Alimentatia corecta inainte si dupa antrenament

Ce ar trebui să mâncăm înainte și după antrenament? Alimentația corectă înainte și după antrenament ar trebui să respecte un dozaj corect al carbohidraților și proteinelor.

Ce mâncăm înainte și după antrement. Mese proteice.
Ce mâncăm înainte și după antrenament. Mese proteice.

În primul rând, este necesară opinia avizată a nutriționiștilor și experților în fitness. Aceștia vor ști să recomande gustările pe care va trebui să le consumați înainte și după efectuarea exercițiilor fizice. Totuși, cel mai probabil veți obține tot atâtea răspunsuri diferite câți experți veți consulta.

Smoothie perfect înainte de antrenament: maca Bio, ceai mate Bio 30%, zahar de cocos Bio, guarana Bio, matcha Bio, apa de cocos Bio, baobab Bio, spirulina Bio, acerola Bio.
Smoothie perfect înainte de antrenament: maca Bio, ceai mate Bio 30%, zahar de cocos Bio, guarana Bio, matcha Bio, apa de cocos Bio, baobab Bio, spirulina Bio, acerola Bio. Mix-ul natural este disponibil în site cu livrare rapidă și plata la curier www.proDietaMagazin.ro

Întotdeauna, recomandările trebuie să se bazeze pe rezultatele științifice. Însă chiar și atunci, anumite subiecte necesită dezbatere. Spre exemplu: ce să mâncăm înainte și după antrenament.

Înainte de a aduce în discuție „combustibilul”, trebuie clarificate aspectele legate de exercițiul fizic. Pentru a fi eficient, antrenamentul trebuie să fie intens. Trebuie să vă încălziți și să transpirați, iar efortul ar trebui chiar să doară puțin.

Desigur, este recomandat să parcați mașina mai departe de ușile mall-ului sau să urcați scările în loc să luați liftul. Mișcarea contează. Totuși, chiar dacă este esențial, unii experți nu consideră mersul pe jos drept un exercițiu fizic serios.

Un antrenament adevărat implică intensitate, fie prin mișcări extrem de dificile, de scurtă durată, fie prin exerciții de rezistență cu ridicare de greutăți, care stimulează hormonul de creștere, dezvoltă musculatura, ajută la controlul glicemiei și stresului, ard grăsimile și cresc metabolismul. Pentru a beneficia de pe urma acestor exerciții fizice, cel mai probabil va trebui să lucrați din greu până transpirați și să ieșiți din zona de confort.

Ce să mâncăm înainte de antrenament?

Bineînțeles că veți avea nevoie de energie pentru a duce la capăt un antrenament fizic solicitant. De obicei energia este interpretată ca mâncare, dar există și energie depozitată în musculatură, cunoscută sub denumirea de glicogen. Acesta este un motiv pentru care ați avea sau nu nevoie de mâncare înainte de antrenament. În acest caz, se recomandă să ascultați ceea ce vă cere organismul.
Unele persoane pot face sport foarte bine dimineața, pe stomacul gol. Merg la sala de fitness și își mențin energia de-a lungul antrenamentului istovitor. Alte persoane fac față mai bine exercițiilor fizice după o gustare cu proteine și carbohidrați – cum ar fi shake-ul proteic – decât dacă ar încerca să efectueze exerciții fizice epuizante după 12 ore de lipsă de hrană.
Dacă antrenamentul de dimineață, pe stomacul gol, vă lasă fără energie, consumați înainte un shake proteic sau o gustare cu proteine.

IATĂ UN SHAKE IDEAL înainte de antrenamente. Ingrediente: maca Bio, ceai mate Bio 30%, zahar de cocos Bio, guarana Bio, matcha Bio, apă de cocos Bio, baobab Bio, spirulina Bio, acerola Bio. Amestecul 100% natural si organic vegetal SUPER PREWORKOUT disponibil în site proDietaMagazin.ro conține într-o linguriță 85 mg de cofeină din yerba maté, ceai verde și guarana. Furnizează combustibil de cea mai buna calitate pentru performanța fizică. Formulat special de nutriționiști pentru consum înainte de antrenamente fizice. Doar 21 calorii per 10 grame!

Dacă faceți exercițiile fizice mai târziu în zi, se recomandă să așteptați două-trei ore după ce ați consumat o gustare mică.
Ce NU ați vrea să faceți este să consumați o masă mare sau să mâncați o gustare bogată în grăsimi înainte de antrenament. Oferiți organismului timpul necesar digerării mâncării, astfel încât să poată alimenta corespunzător musculatura în timpul antrenamentului.
Ar trebui să beți de dimineață ceașca de cafea organică deoarece aceasta reprezintă un excelent „combustibil” înaintea exercițiilor fizice, mai ales dacă faceți mișcare pe stomacul gol. Însă nu folosiți cafeina pentru a compensa un somn nesatisfăcător sau pentru a masca o afecțiune ce stă la baza acestui fapt, cum ar fi oboseala glandelor suprarenale.

Pudre proteice cu certificare BIO = ORGANIC de la Diet Food și Mandorle UE. Aminoacizii necesari în formulă naturală. Pregătire instant. Disponibile în România prin www.proDietaMagazin.ro cu livrare rapidă.
Pudre proteice cu certificare BIO = ORGANIC de la Diet Food și Mandorle UE. Aminoacizii necesari în formulă naturală. Pregătire instant. Disponibile în România prin www.proDietaMagazin.ro cu livrare rapidă.

Ce să mâncăm după antrenament?

Exercițiile fizice au fost aduse în discuție mai devreme cu un motiv: un antrenament solicitant arde mai mult zahăr. Desigur, se dorește arderea grăsimilor, dar mai întâi zahărul este cel care trebuie eliminat.
Exercițiile fizice intense ard mai mult zahăr în timpul antrenamentului, iar per total, mai multe grăsimi și calorii. Antrenamentele intense și de scurtă durată și alte exerciții dificile necesită o recuperare după antrenament mai mare.
După sport, organismul urmărește realimentarea depozitelor de glicogen din mușchi, de preferat cât mai repede posibil. Refacerea musculaturii, cunoscută și ca sinteza proteică în mușchi, cere carbohidraților să realimenteze depozitele de energie și proteine din mușchi pentru a-i ajuta să-și revină și să se reconstruiască.
Atunci când bodybuilderii vorbesc despre „fereastra magică”, se referă la prima oră după antrenament, când organismul are eficiență maximă în refacerea depozitelor din mușchi.
Atunci când efectuăm exerciții intense, cu toții avem parte de acea fereastră magică.
Este necesar să mâncați corect atunci, în timpul acelei ferestre magice. Acest lucru este important mai ales pentru următoarea sesiune de exerciții fizice, din moment ce modul în care vă realimentați după antrenament va determina nivelul de energie valabil pentru următoarea dată când veți face mișcare.
Este important de știut că numai atunci, în acea fereastră, alimentele consumate după antrenament, proteine și carbohidrați, se vor asimila în mod asemănător cu ceea ce organismul a avut înainte de exercițiile fizice.
Singurul carbohidrat pe care ar trebui să-l evitați cu orice preț este fructoza, care va bloca arderea grăsimilor după antrenament. (Este simplu: fără fructoză, punct.) După ce terminați sesiunea de exerciții nu consumați vreun smoothie îndulcit cu agave sau vreun suc de fructe îmbogățit cu proteine, acestea fiind pline de fructoză.
Un exemplu de gustare potrivită perioadei de după sesiunea de sport este shake din pudră proteică vegetală în amestec cu  lapte vegetal (de cocos, migdale, quinoa, ovăz, etc.) neîndulcit. Dacă mâncați după programul de exerciții fizice, combinați surse slabe de proteine, carbohidrați bogați în fibre cu eliberare treptată și grăsimi sănătoase. Un piept de pui sau de curcan grill combinat cu pilaf de quinoa cu legume sau bulgur integral poate reprezenta o masă recomandată după antrenament. Pastele proteice (din linte, năut, fasole neagră) în combinație cu sos roșu cu legume sunt gustoase, dar mai ales o sursă extraordinară de vitamine, proteine vegetale de cea mai bună calitate, fibre, carbohidrați complecși.

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *