Alge marine – capsule, smoothie sau in farfurie?

Alge marine proprietati beneficiiAlgele marine sunt prezente în multe dintre rețetele recomandate de nutriționiști. Dar avem fructe și legume, cereale, lactate, se ce are dori cineva să consume și alge marine? Pentru că algele oferă cea mai variată gamă de minerale, fiind mai bogate în nutrienți decât legumele de pământ. Ele sunt numite, de altfel, și “legume marine”.

Algele conțin practic toate mineralele ce se găsesc în apa marină și, deloc surprinzător, multe dintre mineralele ce se găsesc în sângele uman. Acestea oferă, de asemenea, o varietate de fitonutrienți unici, inclusiv polizaharidele sulfatate (numite și fucoidani).

Țările vestice au început doar de puțin timp să se bucure de gustul și valoarea nutritiva ale algelor, care reprezintă de secole o mâncare tradițională în dieta japonezilor.

Probabil că ați încercat să mâncați alge marine și nu v-ați putut obișnui cu gustul sau cu textura. Nu sunt neapărat rele la gust, dar au mirosul marin specific. Pot fi gătite cu sosuri delicioase sau integrate în iaurt ori smoothie-uri sub formă de pudră (măcinate fin). Pentru a beneficia de proprietățile nutritive ale algelor marine puteți lua și capsule. Foarte mulți producători de suplimente nutritive naturale au remarcat acest aspect – faptul că occidentalii nu se pot acomoda cu algele în farfurie, și de aceea le-au deshidratat și le-au încapsulat. Spirulina a câștigat foarte repede piața românească deși societatea noastră este destul de tradiționalistă și acceptă foarte greu lucruri și alimente noi. Capsulele din alge sunt apreciate și pentru că rezultatele lor au fost certificate de numeroase studii.

În alge marine regăsim mult mai multe vitamine și minerale decât în tradiționalele legume cultivate pe pământ (fie ele și bio).

Spre deosebire de alte categorii de legume, algele nu par să depindă de carotenoizi sau flavonoizi pentru beneficiile lor antioxidante, deoarece, în plus față de aceste două categorii importante de antioxidanți, algele conțin alte câteva tipuri, inclusiv antioxidanți alcaloizi. Algele sunt o sursă excelentă de iod, vitamina C, mangan și vitamina B2. Sunt, de asemenea, o sursă bună de vitamina A (sub forma de carotenoizi) și cupru. Mai mult, algele conțin și proteine, acid panthotenic, potasiu, fier, zinc, vitamina B6, niacină, fosfor și vitamina B1.

Multiple beneficii unice pentru sănătate

Pentru a înțelege multe dintre proprietățile antiinflamatorii, detoxifiante, anticancer, anticoagulante, anti trombotice și antivirale ale algelor, cercetătorii au analizat polizaharidele sulfatate. Acești compuși unici (denumiți și fucoidani) sunt molecule similare cu cele ale amidonului și sunt extraordinar de complexe.
Spre deosebire de multe alte tipuri de polizaharide, fucoidanii conțin multe puncte de ramificații chimice și atomi de sulf. Multiple studii demonstrează beneficiile anti-inflamatorii în urma consumului de polizaharide sulfatate din alge. Se pare că unele dintre aceste beneficii se produc prin blocarea selectinelor și prin inhibarea unei enzime numită fosfolipaza A2.
Polizaharidele sulfatate din alge sunt asociate, de asemenea, cu acțiunea anti-virală. Coneziunile dintre acestea și virusul herpes simplex 1(HSV-1) și herpex simplex 2(HSV-2) sunt cele mai studiate. Multe dintre beneficiile cardiovasculare ale algelor pot fi de asemenea atribuite conținutului lor de polizaharide sulfatate. Extractele din alge sunt numite uneori extracte asemănatoare heparinei deoarece prezintă proprietăți similare cu acest medicament anticoagulant frecvent utilizat. În plus față de beneficiile lor anticoagulante și anti trombotice, s-a dovedit că algele marine ajută la scăderea colesterolului total și a colesterolului LDL, îmbunătățind astfel sănătatea cardiovasculară.

Bogăția de minerale și nutrienți

Algele sunt recomandate de nutriționiști în smoothie-uri, în alimentația zilnică sau sub formă de capsule datorită conținutului lor unic de minerale. Au cantități măsurabile de calciu, cupru, iod, fier, magneziu, mangan, molibden, fosfor, potasiu, seleniu, vanadium și zinc. Algele maro, ca de exemplu kombu/kelp, wakame și arame sunt în mod special o sursă de iod și, în cazul unor boli, precum hipotiroidismul (atunci când glanda tiroidă produce prea puțini hormoni tiroidieni) un aport crescut de iod poate aduce importante beneficii pentru sănătate.

Varietatea mineralelor ce se găsesc în alge nu există la nici o altă specie vegetală.

Conținutul de vanadiu din alge este foarte important. Cercetările în acest domeniu sunt încă la început, dar primele studii arată că este posibil ca algele să ajute la creșterea sensibilității celulelor noastre la insulină, să împiedice supra-producerea de glucoză de către celulele noastre și să convertească zaharurile existente în sânge în amidon stocabil. Toți acești factori ne-ar putea ajuta să îmbunătățim controlul glicemiei și să reducem riscul de diabet de tip 2.

Concentrația de fier

Algele se pot dovedi o sursă mai bună de fier bio disponibil decât s-a crezut anterior. O lingură de alge uscate poate conține între ½ mg – 35 mg de fier. Din perspectiva limitei minime, conținutul de fier al algelor nu este semnificativ, dar din perspectiva limitei maxime, cantitatea de fier regăsită în alge este extraordinară. Fierul din alge este, de asemenea, însoțit de o cantitate însemnată de vitamina C despre care se știe cert că poate crește bio disponibilitatea fierului din plante. Această combinație fier-vitamina C din alge poate constitui un beneficiu special.

Potențialul antioxidant

Conținutul de antioxidanți al algelor merită, de asemenea, menționat datorită beneficiilor pentru sănătate. Algele conțin cantități mari de polifenoli precum carotenoizi și flavonoizi, dar și alți antioxidanți fitonutrienți, inclusiv mai multe tipuri de alcanoizi. Pentru că au cantități măsurabile de vitamine antioxidante (precum vitaminele C și E) și minerale antioxidante (precum manganul și zincul), algele ne pot ajuta să reducem riscul stresului oxidativ nedorit și riscul de a dezvolta probleme cardiovasculare.

Scurt istoric

Algele pot crește atât în apa sărată a mărilor cât și în apa dulce a lacurilor. Fie cresc pe recifurile de corali ori în zonele stâncoase, ori la adâncimi mari, cu condiția ca lumina să poată ajunge la ele, deoarece și ele, ca și plantele, au nevoie de lumină pentru a supraviețui. Algele nu sunt nici plante nici animale, ci o specie de sine stătătoare. Există mii de feluri de alge care sunt clasificate după culoare (cunoscute ca alge maro, roșii sau verzi). Fiecare algă este unică, având formă, gust și textura distinctă. O mare varietate de specii de alge marine sunt savurate ca alimente. Deoarece Japonia rămâne unul dintre cei mai mari producători și exportatori de alge, denumirile japoneze pentru acestea sunt printre cele mai răspândite denumiri în magazinele din Statele Unite. Cuvintele pe care le folosim pentru a desemna cele mai consumate specii de alge sunt cele japoneze precum nori, hijiki, wacame, aramesi kombu. Dulse este, totuși, de origine galeză.
Consumul de alge se bucură de o lungă istorie peste tot în lume. Dovezile arheologice sugerează că civilizațiile japoneze le consumă de mai bine de 10.000 de ani. În civilizațiile chineze vechi acestea reprezentau o delicatesă, potrivită în special pentru oaspeții de onoare și regi. Coreea, Vietnamul și Malaezia sunt alte țări asiatice unde algele sunt, de asemenea, foarte consumate. Cu toate acestea, majoritatea regiunilor și țărilor așezate în apropierea apelor inclusiv Scoția, Irlanda, Norvegia, Islanda, Noua Zeelandă, Insulele din Pacific și țările de pe coasta Americii de Sud consumă alge încă din vremuri străvechi.

Regăsim alge marine în magazinele ce comercializează produse naturale sănătoase, iar dacă nu vă place gustul ori nu aveți timp să le gătiți, le puteți lua sub formă de capsule pentru a beneficia de toate proprietățile lor nutritive, de oligoelemente, minerale, vitamine, Omega 3.

Algele sunt preferatele sportivilor sau ale persoanelor care țin dietă într-un mod sănătos, în sensul că încearcă să ofere organismului cât mai multe proteine. Chlorella, spre exemplu, este o algă cu un conţinut bogat de proteine 57% şi vitamine precum B12, B2(Riboflavina) şi vitamina E. Conţine toţi aminoacizii esenţiali, fiind de asemenea o sursă excelentă de minerale cu cantităţi mari de fier şi zinc. Chlorella pudră poate fi amestecată cu apă, lapte vegetal, cu sucuri de fructe sau poate fi inclusă în smoothie-uri de detoxifiere ori shake-uri proteice.





Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.