Archive for October, 2013

Alimente ideale pentru copii

Legume in alimentatia copiluluiAlimentatia copilului la un an incepe sa semene din ce in ce mai mult cu alimentatia adultului. Daca mamica reuseste sa ofere copilului de un an o alimentatie cat mai diversa, bogata in arome, texturi si culori, atunci reuseste pe deplin sa puna bazele unei cresteri armonioase in urmatorii ani. Acest articol vorbeste despre alimentatia copilului la un an dar nu numai. Principiile alimentare expuse mai jos sunt valabile pentru toate varstele copiilor si, desigur, si pentru adulti.

Primul sfat pentru mamicile care vor sa ofere alimente sanatoase copiilor este acela de a pune pe masa alimente cat mai variate, de a gati mancaruri cat mai diverse si nu in ultimul rand de a lasa copilul sa aleaga ce ii place.

Citeste articolul »

Fierul

Fierul este vital pentru organism iar carenta de fier poate tulbura serios sanatatea. Fierul ajuta la distributia oxigenului in organism, pastreaza sistemul imunitar sanatos si ajuta organismul sa produca energie. Alimente bogate in fier sunt patrunjelul, spanacul, fasolea dar fierul din carne rosie de absoarbe mult mai bine decat cel din vegetale.
Corpul uman contine aproximativ 4 grame de fier. Regasim fier in fiecare celula umana, legat de proteine pentru a transporta oxigenul (formand hemoglobina). In alimentatia curenta fierul vine in doua forme: fier hem si fier non-hem. Fierul hem se gaseste in carne de animale fiind derivat din hemoglobina si mioglobina tesuturile animalelor.… Citeste articolul »

Spanacul

Spanac

Spanacul (Spinacia oleracea) este o planta cu frunze ce actioneaza si ca un produs medicinal: spanacul este antioxidant, antiviral si imunostimulent. Spanacul este o sursa foarte buna de fibre, vitamina K, minerale precum calciu, fier, magneziu si mangan. In spanac gasim si mult acid folic, vitamina foarte importanta printre altele pentru functia cognitiva a creierului. Spanacul este bogat si in vitamina A si compusii acesteia cum sunt beta-carotenul, zeaxantina, luteina sau carotenoidele atat de importante pentru vedere. Spanacul este una dintre cele mai bogate surse de luteina, continand aproape 30 000 de micrograme la o cana de spanac congelat.… Citeste articolul »

Quinoa

QuinoaQuinoa este un aliment cu proprietati deosebit de benefice, foarte promovat de nutritionisti. Organizatia pentru Alimentatie si Agricultura a Natiunilor Unite a ales quinoa “Alimentul Anului 2013″. Putem cumpara quinoa tot anul de la orice magazin de produse naturiste precum www.prodietamagazin.ro. Quinoa este unul dintre cele mai nutritive alimente cunoscute la ora actuala si se gaseste sub forma de seminte, faina, paste, lapte si fulgi. Multe dintre cerealele pentru bebelusi contin quinoa si asta pentru ca quinoa are atatea proprietati nutritive! Desi este considerata o cereala, quinoa este de fapt o ruda a legumelor cu frunze verzi precum spanacul, sfecla mangold sau chardul elvetian.… Citeste articolul »

Calorii zilnic

GenericDieta sanatoasa implica un calcul zilnic al caloriilor si un balans optim intre proteine, carbohidrati si lipide. Nu numai numarul de calorii zilnic sau cate grame de carbohidrati mancam conteaza totusi. Mancarea sanatoasa presupune respectarea unor principii de baza.

Cate calorii au proteinele, carbohidratii sau lipidele?

  • 1 (un) gram de proteine are 4 calorii
  • 1 (un) gram de carbohidrati are tot 4 calorii
  • 1 (un) gram de grasimi sau lipide are 9 calorii

In plus fata de a sti cate calorii sunt intr-un gram de proteina, grasime sau carbohidrat trebuie sa stim si cate grame din fiecare putem manca pe zi intr-o dieta sanatoasa, o dieta prin care sa pierdem din grasime.… Citeste articolul »

ULEIUL DE MASLINE

Ulei de maslineUleiul de masline era denumit de Homer “aur lichid”. Uleiul de masline are proprietati nutritive extraordinare, este usor digerabil, are antioxidanti, este bogat in grasimi bune pentru organism si previne cresterea colesterolului. Uleiul de masline este recomandat chiar si pentru bebelusi de la inceputul diversificarii in supa de la pranz sau in piureul de legume.
Uleiul de masline extravirgin contine vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K, fier, acizi grasi nesaturati 85%, acizi grasi saturati 15%, trigliceride, clorofila si altele.

Este foarte bine tolerat de stomac si ajuta la combaterea ulcerului si a gastritei, la prevenirea cancerului de colon sau la san si ofera protectie impotriva bolilor de inima.

Citeste articolul »

Pancreatita

Pancreatita acuta se manifesta prin dureri violente in partea superioara a abdomenului, cu iradieri spre stanga. De multe ori, durerile cauzate de pancreatita apar dupa mese copioase, bogate in grasimi, dupa consumul de prea multa cafea sau alcool. Daca ati tinut un post indelungat sau cura de slabire si apoi mancati o masa copioasa va puteti plange de dureri intense cauzate de pancreatita. Afumatura sau icrele va pot pune si ele capac pentru ca sunt greu digerabile. Medicii ne atentioneaza ca pancreatita este o boala datorata in mare masura greselilor in alimentatie! PancreasNetratata, pancreatita acuta evolueaza spre icter, glicemie crescuta si chiar cancer pancreatic.… Citeste articolul »

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.