Alimente ideale pentru copii

Legume in alimentatia copiluluiAlimentatia copilului la un an incepe sa semene din ce in ce mai mult cu alimentatia adultului. Daca mamica reuseste sa ofere copilului de un an o alimentatie cat mai diversa, bogata in arome, texturi si culori, atunci reuseste pe deplin sa puna bazele unei cresteri armonioase in urmatorii ani. Acest articol vorbeste despre alimentatia copilului la un an dar nu numai. Principiile alimentare expuse mai jos sunt valabile pentru toate varstele copiilor si, desigur, si pentru adulti.

Primul sfat pentru mamicile care vor sa ofere alimente sanatoase copiilor este acela de a pune pe masa alimente cat mai variate, de a gati mancaruri cat mai diverse si nu in ultimul rand de a lasa copilul sa aleaga ce ii place. Copiii ce mananca alimente sanatoase, cat mai diverse ca textura, culoare si gust, se vor imbolnavi mai rar iar intensitatea problemelor de sanatate va fi mult mai mica. Organismul copiilor va functiona si va creste mult mai bine datorita faptului ca detine toti nutrientii necesari pentru o dezvoltare minunata. Nu fortati copiii sa manance ceea ce considerati dvs ca este sanatos si necesar! Copiii au un instinct al necesarului de alimente si mananca atat cat le trebuie. Intr-adevar, daca este prea slab si nu are pofta de mancare pe termen lung, copilul trebuie investigat medical si tratat.

Top 10 alimente sanatoase pentru copii

Pediatrii si nutritionistii recomanda sa incercaţi să variati mancarurile, sa cautati întotdeauna lucruri noi şi aveti grija ca alimentatia zilnica a copilului sa includă cate ceva de la fiecare grup de alimente. Ce si cat trebuie sa manance copilul la un an si mai tarziu, in perioada de crestere? Care sunt cele mai sanatoase alimente pentru copii recomandate de pediatrii si nutritionisti? Ce alimente sunt bune pentru copiii aflati in perioada de crestere? Iata mai jos o lista ce incearca sa raspunda acestor intrebari:

1. Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt recomandati de pediatrii chiar si pentru inceputul diversificarii alimentatiei copilului mic datorita texturii lor moi si gustului placut. Datorită conţinutului ridicat de fibre, cartofii dulci oferă energie cu eliberare lentă si au un indice glicemic scăzut ce ajuta la stabilizarea zaharurilor din sânge. Cartofii dulci au un scăzut de sodiu, stiut fiind faptul ca rinichii inca imaturi ai bebelusilor si copiilor mici trebuie protejati. Cartofii dulci sunt o sursa foarte buna de vitamina A, vitamina C si mangan – un antioxidant fantastic care protejeaza şi joacă un rol important în formarea osoasă şi metabolismul energetic.

2. Avocado

Avocado poate fi facut piure alaturi de mar, fiind ideal chiar si pentru prima etapa de alimentatie a copilului mic dupa intarcare, la inceputul diversificarii. »» Cititi mai multe despre diversificarea alimentatiei sugarului in articolul realizat de prodieta.ro »» Este bine-cunoscut faptul ca avocado are un continut bogat in “grăsimi sănătoase”, cum ar fi grasimile mononesaturate si acizii grasi esentiali – ceea ce il califica precum un aliment excelent pentru copiii de toate varstele. Avocado este o sursa foarte buna de fibre alimentare, vitamina C, vitamina K şi acid folic – esenţiale pentru formarea de celule sanguine. In cazul in care nu consuma suficient acid folic, copiii pot suferi de anemie (o boala atat de frecventa la copii) ceea ce duce la slăbiciune, oboseală, lipsa poftei de mâncare şi pierderea în greutate. Cum cumparam avocado? Atunci cand cumparam avocado trebuie sa avem in vedere ca la apasare, degetele trebuie sa intre putin in fruct dar nu prea mult. In cazul in care cumparati avocado tare il puteti impacheta in hartie si aseza langa banane. Hartia si apropierea bananelor determina coacerea mai rapida a fructului de avocado.

3. Iaurtul

Bacteriile active din iaurt ajută la prevenirea infecţiilor şi sprijină sistemul imunitar pentru ca sustin un intestin sănătos. Sistemul imunitar este asociat in proportie de 70% cu sistemul gastro-intestinal, fiind cantonat in zona intestinului gros. Calciul din iaurt ajuta la intarirea oaselor si este, de asemenea, necesar pentru funcţionarea nervilor şi a muşchilor. Zaharurile naturale şi proteinele continute de iaurt furnizeaza energie cu eliberare lentă, cu un indice glicemic mic. Riboflavina şi fosforul conţinute în iaurt sunt importante pentru metabolismul energetic. În plus, fosforul continut de iaurt este important pentru structura oaselor si a dintilor. Toate aceste argumente fac din iaurt unul dintre cele mai sanatoase alimente recomandate copiilor, inclusiv bebelusilor inca din luna a opta.»» Cititi mai multe despre beneficiile iaurtului pentru copii si pentru sistemul imunitar in articolul realizat de prodieta.ro »»

4. Quinoa

O jumatate de cana de quinoa fiarta conţine cinci grame de proteine, adica mai mult decat oricare alta cereala. Proteina pe care o furnizează quinoa este una completa în sensul că aceasta include toti cei nouă amino acizi esenţiali. Quinoa contine fier, fosfor si riboflavina care dau energie organismului. Continutul ridicat de magneziu ajuta oasele si muschii. Quinoa este unul dintre cele mai nutritive alimente cunoscute la ora actuala. Calitatile nutritive ale quinoa au fost comparate cu cele ale laptelui praf integral de catre Food and Agriculture Organization a Natiunilor Unite. »» Cititi mai multe despre quinoa si beneficiile ei in alimentatia copiilor in articolul realizat de prodieta.ro »»

5. Carnea de vită

Carnea de vita este foarte benefica pentru copii. Carnea de vita este o sursa excelenta de proteine si seleniu, zinc, fier şi fosfor. Are un nivel ridicat de alte vitamine B, cum ar fi B12, B3-niacină şi B6. Zincul şi fierul sprijina sistemului imunitar şi sunt foarte utile pentru vindecarea rănilor.

6. Ouăle

Ouăle sunt un alt aliment bogat in proteine si foarte bun pentru o crestere sanatoasa a copilului dvs. Ouale conţin toti amino acizii necesari pentru a susţine creşterea. Ouale sunt un excelent furnizor de energie şi conţin riboflavina, vitamina B12 si fosfor. In plus sunt o sursa foarte buna de seleniu, un antioxidant puternic.

7. Laptele de vaca integral

Laptele in alimentatia copilului Includerea laptelui de vaca in dieta copilului dumneavoastră este importantă pentru aportul de energie, proteine si calciu. Grăsimea din lapte este importanta pentru copiii foarte mici, dar datorită conţinutului ridicat de sodiu, laptele de vaca nu va fi introdus in alimentatia diversificata a copilului mic decat dupa varsta de un an. Până atunci, copilul bea laptele matern sau formula de lapte aleasa de parinti. Laptele de vacă include riboflavina si vitamina A, care sunt importante pentru o vedere buna, si B12 care ajută la eliberarea de energie. »» Cititi mai multe despre lapte si beneficiile acestuia in alimentatie in articolul realizat de prodieta.ro »»

8. Somonul

Pestele de apa rece (asa cum este somonul) este cea mai buna sursa de acizi grasi omega-3, atat de importanti pentru creier si dezvoltarea cognitivă. Somonul este, de asemenea, o sursa buna de vitamina B6 şi fosfor şi o mare sursă de proteine, niacina, vitamina B12 şi seleniu. Somonul furnizeaza aminoacizi necesari pentru cresterea si repararea tesuturilor.

9. Napii

In primul rand, ce sunt napii ? Napii sunt legume radacinoase care cresc in pamant precum cartofii. Napii sunt dulci, ceva mai dulci chiar decat cartofii dulci. Napii seamana la forma cu ghimbirul si pot fi gatiti precum orice piure. Fierberea napilor dureaza cca. 20 de minute, ca si in cazul cartofilor rosii. Pentru copiii mici va recomandam sa gatiti napi decojiti la aburi si apoi sa ii puneti imediat sub jet de apa rece. Retete de mancare de napi: piure de napi fiert cu unt, smantana si lapte caldut. Puteti adauga napi si in supe in loc de cartofi. Napul contine vitaminele A, B6, C, K, fibre, grasimi, proteine, carbohidrati, mangan, potasiu si cupru. Mancarurile pe baza de napi vor ajuta sanatatea copiilor pentru coagularea sângelui şi oase sănătoase. Atunci cand gatiti napi pentru copii nu uitaţi să scoateţi tija fibroasa din centru care poate fi mai greu digerabila de copiii mici.

10. Roşiile

Rosiile au un continut scăzut de sodiu şi sunt o sursa foarte buna de antioxidanti. Rosiile contin licopen, un antioxidant cu proprietati fantastice pentru organism. Proprietatile licopenului sunt sporite în special atunci când se consuma alaturi de alimente bogate in lipide, cum ar fi avocado sau ulei de masline (carotenoidele sunt solubile in grasime, ceea ce inseamna ca sunt absorbite în organism impreuna cu grasimile). Conţinutul sau de vitamina K ajută la coagularea sângelui, în timp ce potasiul este important pentru echilibrului electrolitic din organism. Adaugati rosii in supa copiilor si gatiti mancaruri cu sosuri de rosii. Copiii au nevoie de grasimi pentru creier si pentru o crestere sanatoasa asa ca nu incercati sa gatiti dietetic!

>> De unde poti cumpara produse sanatoase pentru copii, 100% naturale <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.