Archive for April, 2008

CARNEA si LEGUMELE CU TECI (PA)

Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

In aceasta categorie a piramidei alimentare se includ nu numai carnea si legumele cu teci (fasolea, mazarea, soia) dar si pestele, fructele de mare, ouale, nucile, semintele, migdalele, fisticul, alunele si altele asemenea.

FasoleFasolea este o sursa de vitamina B, potasiu, seleniu, magneziu si chiar calciu. Contine de asemeni si fibra solubila si insolubila (prima ajuta la digestie si previne constipatia iar cealalta reduce nivelul grasimilor din sange).

Carnea (rosie sau alba), pestele, ouale, fasolea, alunele si semintele au foarte multi nutrienti precum: proteina, vitamine B (niacina, tiamina, riboflavina si B6), vitamina E, fier, zinc si magneziu

Proteinele sunt de ajutor pentru constructia celuleor componente in oase, muschi, cartilagii, piele sau din sange.

Citeste articolul »

LAPTELE (PA)

Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

Laptele

Laptepoate fi fara pic de grasime, cu grasime 1% sau 2% sau poate fi integral (cand nu s-a redus grasimea). Puteti gasi in comert si lapte cu arome (ciocolata, capsuni s.a.). Mai gasim si lapte fara lactoza. Multe dintre deserturi sunt pe baza de lapte precum: budinca, iaurtul inghetat sau inghetata. Desigur si branza este pe baza de lapte, in toate variantele ei: branza simpla, branza cheddar, mozzarella, ricotta, svaiter, parmezan sau altele. Smantana sau iaurtul (simplu, degresat, cu fructe, ciocolata sau alte arome) sunt si ele alimente ce au la baza laptele.… Citeste articolul »

FRUCTELE (PA)

Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

FructeFructele pot fi proaspete, la conserva, congelate sau uscate/ deshidratate; pot fi consumate intregi, taiate sau pasate. Va recomandam in special consumul de fructe proaspete, crude pentru aportul lor benefic de antioxidanti.

Beneficii aduse de consumul de fructe

• Consumul de fructe si legume este asociat cu reducerea riscului de aparitie a accidentelor cardiovasculare, a diabetului de tip 2, cancerului de stomac sau colon.
• Fructele si legumele contin fibra alimentara, atat de necesara mentinerii unei stari optime de sanatate.

Citeste articolul »

LEGUMELE (PA)

 Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

AlimenteLegumele pot fi crude sau gatite; proaspete, congelate, la conserva, uscate sau deshidratate; pot fi intregi, taiate sau pasate.

Legumele sunt organizate in 5 subgrupe diferentiate in functie de nutrientii de baza:

• legume de nuanta verde inchis (broccoli, laptuca, salata, varza, mustar verde, spanac, nap, stevie, s.a.)
• legume portocalii (morcov, dovleac, s.a.)
• legume boabe (fasole, linte, soia, tofu, s.a.)
• legume cu amidon (cartof, mazare, s.a.)
alte legume (anghinare, sparanghel, sfecla, varza de Bruxelles, conopida, telina, castravete, salata iceberg, ciupercile, ceapa, rosiile, pastarnac, s.a.)

De ce sa mancam legume?Citeste articolul »

CEREALELE (PA)

Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

In grupa cerealelor regasim orice aliment care are la baza grau, orez, ovaz, porumb, orz sau alta cereala. Exemple de alimente pe baza de cereale pe care le intalnim des in alimentatia zilnica: paine, biscuiti, prajiturele, grisine, paste fainoase, fulgi, cerealele de dimineata.

Cerealele se impart in doua categorii:
cereale integrale
cereale rafinate

Cerealele integrale contin si miezul atat de bogat in proprietati nutritive si vitamine din complexul B. Exemple de cereale integrale: orezul brun, hrisca, taratele, terciul (uruiala) de ovaz, popcorn, muesli, paste din faina integrala, orez salbatic, quinoa, secara

Cerealele rafinate trec printr-un proces prin care pierd proprietatile nutritive ale miezului.

Citeste articolul »
Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.