Archive for November, 2014

Ce este apa alcalina

Apa alcalină este apa cu un pH peste 7.0. Schimbând apa de băut vă schimbați oarecum și viața căci apa alcalină îmbunătățește starea de sănătate, întărește sistemul imunitar și ne ajută să încetinim procesul de îmbătrânire prin conținutul ei antioxidant. PH-ul armonios este esenţial pentru buna funcţionare a organismului iar sistemul imunitar intervine atunci când în sânge există prea mult sau prea puţin acid. În alimentația zilelor noastre sunt mult mai multe alimente acide decât alcaline și de aceea alcalinitatea din corp este greu de menținut. … Citeste articolul »

Smochine

SmochineSmochinele au proprietati nutritive recunoscute din vremuri biblice iar studiile de astazi demonstreaza ca sunt bogate in fibre alimentare, potasiu, vitamina B6 și mangan. Smochinele ne ofera in mod special potasiu, un mineral ce ajuta la controlul tensiunii arteriale. Astazi mancam multe alimente procesate (cele frumos ambalate de la raft) mult prea sarate asa incat putem suferi de un deficit de potasiu. Aportul redus de potasiu din alimente dublat cu un aport ridicat de sodiu poate duce la hipertensiune arteriala iar smochinele contracareaza aceasta problema.

Smochinele sunt o sursă bună de fibre dietetice.

Citeste articolul »

Amarant

AmaranthIn amarant regasim o bogatie de antioxidanti, minerale, fibre si fier iar daca pana acum nu am gatit cu amarant pentru simplul fapt ca nu stiam prea multe despre acest aliment, ei bine trebuie sa-l luam cu atentie in considerare in cazul in care dorim o dieta zilnica sanatoasa. Amarantul se prepara usor, ca si orezul sau quinoa. Poate fi un inlocuitor grozav al orezului! Este recomandat in curele de slabire caci este bogat in fibre si proteine si are putini carbohidrati dar si aceia complecsi.

Amarantul nu a aparut peste noapte in civilizatia moderna, dimpotriva este un aliment stravechi consumat de aztecii si mayasii din America Centrala, care acum este “redescoperit”.… Citeste articolul »

Cura de alcalinizare

Pentru a înțelege ce înseamnă alcalinizarea și de ce este necesară o cură de alcalinizare trebuie să înțelegem efectul pH-ului alimentelor asupra organismului nostru. Toate alimentele au pH. Alimentele cu un pH mic au un nivel ridicat de aciditate, în timp ce alimentele cu pH mare alcalinizează și sunt mai recomandate pentru consum. Faptul că ingerați alimente cu pH mic, acide, se simte încă de la nivelul gurii, căci apar bacterii care provoacă în cele din urmă placă, respirația urât mirositoare și chiar căderea dinților. Organismul este capabil să mențină un echilibru acido-alcalin, cu condiția ca organele să funcționeze corect iar regimul alimentar să fie alcalin și bine echilibrat (neinfluențat de tutun, alcool, poluare, radiații, stress).… Citeste articolul »

Beneficii aduse de castanele comestibile

Castane comestibileCastanele comestibile (Castanea sativa), spre deosebire de castanele sălbatice, sunt dulci la gust, bogate ca aromă și aduc foarte multe beneficii sănătății. Castanele pot fi cumpărate din aproape orice supermarket sau de la piață și pot fi gătite în variate rețete, cea mai populară rețetă fiind totuși și cea mai simplă, și anume castane ușor umezite și coapte 20 minute la cuptorul de acasă. Spre deosebire de alte nuci și semințe, castanele au un conținut relativ scăzut în calorii căci conțin mai puține grăsimi, dar sunt mai bogate în minerale, vitamine și fito-nutrienți care aduc beneficii pentru sănătate. Citeste articolul »

Ulei de peste beneficii

Uleiul de pește din ficat de cod sau somon aduce foarte multe beneficii pentru sănătate. Uleiul de pește conduce în timp la normalizarea colesterolului și scade trigliceridele. Uleiul de pește este de asemenea important pentru prevenirea diabetului de tip 1. Uleiurile de pește sunt o sursă bogată de acizi grași cu lanț lung polinesaturați, mai bine cunoscuți sub numele de acizi grași Omega 3. Omega 3 din uleiul de pește stimulează metabolismul și activitatea funcțională a sistemului nervos. Acizii grași DHA sunt recomandați și femeilor gravide sau care alăptează și în acest sens puteți citi și articolul Ce este DHA în vitaminele prenatale.Citeste articolul »

Topinambur, napi sau Anghinare de Ierusalim

Topinambur, Napi sau Anghinare de Ierusalim

Topinambur, Napi sau Anghinare de Ierusalim

Topinambur (în România spunem napi) sau Anghinare de Ierusalim (Helianthus tuberosus) – sunt câteva nume folosite pentru o legumă rădăcinoasă care în partea de sus seamănă cu floarea soarelui iar în partea din pământ seamănă ca aspect  cu cartoful. Topinambur pot fi consumat crud sau fiert, dar și sub formă de suc. Topinamburul este originar din estul Americii de Nord, fiind cunoscut și sub numele de măr de pământ, morcov porcesc sau rădăcina soarelui. Cert este că această legumă este extrem de hrănitoare, plină de nutrienți valoroși pentru sănătate și de fibre care îmbunătățesc procesul metabolic.Citeste articolul »

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.