Ștevia

Ștevia este unul dintre alimentele tradiționale folosite în Romania în cura de detoxifiere de primavără. Ciorba de ștevie poate fi utilă și în curele de slăbire căci are și proprietăți laxative. În plus, ștevia are foarte multe proprietăți nutritive, este săracă în calorii, are un indice glicemic mic și este foarte bogată în compuși activi cu efect benefic asupra sistemului digestiv. Ștevia conține tanini (inclusiv catecol), principii amare, rasini, glicozide antrachinonice, rumicina, acid crisofanic și un ulei volatil complex. În afara de glicozide, ștevia mai conține și fibre și vitaminele A și C. Ca și spanacul, ștevia conține fier și oxalați.

Stevie ciorba Frunzele de ștevie se pot consuma fie în mâncăruri dar și în mod tradițional sub formă de cataplasmă pentru calmarea iritației de urzică. Frunzele de ștevia sunt deosebit de nutritive și sunt recomandate în dietele sănătoase.

Ștevia acționează ca un diuretic natural, ajutând organismul să scape de fluidele în exces, scade oboseala mentală și fizică, ajută digestia, reglează presiunea sângelui și este de real folos în slăbirea sănătoasă. Vă recomandăm ca în fiecare primăvară să folosiți frunze de ștevie în salate ori ciorbe.

Ștevia este considerată un hepatostimulator usor. Ștevia este recomandată pentru tratarea unei game largi de afecțiuni digestive, cum ar fi indigestia, flatulența și colonul leneș.

Prezenta glicozidelor antrachinonice îi conferă plantei un efect laxativ moderat. Planta este, ca atare, foarte eficientă și în tratarea constipației. Ștevia este îndeosebi utilă pentru detoxifierea sângelui prin stimularea eliminării produsilor de excreție ai organismului.

Frunzele de ștevie sunt recomandate pentru tratarea unei game largi de afecțiuni ale pielii, precum acneea, psorizisul și eczema, dar și în tratamentul hipertrofiei glandulare limfatice și al reumatismului.

Ștevia bine curățată și oparită în apă fiartă cu sare poate fi adăugată și în salate alături de roșii, castraveți, ton, ceapă verde. Mâncând astfel de salate cu ștevie cu multe proprietăți nutritive veți putea ține o cura de detoxifiere de primăvară ori o cură de slăbire eficientă.

Rețeta pentru ciorba de ștevie cu ou

Ingrediente pentru ciorba de ștevie: legume în cantitatea dorită de dvs. (ceapă, morcovi, păstârnac, ardei gras, țelină, cartofi, ștevie), ulei de măsline, roșii, 1 litru borș, leuștean, două ouă, două linguri de făină sau amidon de porumb.

Reteta ciorbei de ștevie: Tocăm legumele (ceapă, morcovi, păstârnac, ardei gras, țelină) și le punem la fiert în apa cu sare. Testăm cu lingura daca au fiert toate legumele și adăugăm cartofii tăiați. Apoi adăugam roșiile și ulei de măsline (pentru mai mult gust puteți trage la tigaie roșiile proaspete mărunțite în 30ml ulei de măsline căci vor deveni mai dulci înainte de a le pune în ciorbă). Opărim ștevia în apă fiartă cu puțină sare. Tocăm ștevia mărunt, o adăugam peste legumele fierte și completăm cu apă dacă este cazul. Se lasă să fiarbă câteva minute, apoi se adaugă borșul (încălzit în prealabil până aproape de fierbere). (Daca nu vă place borșul, puteți pune zeamă de lămâie după ce închideți focul.) Spre final batem două ouă cu două linguri de făina și putina sare. Punem compoziția de ouă cu făina într-o punga în care facem o gaură mică și lăsăm să curgă în ciorba care fierbe în clocote căci astfel vom forma cocoloașe de ou. Ori putem face o omletă subțire pe care o tăiem felii pentru a le adăuga la ciorba noastră de ștevie. Apoi oprim focul si adăugam leuștean tocat.

O alta rețetă de ciorbă de ștevie cu bacon

Aceasta rețetă nu intră în recomandările noastre de detoxifiere de primavară ori slăbire dar este o rețetă românească sănătoasă cu un gust foarte bun!

Ingrediente pentru ciorba de ștevie: legume în cantitatea dorită de dvs. (ceapă, morcovi, păstârnac, ardei gras, țelină, cartofi, ștevia), orez, ulei de masline, roșii, afumatură (kaiser, bacon, altceva similar), borș sau lămâie, leuștean, două ouă, smântână, ceapă verde.

Ciorba de stevie cu ouRețeta ciorbei de ștevie: Curățăm ștevia foarte bine, îi rupem codițele și o punem la fiert în oala cu apă clocotită și puțina sare. După 7 minute de fierbere oprim focul și punem ștevia în strecurătoare.
Tocăm legumele (ceapă, morcovi, păstârnac, ardei gras, țelină) și le punem la fiert în apă cu sare. Când acestea au fiert, punem cartofii tăiați cuburi și puțin orez ținut în apă rece. Completăm cu apă dacă este cazul.
Între timp, tragem la tigaie afumătura (kaiser, bacon, altceva similar) cu puțin ulei. Când s-a rumenit, adăugăm roșiile tăiate mărunt ori bulionul și amestecăm bine. Lăsăm la foc câteva minute și adăugam apoi în oala de ciorbă care clocotește. Adăugăm și ștevia care între timp a fost scursă de apă. Putem acri cu borș în timpul fierberii ori cu zeamă de lămâie la final. Batem un ou cu smântână și îl adăugăm în ciorbă amestecând cu furculița pentru a face zdrențe de ou. Oprim focul și adăugam leuștean mărunțit.

Ciorba de ștevie cu afumatură se servește caldă dar si rece cu ceapă verde.


***Notă: a nu se confunda stevia cu ștevia românească. Stevia rebaudiana este o plantă de origine sud-americană ca poate înlocui zahărul în alimentația sănătoasă și dietetică pentru că, spre deosebire de zahăr, stevia nu are calorii. Stevia rebaudiana este un îndulcitor natural recomandat tuturor persoanelor care doresc să slăbeasca sau să aibă un trai sănătos înlocuind zahărul, zaharina sau alți îndulcitori . Stevia are foarte puține calorii și este recomandată în rețete dietetice tuturor celor care vor să slăbească și chiar persoanelor bolnave de diabet. Stevia este autorizata din 2011 Comisia Europeana și FDA SUA. Puteți cimpăra de aici >> vezi preț și variante <<





Un comentariu la discutia despre “Ștevia”

  1. 1
    Crissa spune:

    Pt a beneficia de toate proprietatile minunate ale steviei, trebuie consumata PROASPATA, CRUDA, in primul rand, in salate bogate si cat mai diverse. Prin orice fel de preparare termica enzimele se pierd in proportie de aproape 100%, la fel ca si cea mai mare parte din vitamine, minerale etc…

Opinia / Comentariul dvs


9 × 6 =

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;