfa metil-pirilcetonă, valerianonă, alcaloizi, substanțe care contribuie la restabilirea echilibrului psihic și sexual. Are puternic efect de calmare și echilibrare a tensiunilor psihice, combate stresul și aduce o stare generală de bine. Floarea pasiunii completează efectele valerianei având aceeași sferă de aplicabilitate: este eficientă în atenuarea stărilor de nervozitate, anxietate, echilibrarea tensiunilor, facilitarea somnului. De asemenea calmează spasmele musculare.

Nucșoară

Nucșoara, o plantă despre care se crede că are o acțiune ușor sedativă, poate aduce și ea beneficii celor care suferă de insomnie. În Indonezia, habitatul nativ al plantei, vracii folosesc nucșoara pentru a trata o paletă largă de afecțiuni, inclusiv insomnia. În carte sa, „Healing with the Herbs of Life”, Lesley Tierra recomandă administrarea unei capsule de nucșoară proaspăt măcinată cu patru sau cinci ore înainte de ora de culcare pentru a susține un somn odihnitor și creșterea dozei la o capsulă pe zi până când se reglează somnul în mod natural.

Achiziționați de la magazinele cu alimente sănătoase un aparat care face capsule, precum și capsule goale, pentru a produce capsule cu nucșoară proaspătă, sau pur și simplu dizolvați un sfert de linguriță de nucșoară proaspăt măcinată în apă caldă sau suc și consumați-o pe loc. Și ceaiul cu nucșoară este eficient.

Celebra firmă Yogi Tea Germania este nr. 1 pe plan mondial în privința ceaiurilor aromatice BIO din plante și condimente. Sortimentul de ceai numit sugestiv BEDTIME (Ceai de seară, înainte de culcare) combină plantele ce favorizează somnul: fenicul, mușețel, valeriană, nucșoară.

Floarea Pasiunii (Passiflora)

Floarea Pasiunii (Passiflora) este recunoscută în întreaga lume pentru faptul că susține în mod eficient calmarea sistemului nervos fără a da dependență. Capsulele din floarea pasiunii se folosesc pentru tratamentul stărilor de insomnie, anxietate, stres, însoțite de multe ori de încordare musculară, irascibilitate nervoasă. Floarea pasiunii poate fi de ajutor si în tratamentul gastritei, colitelor și nevralgiilor. Sistemul nervos este centrul de comandă care asigură coordonarea funcționării altor organe din corp. Când acest sistem extrem de complex devine suprasolicitat, provoacă ravagii în întreg organismul.

Mai multe ceaiuri și suplimente capsule pentru tratamentul natural al insomniei și relaxare puteți regăsi în magazinul online cu livrare rapidă prodietanaturala.ro » vezi aici mai multe detalii, produse și prețuri «

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.