Alimente ce previn boala Alzheimer

Suntem ceea ce mâncăm iar alimentația influențează și apariția unor probleme de sănătate precum Alzheimer. Ultimele studii arată că anumite alimente sănătoase consumate frecvent pot preveni boala Alzheimer. Consumul unor alimente bogate în antioxidanţi (vitamine, carotenoide, fitonutrienți) și tratamentul naturist cu ginkgo biloba ar putea fi utile în lupta împotriva acestei maladii.  Boala Alzheimer este o boala progresivă a creierului care distruge lent memoria și abilitatea de a gândi, afectând capacitatea de a efectua cele mai simple sarcini de zi cu zi.

Boala Alzheimer este ireversibilă și progresivă iar deteriorarea în zone importante ale creierului poate începe cu douăzeci până la patruzeci de ani înainte ca boala să se manifeste. Această boală, identificată în 1907 de neurologul german Alois Alzheimer, este caracterizată printr-o deteriorare mintală progresivă, precum și printr-un grad de afectare a funcției abilităților sociale și de muncă. Alzheimer era considerată odinioară o boală rară, însă astăzi afectează milioane de oameni, mulți dintre ei bătrâni dar tot mai mulți aflați numai la jumătatea vieții.

Cauzele exacte ale bolii Alzheimer nu sunt încă pe deplin cunoscute, dar cercetările dezvăluie un număr de factori determinanți. Carența nutrițională este unul dintre factorii importanți. Persoanele cu boala Alzheimer au un nivel scăzut de antioxidanți, vitaminele A, C și E și carotenoide. Antioxidanții combat radicalii liberi iar deficiența poate expune creierul la un pericol de oxidare crescut. Oamenii de ştiinţă afirmă că aşa-numitul stres oxidativ, care împiedică utilizarea optimă a oxigenului în organismul uman, este un alt factor care favorizează dezvoltarea bolii.

Cercetătorii germani de la Universitatea din Ulm au realizat un studiu cu participarea a 74 de persoane ce prezentau simptome moderate de Alzheimer şi a 158 de persoane sănătoase. Subiecţii aveau vârste cuprinse între 65 şi 90 de ani. Aceștia au fost supuşi unor teste neuropsihologice şi au răspuns la un chestionar privind stilul de viaţă. În plus, le-a fost calculat indicele de masă corporală şi li s-au făcut analize de sânge. Diferenţele au fost evidente: cercetătorii au observat că nivelurile serice (concentraţia în serul sanguin) a doi anumiţi antioxidanţi – vitamina C şi beta-carotenul – erau semnficativ mai mici la participanţii cu Alzheimer decât la cei sănătoşi.

Vitamina C este una dintre cele mai cunoscute vitamine. Știm cu toții unde găsim vitamina C în cantități mari (oare… sau mai trebuie sa ne informam?). >> Citiți aici un articol amplu despre vitamina C și în ce alimente regăsim vitamina C pentru prevenirea bolii Alzheimer <<

Beta-carotenul, la fel ca toate carotenoidele, este un antioxidant. Persoanele care iau suplimente de beta-caroten, timp de mai mult de 15 ani, prezintă un risc considerabil mai mic de a înregistra declin cognitiv. Organismul uman transforma beta-carotenul in vitamina A (retinol). Următoarele alimente sunt bogate în beta-caroten: morcovi, caise, sparanghel, broccoli, păpădia, grapefruit, pătrunjel, mazăre, cartofi dulci, dovleac, prune, condimente precum curry, pudra de ardei iute, oregano, boia de ardei.

Un studiu realizat la Rush Institute for Healthy Aging din Chicago arată că persoanele cu un nivel scăzut de niacină (vitamina B3) sunt cu 70% mai predispuse să facă boala Alzheimer decât cei care au un nivel crescut în dietă. >> Citiți aici un articol amplu despre niacină (vitamina B3) și în ce alimente regăsim această vitamină ce ajută la prevenirea bolii Alzheimer <<

Toți factorii de risc pentru boli de inima (precum alimentația axată pe mâncăruri mult procesate, lipsa de exercițiu fizic) sunt de asemenea factori de risc pentru Alzheimer. O alimentație sănătoasă, precum cea din Dieta Mediteraneană (cereale integrale, fructe și legume roșii și violet, pește, nuci, ulei de măsline, condimente) și exercițiul fizic pot proteja nu numai inima, dar și creierul. În prezent nu există nici un remediu pentru Alzheimer, dar înțelegerea acestor factori de risc ne oferă vești bune privind prevenirea cumplitei boli.

Este adevărat că nu putem face nimic cu privire la genele pe care le-am moștenit de la părinții noștri, dar dacă mâncăm inteligent și menținem nivelul de colesterol și de zahăr din sânge în limite normale, daca facem câteva exerciții fizice zilnic, dar și simple exerciții mentale (citim, desfacem cuvinte încrucișate), dacă luăm câteva suplimente alimentare pe bază de ginkgo biloba, antioxidanți, ceai verde, atunci avem toate șansele să nu dezvoltăm niciodată Alzheimer.

Extractul de ginkgo biloba, luat sub formă lichidă sau capsule, acționează ca un antioxidant și crește fluxul sanguin din creier. Gingko biloba este una dintre cele mai vândute plante în magazinele naturiste și figurează de peste cinci ani în topul primelor 15 medicamente cele mai prescrise de medicii din România.

Conform cercetărilor, extractul de ginkgo biloba poate stabiliza și îmbunătăți funcția mintală și comportamentul social al persoanelor cu boala Alzheimer. Cele mai multe teste au arătat că ginkgo biloba îmbunătățește funcționarea creierului în mod semnificativ și poate fi folosit în tratamentul naturist al bolii Alzheimer, demenţelor vasculare sau demenţelor mixte. Frunzele de Gingko Biloba conţin două tipuri de substanţe (flavonoide şi terpenoide) care au proprietăţi antioxidante.

Foarte importantă este folosirea continuă a funcţiei cognitive. Menținând creierul activ, evoluția bolii Alzheimer poate fi încetinită: dezlegaţi cuvinte încrucişate, citiți reviste, cărți și articole informative pe internet, jucaţi sudoku, scrabble, rezolvaţi puzzle-uri, faceți temele cu copiii școlari şi angrenaţi-vă în orice activităţi creative!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.