Sfecla rosie

Sfecla rosieSfecla rosie este de ajutor in nenumarate probleme de sanatate, inclusiv pentru detoxifierea ficatului. Sfecla rosie contine foarte multe substante ce protejeaza ficatul. Despre sfecla va mai putem spune ca isi pastreaza proprietatile indiferent de modul de gatire. Sfecla rosie stimuleaza sistemul imunitar imbunatatind respiratia celulelor si oxigenarea tesuturilor. Aceasta deoarece incurajeaza productia de globule rosii noi (un proces numit eritropoieza). Respiratia imbunatatita a celulelor contribuie la mentinerea conditiei optime a inimii, muschilor si nervilor.

Consumul de sfecla rosie este asociat si cu revenirea la normal a celulelor canceroase, deoarece altereaza rata lor de respiratie. Acest lucru nu vindeca neaparat boala insa poate contribui la prelungirea vietii si a calitatii acesteia (informatie preluata din cartea “150 de alimente esentiale pentru imunitate”de Kirsten Hartvig). Sfecla rosie contribuie la stabilizarea PH-ului (echilibrul acid-alcalin) din corp, fapt important pentru imunitate, deoarece bacteriile infloresc atunci cand echilibrul PH-ului din organism se strica.

Sfecla rosie se foloseste in tratarea cancerului (in special a leucemiei), a problemelor de piele, infectiilor cronice, bolile intestinului inflamat, bolilor de ficat si in prevenirea si tratamentul bolilor de inima si artritei reumatoide. Contribuie la metabolismul grasimilor, nu are efecte adverse si este bine tolerata de majoritatea oamenilor. Trebuie consumata pe o perioada lunga de timp pentru imbunatatirea starii generale de sanatate si a vitalitatii. Sfecla rosie este la fel de eficienta atat gatita cat si cruda sau sub forma de suc natural.

Sfecla rosie are calorii mai putine decat v-ati astepta. Sfecla rosie nu ingrasa. Chiar daca este dulce, sfecla rosie are are putine calorii – o cana (adica 170 grame) contine numai 75 calorii.

Printre substantele care impiedica buna functionare a ficatului se numara cofeina, alcoolul, medicamentele, anticonceptionalele, tigarile, carnea fripta la gratar, grasimile saturate, gazele de esapament, vaporii de vopsea, dietele bogate in proteine. Se intelege de la sine ca va recomandam sa evitati aceste lucruri dar daca doriti sa restabiliti buna functionarea a ficatului si este nevoie de detoxifierea acestuia va recomandam printre altele si sfecla rosie.

Sfecla rosie contine in primul rand potasiu si acid folic (Vitamina B9) cu ajutor in reglarea tensiunii arteriale si protectie cardiaca. Acidul folic este foarte util si necesar si in alimentatia gravidelor scazand semnificativ riscul aparitiilor malformatiilor congenitale.

Continutul de potasiu este mai mare decat la drojdia de bere iar proprietatile benefice ale sfeclei se pastreaza indiferent daca este servita cruda sau preparata. Proprietatile benefice ale sfeclei rosii nu se pierd prin fierbere sau gatire la cuptor.

Sucul de sfecla rosie are foarte multe vitamine, imbunatateste metabolismul, combate anemia si are efect de detoxifiere a ficatului ajutandu-l să distrugă grăsimile depozitate. In sfecla rosie se gaseste o combinatie unica de sodiu si calciu (10:1), ceea ce contribuie la dizolvarea calciului si eliminarea excesului lui din organism. Sfecla roşie are un intens efect de energizare şi de remineralizare a organismului avand in vedere ca are foarte multe glucide, oligoelemente (magneziu, fosfor, potasiu, fier) şi vitamine (A, B, C şi PP).

Pigmentul care dă sfeclei acea culoare intensa mov-rosiatica este un agent anticangerigen foarte puternic! Cercetarile in domeniu arata ca sfecla rosie este de un real ajutor in lupta contra cancerului de colon. Sfecla rosie activeaza doua enzime antioxidante din ficat glutation peroxidaza şi glutation-s-transferaza. Aceste enzime pot fi privite ca fiind niste adevarate garzi de corp ale celulelor ficatului, protejandu-le impotriva radicalilor liberi pentru ca astfel sa ne poata proteja organismul. Ficatul este principalul organ de detoxifiere din organismul nostru, unde substanţele toxice sunt defalcate şi eliminate, proces care generează o mulţime de radicali liberi.

Este contraindicată pentru diabetici, intrucat păstreaza un continut mare de zahar. Zaharul din compozitia sfeclei se absoarbe foarte repede in organism.

Sfecla rosie ajuta in detoxifierea ficatului dar aveti grija la alti factori care pot impiedica buna functionare a ficatului. Vestea buna este ca daca mentineti o dieta optima puteti mentine functiile normale ale ficatului. In afara de sfecla rosie va recomandam sa consumati multe legume precum varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles.

Sfecla (cantitate: 1/2 cana) are putine calorii (38), 0 colesterol, 65 mg sodiu, 0.2 g grasimi, 1 g proteine, 8 g carbohidrati, 1.7 g fibra.

… prin continutul de iod, sfecla ocupa unul dintre primele locuri printre legume

…daca nu rupeti coditele sfeclei rosii aceasta isi va mentine mai mult din gust si culoare.
… sfeclele mici sunt mai dulci decat cele mari

Sfecla (fiarta) 1 cana > 170 grame > 75 calorii
Nutrient Cantitate Densitatea
acid folic 136.00 mcg 8,2
mangan 0.55 mg 6,6
potasiu 518.50 mg 3,6
fibre alimentare 3.40 g 3,3
vitamina C 6.12 mg 2,5
magneziu 39.10 mg 2,4
triptofan 0.03 g 2,3
fier 1.34 mg 1,8
cupru 0.13 mg 1,6
fosfor 64.60 mg 1,6

Reteta pentru subtierea sangelui: stoarceti cantitati egale de sfecla rosie, morcov, telina, rosii si o lamaie. Beti 1 sau 2 pahare pe zi timp de 3 saptamani.

Vitamine din Legume: Supliment alimentar cu sfecla rosie

Vitamine din Legume: Supliment alimentar cu sfecla rosie >> citeste mai multe detalii si pret <<

Sunteti la dieta dar nu doriti sa cauzati organismului dvs probleme serioase cauzate de lipsa vitaminelor si mineralelor? Va recomandam Legume+ Vitamine din surse Naturale! Supliment alimentar cu vitamine în bază de pulbere și extracte de legume uscate. Recomandat în special în dietele cu aport alimentar redus. Fie ca sunteti la o dieta restrictiva in alimente sau doriti un trai sanatos, este bine sa oferiti corpului nutrientii necesari din legume! Spre deosebire de vitaminele de sinteza (laborator) din farmacii, in cazul acestui produs, vitaminele si mineralele provin direct din legume si sfecla rosie. >> puteti citi aici mai multe detalii <<

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.




37 Raspunsuri la discutia despre “Sfecla rosie”

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 37
    Andrea spune:

    o intrebare daca se poate,este normal daca scaunul si urina este mai rosiatica dupa un amestec de suc:1 sfecla rosie 1 morcov 1 mar ?se poate lua acest suc in fiecare zi?are vreun efect negativ?

  2. 36
    ANGHEL Viorel spune:

    Buna ziua. Datorită continutului de potasiu sfecla poate influența Tratamentul cu anticoagulante?

  3. 35
    greta spune:

    Sfecla rosie este buna pentru tratarea mielodisplaziei?adica
    anemie pentru care se fac doar transfuzii?tine hemoglobina bine?
    Daca da – cata sfecla se consuma pe zi?sau cat suc de sfecla, tinand cont ca este diabetica?
    Va multumesc.

  4. 34
    Paradhoxus spune:

    Vizavi de ceea ce a scris Gabita mai sus,in ciuda micilor erori de tastare,cam are dreptate.
    Si eu merg de ani buni in Germania,iar bunicul meu care-i neamt este diabetic si mai are probleme si cu inima.
    Are 89 de ani.
    Poate n-o sa credeti dar la varsta lui nu doar ca nu are restrictii la mancare dar mai are si erectie !
    Consuma orice,gateste orice,bea bere ca orice neamt,dar totul moderat.
    Lui nu i s-au impus restrictii culinare asa cum se impun la noi in Romania.
    Iar in Germania eu nu am vazut la televiziuni atatia nutritionisti,atatia medici care sa explice ce este bine si ce nu este bine sa manance un om cu o anumita boala,asa cum sunt la noi in tara…doar de dragul de a se afisa la TV.
    Ador sfecla rosie,eu o consum intotdeauna fiarta sub presiune,intreaga.
    In genere cele mici le gasesc foarte gustoase.
    De circa 4 ani ani,zilnic consum sfecla rosie fiarta.
    Pace!

  5. 33
    ana spune:

    Buna dimineata!Am inceput o cura pentru detoxifiere cu salata de cruditati,sfecla rosie,morcov,telina,otet balsamic,ulei de masline,un praf de sare.
    Ozi buna tuturor!

  6. 32
    gabita spune:

    Oameni buni, sunt vreo 2-3 ani de cand sfecla rosie este introdusa in regimul diabeticilor. Sub forma de salata. Daca va interesati de ultimele cercetari in materie, o sa aflati ca , in cantitati moderate, ea ete chiar benefica diabeticilor. Nu stiu de unde le scoateti voi romanii !? “Nu ai voie”. In nicio tara din lumea asta nu exista pentru diabetici nu ai voie. In Germania diabeticul are voie sa manance orice. Cuvantul folosit acolo este moderatie. Din capul locului la roamni se greseste. Nu ai voie asta, asta trebuie cantarit, din asta poti manca la discretie. De un echilibru n-ati auzit ? Totul cu masura si echilibru ? Un om frustrat caruia i se pun restrictii , mai ales alimentare nu se va echilibra niciodata si toata viata va suferi ducand o astfel de povara. In toata lumea exista prihologi, exista consultanta psihologica care se da bolnavilor de diabet. E un soc ca dintr-un om normal care nu se gandea ca are probleme cu ceea ce mananca , peste noapte sa vii sa-i pui restrictii drastice. de maine nu mai mananci aia si aia, pe aiai si ailalta le cantaresti si restul , apa poti bea cat vrei. Din punct de vedere psihologic diabeticii vostri sunt tratati ca puscariasii. Vad ca aia au parte de o alocatie de hrana mai mare decat se aloca unui diabetic care n-a facut nimic decat ca s-a imbolnavit. Asa ca sfaturile de genul : nu este indicat pentru ca contine …. doctorii sau nutritionistii vostri sa le lase . Totul trebuie tratat cu optimism si trebuie sa nu mai aveti aceasta incrancenare impotriva bolilor si nu atata grija fata de imbuibare. Viata este si altceva decat a baga la burta si pe urma a te drege cu sucuri si cu medicamente miraculoase. Cu bine.

  7. 31
    elena091359 spune:

    O reteta cu sfecla rosie cruda………..sper sa va placa !o sfecla rosie de 2- 300 g ,2-3 mere,1-2 morcovi ,decojite toate si date pe razatoare ,o mana de samburi de nuca (sau mai putin)taiat marunt cu cutitul.Se amesteca toate si va garantez un gust foarte bun.

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


7 − = 5

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;