Archive for November, 2013

Hipertensiune arteriala: Dieta

Tensiunea arteriala mare (hipertensiunea arteriala) inseamna ca inima munceste mai mult decat ar trebui pentru a putea pompa sangele prin organism, iar arterele sunt supuse permanent stresului. Tensiune arteriala mare netratata implica risc de accident vascular cerebral, infarct miocardic, boli renale si alte afectiuni grave. Alimentatia sanatoasa bazata pe multe fructe, legume, cereale integrale, mancarea de casa fara prea multa sare si sportul moderat scad tensiune arteriala.

Motivul pentru care avem tensiunea arteriala mare este legat de stilul de viață (cum și ceea ce manancam, cat de activi fizic suntem, daca suntem supraponderali sau stresati).… Citeste articolul »

Caju

Caju sau alunele de caju cum mai sunt numite, pot constitui o gustare sanatoasa intre mese ori un plus de savoare in salate si diverse feluri de mancare. Caju au proprietati nutritive valoroase. Nucile de caju sunt bogate in elemente esentiale precum cupru, mangan, triptofan, magneziu, fosfor.

Caju, proprietăți nutritive și beneficii pentru sănătate.

Caju, proprietăți nutritive și beneficii pentru sănătate.

35 grame de caju inseamna 189 calorii si ofera 37% din necesarul zilnic de cupru, 28% din cel de mangan si triptofan, 25% din doza zilnica recomandata de magneziu si 20% din cea de fosfor. Originare din Brazilia, alunele Caju sunt intotdeauna vandute decorticate deoarece interiorul cochiliei contine o rasina care trebuie indepartata cu mare atentie inainte de a le manca.… Citeste articolul »

Zaharul

ZaharulZaharul reprezinta unul dintre cele mai dezbatute subiecte in domeniul nutritiei si asta pentru ca, intr-adevar, zaharul are efecte nocive asupra sanatatii. Daca avem grija sa nu mancam mult zahar trebuie sa fim atenti nu numai la zaharul pe care il punem in cafea sau ceai cat mai ales la “zaharul ascuns” din conserve, produse de patiserie, cereale procesate si multe altele.

Atunci cand mancam, organismul nostru converteste carbohidratii in glucoza (zahar in sange), principala noastra sursa de energie. Nivelul zaharului din sange este determinant pentru cat de energici ne simtim sau pentru cat ne este de foame.… Citeste articolul »

Mancarea sanatoasa!

Alimente sanatoaseMancarea sanatoasa a devenit o preocupare a societatii de astazi avand in vedere problemele de greutate, obezitate, diabet, cancer sau boli cardiovasculare. Oamenii care mananca sanatos, respectiv alimente neprocesate incluzand fructe, legume, cereale integrale si carne in cantitati reduse (in special carne de pui, curca sau peste) pot manca cat de mult vor fara a se ingrasa! Si cei care trec de la o dieta nu tocmai sanatoasa care inainte continea mancare fast food sau cu multe grasimi la o dieta bazata pe alimente sarace in lipide – pot slabi.

Cum slabim mancand sanatos?

Este usor sa slabim mancand sanatos pentru ca fructele, legumele si cerealele integrale sunt bogate in carbohidrati si fibre care sunt absorbite greu si fac sa apara senzatia de satietate mai usor.… Citeste articolul »

Efectul termic al alimentelor

TermicExpresia “efectul termic al alimentelor” vine sa defineasca energia pe care o degaja organismul uman astfel incat sa poata consuma (pentru a musca, mesteca, inghiti) si procesa (digestie, metabolism) mancarea.
Ne “cheltuim” energia prin arderea de calorii. Procesarea proteinelor solicita cel mai mare nivel al energiei care este estimat ca se ridica la 30%. Grasimile, pe de alta parte, sunt atat de usor procesate si transformate in grasimi proprii organismului nostru incat efectul termic este unul foarte redus, respectiv de numai 2 sau 3%. Cantitatea de energie necesara pentru a procesa carbohidratii este chiar si mai mica decat cea necesara pentru proteine sau grasimi.… Citeste articolul »

Scaderea trigliceridelor

Scaderea trigliceridelor este un subiect amplu dezbatut intr-un alt >> alt articol de pe site-ul nostru >> insa in urma solicitarilor cititorilor nostri revenim cu un articol succint despre scaderea trigliceridelor cu cel putin 20%.

“Trigliceride Mari” se referă la cresterea grasimilor din sange. Un termen mai tehnic pentru trigliceridele mari este acela de hipertrigliceridemie. Sunt mai multe motive din cauza carora avem trigliceridele mari iar regimul alimentar nu este singurul vinovat. Organismul nostru depinde de regimul alimentar zilnic pentru a mentine trigliceridele la un nivel sanatos.… Citeste articolul »

Orezul

OrezOrezul are proprietati nutritive ce ajuta sanatatea. Orezul este un aliment de baza cu multe variante: orez alb, orez integral, orez brun, salbatic, s.a. Orezul brun sau simplu are proprietati nutritive benefice organismului si poate face parte dintr-o dieta sanatoasa daca il gatim intr-un mod sanatos. Caracteristicile benefice pentru sănătate ale orezului decorticat sunt redate de proprietăţi precum acelea ca, la fiecare 100g, acesta conţine 7g de proteine (de la 6,63% până la maximum 9,85%), 86.6g de glucide (în special amidon in proportie de aprox. 80%) şi 0.8g de lipide.… Citeste articolul »

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.