Archive for December, 2009

Vitamina B12

Vitamina B12 (cobalamina) ajuta la producerea de celule rosii in sange si la prevenirea anemiei. Vitamina B12 permite celulelor nervoase sa se dezvolte in mod corespunzator. Despre vitamina B12 mai trebuie sa stim ca ajuta la metabolizarea proteinelor, glucidelor si grasimilor.

Vitamina B12: alimente în care regăsim această vitamină și beneficii aduse de suplimentele capsule.

Vitamina B12: alimente în care regăsim această vitamină și beneficii aduse de suplimentele capsule.

Alimente care contin vitamina B12: ficatul de vitel, scoicile, muschiul de vita, iaurtul. (vezi mai jos tabelul alimentelor ce contin vitamina B12)

Vitamina B 12 este unul dintre cei mai controversati membri ai complexului de vitamine B.

Citeste articolul »

Vitamina B9 (Acidul Folic)

Acidul folic este o vitamina din complexul de vitamine B (acid folic sau vitamina B9). Acidul folic este una dintre cele mai mediatizate vitamine pentru importanta sa in timpul sarcinii. Femeile sunt sfatuite sa ia acid folic in sarcina sau chiar inainte de conceptie. In plus fata de rolul sau in sarcina, acidul folic ajuta la crearea de celule rosii din sange si la prevenirea anemiei. Acidul folic este de ajutor si in prevenirea acumularii de homocisteina in sange. Mai mult, acidul folic ajuta la prevenirea fracturilor osoase legate de osteoporoza, la functionarea optima a nervilor si la productia de celule in special in piele.… Citeste articolul »

Vitamina B7 (*8, H)

Cunoscuta ca vitamina B7, B8 sau vitamina H, biotina este una dintre cele mai putin cunoscute din complexul de vitamine B. Biotina ajuta sa avem pielea sanatoasa, prin productia corespunzatoare de grasime. In plus, biotina mentine aprovizionarea cu energie in celulele nervoase. Biotina este implicata in metabolizarea zaharului si a grasimilor. Vitamina B7In metabolismul zaharului biotina ajuta la transformarea si conversia acestuia in energie utilizabila. Din acest motiv, crampele muscularele si durerile legate de efortul fizic (care pot fi rezultatul incapacitatii organismului de a utiliza eficient zaharul precum combustibil) pot semnala o deficienta de biotina.… Citeste articolul »

Vitamina B5

Vitamina B5Vitamina B5 obtinuta din alimente ajuta la conversia carbohidratilor si a grasimilor in energie. Vitamina B 5 imbunatateste capacitatea noastra de a raspunde la stres, prin sprijinirea glandele suprarenale. In plus, vitamina B 5 asigura o productie adecvata de grasimi sanatoase in celule. Vitamina B 5 este cel mai frecvent numita acid pantotenic. Numele vitaminei provine din cuvantul grecesc pantos care inseamna “peste tot”. Numele vitaminei B 5 reflecta prezenta sa aproape oriunde in natura – respectiv in aproape toate tipurile de alimente. In forma sa metabolic activa, vitamina B5 este asociata cu un alte molecule mici care au si sulf pentru a forma coenzima A.… Citeste articolul »

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.