Proprietati nutritive Alac

Cu denumirea științifică Triticum spelta, grâul spelt și T. monococcum grâul alac sunt din nou apreciat și tind să înlocuiască grâul modern, mult mai sărac în proprietăți nutritive. Alacul, o cereală cultivată încă din antichitate, este un văr îndepărtat al grâului. Are o aromă ușor dulce care amintește de gustul nucilor. Făina de alac și de spelt o pot înlocui cu succes pe cea din grâu simplu în orice rețetă de pâine, prăjituri, biscuiți sau blaturi de tort.

Alacul este o sursă excelentă de mangan, necesar organismului pentru a menține sănătoase oasele, nervii, celulele, tiroida și nivelul glicemiei. De asemenea, alacul este o sursă bună de cupru, fosfor, proteine și fibre. Multe studii au găsit o legătură între consumul de cereale integrale, precum alacul, și prevenirea diabetului și rezistența la insulină. Netratate, ambele boli pot duce la obezitate și la deces prematur. Cerealele integrale pot crește sensibilitatea la insulină, diminuând indicele glicemic al dietei, în timp ce absorbția de nutrienți crește. O ceașcă de alac fiert conține 246 calorii și numai 1,65 g grăsime, iar cele 10,7 g proteine și 7,6 g fibre ajută la menținerea stării de sațietate pentru mai mult timp.

Magneziul din alac și alte cereale integrale ajută la producția a peste 300 de enzime, inclusiv a celor implicate în utilizarea de către organism a glucozei și insulinei. Într-o cercetare realizată pe o perioadă de opt ani, implicând peste 41.000 de participanți în Black Women’s Health Study, cercetătorii au descoperit că riscul de diabet de tip 2 era cu 31% mai scăzut în cazul femeilor de culoare care consumau în mod frecvent cereale integrale, în comparație cu cele care au consumat mai puține astfel de cereale. Când a fost luat în considerare separat aportul alimentar de magneziu din dieta femeilor, a fost descoperită o reducere benefică de 19 procente a riscului de diabet de tip 2, determinându-i pe cercetători să concluzioneze că cerealele integrale oferă beneficii speciale în privința deținerii controlului asupra glicemiei și prevenirii obezității și diabetului.

Făina de alac și spelt. Cum putem înlocui cu succes făina standard de grâu

Alac faina pt paine nutritiva de casa

Alac faina pt paine nutritiva de casa

Când coaceți pâine, folosiți făina de alac pentru a o înlocui pe cea de grâu sau pe cea albă. Deoarece făina de alac și cea de spelt conțin gluten, există puține șanse să compromiteți textura produselor de patiserie. În comparație cu făina de grâu, cea de alac conține mai mulți nutrienți, precum proteine și minerale.
Făina de alac vă furnizează aproximativ 5,5 mg de niacină sau vitamina B3 la o porție de 100 g, cu 5% mai multă niacină decât în cazul consumului de făină de grâu de iarnă, potrivit unui articol publicat în 2008 în revista „Acta Scientiarum Polonorum”. Cantitatea zilnică recomandată de niacină este de 20 mg. O porție de 100 g de făină de alac reprezintă echivalentul a 27,5% din doza zilnică recomandată a acestui nutrient. Ca și în cazul altor vitamine din complexul B, niacina este utilă în metabolismul energetic. De asemenea, ea îndeplinește funcții adiționale în organismul uman, ajutând la producția de hormoni. Niacina este necesară și în îmbunătățirea circulației și în reducerea nivelului de colesterol din sânge.
Potrivit unui articol publicat în martie 2005, în „Journal of Agricultural and Food Chemistry”, atunci când cercetătorii au analizat și comparat nouă probe decojite de alac cu cinci probe de grâu moale de iarnă, au descoperit că alacul oferă o cantitate mai mare de anumite minerale, precum cupru, fier, zinc, magneziu și fosfor. Aceste minerale există în mod natural în cantități mari în tărâțele de alac. Organismul uman are nevoie de acești micronutrienți pentru a îndeplini mai multe funcții și pentru a susține sănătatea sistemelor nervos, cardiovasular, osos și imunitar.
Făina de alac (ca și cea de spelt) este foarte solubilă în apă, acest lucru probabil făcând-o mai ușor de digerat pentru cei care au intoleranță la grâu. Alacul și făina integrală de alac (+ spelt) furnizează mai multe fibre solubile decât făina de grâu standard și cea de grâu dur la un loc, potrivit unui articol publicat în martie 2010, în „Food Chemistry”. Fibrele solubile sunt în special benefice pentru scăderea colesterolului din sânge și reglarea nivelului de glicemie.

Făina de alac înlocuiește făina albă în proporții egale. De exemplu, dacă rețeta cere 2 cești de făină albă, puteți adăuga în locul lor 2 cești de făină de alac. Pentru un produs de patiserie care să aibă un gust similar cu unul realizat cu făină albă, adăugați în proporții egale făină albă de alac și făină integrală de alac. Făina integrală de alac este de obicei etichetată sub numele de „făină de alac”, în timp ce făina albă de alac o găsiți sub denumirea „făină albă de alac”. Făina albă de alac conferă o aromă mai rafinată, care amintește mai puțin de gustul nucilor.

Adăugați celelalte ingrediente în cantitățile și ordinea specificate în rețetă. Făina de alac nu afectează proporțiile celorlalte ingrediente. Unii brutari ajustează aroma de nuci a făinii de alac din pâine și brioșe, adăugând în aluat ierburi aromatice, precum busuiocul sau rozmarinul.

Adăugați aceste ierburi aromatice după gust și amestecați-le bine pentru a le distribui în mod egal. Încercați să vă abțineți din a adăuga mai mult zahăr în produsele de patiserie preparate cu făină de alac. Surplusul de zahăr poate afecta procesul de creștere a aluatului acestor produse.
Aluatul poate fi mai dens și mai tare decât cel realizat din făină albă, dar acest lucru este normal. Adăugați apă în plus, câte o lingură o dată, dacă aluatul pare pulverulent sau prea tare pentru a lucra cu el. Adăugați apa în timp ce-l frământați. Procesul de frământare durează până ce ingredientele sunt amestecate bine și se formează o bilă elastică. Nu frământați coca la fel de mult ca în cazul aluatului realizat din făină albă. Glutenul din făina de alac este mai fragil, iar frământatul excesiv poate afecta textura produsului final.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Proprietati nutritive Alac”

  1. 1
    Ioana spune:

    Alac= Triticum monococcum
    Grau spelta(Spelt)= Triticum spelta

    Doua tipuri de grane diferite. Va rog faceti diferenta!!

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.