Afinele, nr. 1 intre fructe in privinta antioxidantilor!

Afinele au proprietăți nutritive și terapeutice atestate de numeroase studii.

Afine: proprietati si beneficii.

Afine: proprietăți și beneficii. Detalii preț afine suc, gem, fructe deshidratate.

Afinele roșii dar și negre pot fi consumate proaspete în sezon dar și tot timpul anului în varianta de suc, fructe congelate sau deshidratate, gem fără zahăr adăugat. Printre principalele beneficii aduse de consumul de afine enumerăm: reducerea grăsimilor (în special abdominale), combaterea radicalilor liberi, îmbunătățirea metabolismului, sprijinirea sănătății oculare, prevenirea bolilor și a cancerului.

Cercetătorii americani au publicat numeroase studii ce arată că afinele, căpșunele, usturoiul și varza creață sunt fructele și legumele cele mai sănătoase care neutralizează efectul bacteriilor și virusurilor, apărându-ne de cancer și calcifierea arterelor, ele conținând mari cantități de antioxidanți, substanțe biologice foarte active, care apără celulele de agresorii externi. Ministerul Agriculturii din SUA a întocmit o listă cu plantele care conțin cea mai mare concentrare de antioxidanți. Pe primele locuri la fructe: afinele (47%), căpșunele și fragii (15,4%), prunele (1,5%); la legume: usturoiul (19,4%), varza creață (17,7%), spanacul (12,6%).

Afinele nu sunt doar populare, ci și clasate în mod repetat în Statele Unite ca deținând una dintre cele mai mari capacități antioxidante dintre toate fructele, legumele și mirodeniile. Antioxidanții sunt esențiali în optimizarea sănătății, ajutând la combaterea radicalilor liberi care pot dăuna structurile celulare, precum și ADN-ul. Afinele sunt o sursă foarte bună de vitamina K, vitamina C și mangan. De asemenea, afinele sunt o bună sursă de fibre și cupru.

Grupul vaccinum (denumirea latină a familiei), care include afinele și merișoarele, poate fi de ajutor în prevenirea infecțiilor urinare și cancerului. În 1999, NIH a aprobat o cercetare ce arăta că afinele sunt eficiente în reducerea efectelor îmbătrânirii de la nivelul țesutului nervos.

Afinele congelate nu pierd prea mult din proprietățile nutritive

Noile studii arată clar că putem congela afinele fără a aduce daune delicaților antioxidanților de tipul antocianinelor. Nu există îndoială asupra naturii delicate a multor nutrienți antioxidanți din afine. Acești antioxidanți includ multe tipuri diferite de antocianine, pigmenții de culoare care oferă multor alimente nuanțele minunate de albastru, violet și roșu. După congelarea afinelor la temperaturi de -17°C sau mai mici, pentru perioade de timp de 3-6 luni, cercetătorii nu au descoperit nicio scădere semnificativă a capacității antioxidante generale sau a concentrațiilor de antocianine. Antocianinele studiate au inclus malvidinele, delfinidinele, pelargonidinele, cianidinele și peonidinele. Aceste constatări sunt vești minunate pentru oricine cultivă, cumpără sau culege fructe de pădure de sezon și dorește să se bucure de ele tot anul. Sunt vești bune și pentru oricine are acces restricționat la afine proaspete, însă le poate găsi la raionul congelate din magazine.

Afine deshidratate, prețioase ca aurul

Afine negre deshidratate.

Afine negre deshidratate. Ce pret au?

Mai degrabă ieftine, însă prețioase ca aurul din punct de vedere nutrițional, afinele deshidratate sunt o sursă excelentă de fibre, carbohidrați complecși și antioxidanți. Fructele de pădure uscate sunt minunate pentru cei care merg în camping sau în drumeții pe munte și pot fi consumate în granola, biscotti și în cereale fierbinți, sau pur și simplu purtate în geantă pentru o gustare rapidă și sănătoasă.
Dacă doriți să maximizați beneficiile de pe urma antioxidanților din afine, alegeți varianta organică! Un studiu recent a comparat direct capacitatea antioxidantă totală a tufelor de afin crescut organic cu cel crescut non-organic (Vaccinium corymbosum L., var. Bluecrop) și a scos la iveală niște rezultate impresionante pentru fructele crescute în mod organic. Afinele organice s-au dovedit a avea concentrații semnificativ mai mari de antioxidanți fenolici totali și de antioxidanți antociani totali decât afinele crescute convențional, precum și o capacitate antioxidantă totală semnificativ mai mare. În cadrul studiului, au fost măsurați numeroși antioxidanți antociani specifici, inclusiv delfinidinele, malvidinele și petunidinele. De asemenea, a fost măsurat și antioxidantul flavonoid, quercitină.

Suport antioxidant pentru întregul organism

Dată fiind varietatea nutrienților antioxidanți prezenți în afine, nu este surprinzător să aflăm că studiile de cercetare au arătat îmbunătățirea mecanismelor de apărare antioxidante din sistemele organismului ce necesită o protecție specială împotriva stresului oxidativ, ca de exemplu, sistemul cardiovascular. Însă ceea ce este surprinzător în legătură cu cercetările asupra afinelor este importanța pe care acestea o au în întregul organism. S-a demonstrat că nu doar sistemul cardiovascular și-a întărit statusul antioxidant în urma consumului de afine. Practic fiecare sistem din organism a fost studiat până astăzi! De exemplu, există noi dovezi potrivit cărora daunele asupra musculaturii survenite în urma exercițiilor fizice suprasolicitante pot fi reduse prin consumul de afine. De asemenea, există dovezi că protecția sistemului nervos împotriva stresului oxidantiv poate fi realizată prin consumul regulat de afine. Existența acestor efecte de protecție bazate pe antioxidanți s-a demonstrat la adulții în vârstă, cu risc de boli neurodegenerative, precum și la adulții tineri, sănătoși și la cei de vârstă mijlocie, obezi. De asemenea, în cadrul studiilor ce urmăreau efectele consumului de afine, s-a demonstrat că există și o protecție antioxidantă a sistemului de reglare a glicemiei, precum și o protecție antioxidantă a tractului digestiv (în special în privința colonului și a riscului său de cancer). Acest suport antioxidant pe care îl oferă întregului organism evidențiază afinele ca fiind un fruct antioxidant uimitor.

Memorie îmbunătățită cu afine

După mulți ani de cercetare asupra antioxidanților din afine și potențialelor beneficii pentru sistemul nervos și sănătatea creierului, a apărut o nouă dovadă clară potrivit căreia afinele pot îmbunătăți memoria. Într-un studiu ce implică vârstnici (cu o vârstă medie de 76 de ani), au fost suficiente 12 săptămâni de consum de afine pentru a îmbunătăți rezultatele a două teste diferite ce vizau funcția cognitivă, inclusiv memoria. Din moment ce participanții studiului consumau afine sub formă de suc, 340 grame de afine au fost folosite pentru prepararea fiecărei cești de suc. Pe măsură ce participanții consumau între 2 și 2-1/2 cești pe zi, aceștia primeau de fapt o cantitate foarte mare de fructe. Autorii acestui studiu au fost încurajați de rezultate și au sugerat că afinele s-ar putea dovedi benefice nu doar în îmbunătățirea memoriei, ci și în încetinirea sau amânarea unui asalt de alte probleme cognitive asociate frecvent cu îmbătrânirea.

Beneficii cardiovasculare, scăderea colesterolului nociv

În cadrul unor studii repetate asupra compoziției sângelui, s-a demonstrat că aportul de afine (de obicei, în cantități de 1-2 cești pe zi, în cursul a 1-3 luni) îmbunătățește echilibrul grăsimilor din sânge, ridicând nivelul de colesterol bun HDL și scăzând trigliceridele. În același timp, s-a arătat că aportul de afine ajută în protejarea componentelor sângelui (precum colesterolul LDL) împotriva deteriorării oxidative care poate duce la formarea eventualelor cheaguri în casele de sânge. De asemenea, s-a demonstrat că oferă protecție celulelor ce căptușesc pereții vaselor sangvine. Alături de protecția oferită structurii vaselor sangvine și grăsimilor din sânge, constituie o capacitate antioxidantă îmbunătățită în cadrul sângelui. În mod interesant, abilitatea afinelor de a crește capacitatea antioxidantă a plasmei pare să continue pe măsură ce aportul de afine depășește nivelurile necesarului zilnic.

Suc BIO de Afine Negre

Suc BIO de Afine Negre calitate Premium, produs in Germania. Vezi pret si detalii.

Afinele scad riscul de cancer

Afinele conțin totodată compuși vegetali numiți pterostilbene, bogați în conținut antioxidant. Antioxidanții protejează organismul de efectele radicalilor liberi, molecule ce pot dăuna altor celule și susține boli precum cancerul și afecțiuni ale inimii, conform US National Institutes of Health. Pe lângă proprietățile antioxidante, pterostilbenele dețin proprietăți antiproliferative, ceea ce înseamnă că au abilitatea de a încetini și opri creșterea celulelor canceroase. Un studiu publicat în mai 2010, în „Journal of Gastrointestinal Surgery”, și condus la University of Vermont, raportează că atunci când cancerul pancreatic a fost testat cu pterostilbene, creșterea celulelor canceroase nu numai că a încetinit, acestea efectiv au murit.

Sănătatea pielii. Beți suc de afine atunci când mergeți la plajă!

Consumul de afine nu protejează corpului numai din interior, acesta poate oferi protecția și la exterior. Una dintre principalele cauze ale deteriorării pielii este expunerea la soare, în special la raze solare UV-B. Afinele determină îmbătrânirea prematură și apariția ridurilor prin deteriorarea structurii pielii și distrugerea colagenului conținut de aceasta. Cercetătorii din cadrul Department of Food and Nutrition și de la Korean Institute of Nutrition din Korea au descoperit că atunci când celulele pielii sunt expuse la un extract de afine comestibile, acesta ajută la oprirea degradării colagenului din piele. Studiul, publicat în iunie 2009 în „Molecular Nutrition and Food Research”, susține că antocianinele din afine sunt utile pentru protejarea pielii. Beți suc de afine, așadar, atunci când vă expuneți la soare sau când mergeți la plajă! Sau luati capsule, acestea reprezinta fructele afine deshidratate, maruntite si incapsulate. Pielea dvs va fi mult mai frumoasă!

Sănătatea ochilor

Retina este un spațiu unic din organismul nostru și este totodată un spațiu expus la un risc mai mare decât normal de stres oxidativ. Alimentele cu un conținut unic de fitonutrienți antioxidanți sunt adesea cercetate pentru abilitatea lor de a ajuta în protejarea retinei împotriva deteriorării oxidative, iar afinele nu fac excepție! În studiile preliminare efectuate pe animalele de laborator, antocianinele din afine protejează retina de daunele oxidative nedorite. În mod interesant, s-a stabilit că acestea ajută și în protejarea retinei de daunele provocate de lumina solară.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.