Archive for May, 2008

Rosiile

RosiiRosiile pot fi de culoare rosu, galben, portocaliu, verde, violet, maro. Desi in sensul botanic rosiile sunt fructe, ele nu au totusi calitatea de desert precum o au alte fructe si de aceea ne referim ca si cum fac parte din categoria legumelor.

Beneficii pentru sanatate

(Beneficiile Antioxidantului Licopen)

În domeniul produselor alimentare si al cercetarilor privind fitonutrientii, nimic nu a fost mai in voga în ultimii ani decat studiile privind licopenul din tomate. Acest carotenoid gasit în tomate (si tot ce e facut din ele) a fost studiat extensiv pentru proprietatile sale antioxidante si prevenirea cancerului.

Citeste articolul »

Caloriile

CaloriiAsa cum am prezentat si in alte articole, calculul caloriilor poate fi destul de anevoios si uneori aproape inutil. Nu luati decizia sa faceti calcule privind numarul de calorii consumate zilnic. Urmariti in mare numarul de calorii de pe ambalajele alimentelor si trasati-va cateva linii mari privind dieta zilnica. In acest sens puteti citi articolul Calcul: cate CALORII sa consumam zilnic?. Este bine sa stiti insa ca temutele calorii sunt invaluite in mituri false si de aceea va poate fi de folos acest articol despre prejudecati privind caloriile si sfaturi pentru o dieta sanatoasa.

Caloriile din punctul de vedere al lui Patrick Holford – in “Beneficiile Nutritiei Optime”

Caloriile, PREJUDECATI:

Majoritatea oamenilor cred ca se ingrasa cand consuma prea multe calorii.… Citeste articolul »

Piramida Alimentelor (PA)

piramida_alimentelorPiramida alimentara implica impartirea alimentelor in mai multe categorii. Prezentand piramida alimentelor nu am dori sa se inteleaga ca trebuie sa respectam o dieta severa a piramidei alimentare in care sa mancam foarte mult dintr-o categorie si foarte putin din alta. Principiile unei diete echilibrate sunt mult mai complexe decat pot fi reprezentate intr-o piramida…

Piramida alimentara a fost creata in 1992 si a reprezentat initial o modalitate de promovare a unei diete sanatoase in cadrul americanilor. Piramida alimentara originala includea sfaturi legate de dieta zilnica recomandata (Recommended Dietary Allowances (RDA).… Citeste articolul »

ULEIURI si grasimi (PA)

Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

uleiUleiurile sunt grasimi in stare lichida la temperatura camerei. Uleiurile pot proveni dintr-o varietate de plante precum: floarea soarelui, masline, soia, porumb, palmier, seminte de bumbac. O parte din alimente contin in mod natural foarte mult ulei. Exemple in acest sens: nucile, maslinele, anumite specii de pesti, avocado.

Foarte multe uleiuri sunt bogate in grasimi mononesaturate si polinesaturate si sarace in grasimi saturate. Uleiurile ce provin din plante nu au colesterol! De altfel, nici un aliment provenit din plante 100% nu are colesterol!Citeste articolul »

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.