Sfecla rosie

Sfecla rosieSfecla roșie este de ajutor în nenumărate probleme de sănătate, inclusiv pentru detoxifierea ficatului sau reglarea tensiunii. Sfecla roșie (lat. Beta vulgaris) conține foarte multe substanțe ce protejează ficatul. Despre sfeclă vă mai putem spune ca își păstreaza proprietățile indiferent de modul de gătire. Sfecla roșie stimulează sistemul imunitar îmbunătățind respirația celulelor și oxigenarea țesuturilor deoarece încurajează producția de noi globule roșii (un proces numit eritropoieza). Respirația îmbunătățită a celulelor contribuie la menținerea condiției optime a inimii, mușchilor și nervilor. Datorită acestei reputaţii, vânzările de sfeclă roşie din Marea Britanie au crescut cu 20% numai în ultimii ani.

Cardio si rezistență musculară

Un studiu recent, realizat de cercetătorii din cadrul Universității Exeter’s School of Sport and Health Science, a descoperit că sucul de sfeclă roșie are proprietăți extraordinare căci, printre altele, asigură o rezistență nebănuită a musculaturii în cazul efortului fizic susținut. Concluziile studiului au la bază un experiment în care un lot de bărbați cu vârste cuprinse între 19 și 38 ani, a fost pus să pedaleze în forță pe biciclete medicinale. Barbații au băut zilnic o jumătate de litru de suc de sfeclă roșie, pe durata întregului experiment. Rezultatul uimitor a fost acela că participanții la studiu au obținut o rezistență musculara cu 16 procente mai mare decât în condiții obișnuite. Cercetătorii au analizat comoziția sucului de sfeclă roșie și au descoperit ca acesta reduce rata la care mușchii consumă din energia organismului. Cresterea nivelului nitraților din sânge duce la salvarea rezervelor de trifosfat adenozini, cea mai importantă sursă de energie a organismului.

Tratamentul bolilor

Consumul de sfeclă roșie este asociat și cu revenirea la normal a celulelor canceroase, deoarece alterează rata lor de respirație. Acest lucru nu vindecă neaparăt boala, însă poate contribui la prelungirea vieții și a calității acesteia (informație preluată din cartea “150 de alimente esențiale pentru imunitate”de Kirsten Hartvig). Sfecla roșie contribuie la stabilizarea PH-ului (echilibrul acid-alcalin) din corp, fapt important pentru imunitate, deoarece bacteriile infloresc atunci când echilibrul PH-ului din organism se strică.

Sfecla roșie se foloseste in tratarea cancerului (in special a leucemiei), a problemelor de piele, infectiilor cronice, bolile intestinului inflamat, bolilor de ficat si in prevenirea si tratamentul bolilor de inima si artritei reumatoide. Contribuie la metabolismul grăsimilor, nu are efecte adverse și este bine tolerată de majoritatea oamenilor. Trebuie consumată pe o perioadă lungă de timp pentru îmbunătățirea stării generale de sănătate și a vitalității. Sfecla roșie este la fel de eficientă atât gătită cât și crudă sau sub formă de suc natural.

Are puține calorii și îmbunătățește metabolismul

Sfecla roșie are calorii mai puține decat v-ați aștepta. Sfecla roșie nu îngrașă. Chiar daca este dulce, sfecla roșie are puține calorii – o cană (adică 170 grame) conține numai 75 calorii.

Printre substanțele care impiedica buna functionare a ficatului se numara cofeina, alcoolul, medicamentele, anticonceptionalele, tigarile, carnea fripta la gratar, grasimile saturate, gazele de esapament, vaporii de vopsea, dietele bogate in proteine. Se intelege de la sine ca va recomandam sa evitati aceste lucruri dar daca doriti sa restabiliti buna functionarea a ficatului si este nevoie de detoxifierea acestuia va recomandam printre altele si sfecla roșie.

Sfecla roșie conține în primul rând potasiu și acid folic (Vitamina B9) cu ajutor în reglarea tensiunii arteriale și protecție cardiacă. Acidul folic este foarte util și necesar și în alimentația gravidelor scăzând semnificativ riscul aparițiilor malformațiilor congenitale.

Conținutul de potasiu este mai mare decât la drojdia de bere iar proprietățile benefice ale sfeclei se păstrează indiferent dacă este servită crudă sau preparată. Proprietățile benefice ale sfeclei roșii nu se pierd prin fierbere sau gătire la cuptor!

Detoxifierea ficatului

Sucul de sfeclă roșie are foarte multe vitamine, îmbunătățește metabolismul, combate anemia și are efect de detoxifiere a ficatului ajutându-l să distrugă grăsimile depozitate. În sfecla roșie se găsește o combinație unică de sodiu și calciu (10:1), ceea ce contribuie la dizolvarea calciului și eliminarea excesului lui din organism. Sfecla roşie are un intens efect de energizare şi de remineralizare a organismului având în vedere că are foarte multe glucide, oligoelemente (magneziu, fosfor, potasiu, fier) și vitamine (A, B, C şi PP).

Pigmentul care dă sfeclei acea culoare intensa mov-roșiatică este un agent anticangerigen foarte puternic! Cercetările în domeniu arată că sfecla roșie este de un real ajutor în lupta contra cancerului de colon. Sfecla roșie activeaza două enzime antioxidante din ficat glutation peroxidaza şi glutation-s-transferaza. Aceste enzime pot fi privite ca fiind adevarate gărzi de corp ale celulelor ficatului, protejându-le împotriva radicalilor liberi pentru ca astfel să ne poata proteja întreg organismul. Ficatul este principalul organ de detoxifiere din corpul nostru, unde substanţele toxice sunt defalcate şi eliminate, proces care generează o mulţime de radicali liberi.

Sfecla roșie este contraindicată pentru diabetici în cantități mari. Zahărul din compoziția sfeclei se absoarbe foarte repede în organism.

Sfecla roșie ajută în detoxifierea ficatului dar aveți grijă la alti factori care pot împiedica buna funcționare a ficatului. Vestea bună este că dacă mențineti o dietă optimă puteți menține funcțiile normale ale ficatului. În afară de sfecla roșie vă recomandăm să consumați multe legume precum varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles.

Sfecla (cantitate: 1/2 cana) are puține calorii (38), 0 colesterol, 65 mg sodiu, 0.2 g grasimi, 1 g proteine, 8 g carbohidrați, 1.7 g fibre.

… prin conținutul de iod, sfecla ocupa unul dintre primele locuri printre legume

…daca nu rupeți codițele sfeclei roșii, aceasta își va menține mai mult din gust și culoare.
… sfeclele mici sunt mai dulci decat cele mari

Sfecla (fiarta) 1 cana > 170 grame > 75 calorii
Nutrient Cantitate Densitatea
acid folic 136.00 mcg 8,2
mangan 0.55 mg 6,6
potasiu 518.50 mg 3,6
fibre alimentare 3.40 g 3,3
vitamina C 6.12 mg 2,5
magneziu 39.10 mg 2,4
triptofan 0.03 g 2,3
fier 1.34 mg 1,8
cupru 0.13 mg 1,6
fosfor 64.60 mg 1,6
Vitamine din Legume: Supliment alimentar cu sfecla rosie

Vitamine din Legume: Supliment alimentar cu sfecla rosie >> citeste mai multe detalii si pret <<

Rețeta pentru subțierea sângelui: stoarceți cantități egale de sfeclă roșie, morcov, țelina, roșii și o lămâie. Beți 2 pahare pe zi timp de 3 săptămâni.

Sunteți la dieta dar nu doriți să cauzați organismului dvs probleme serioase prin lipsa vitaminelor și mineralelor? Vă recomandăm Legume+ Vitamine din surse Naturale! Supliment alimentar cu vitamine în bază de pulbere și extracte de legume uscate. Recomandat în special în dietele cu aport alimentar redus. Fie ca sunteți la o dietă restrictivă în alimente sau doriți un trai sănătos, este bine să oferiți corpului nutrienții necesari din legume! Spre deosebire de vitaminele de sinteza (laborator) din farmacii, în cazul acestui produs, vitaminele și mineralele provin direct din legume și sfecla roșie. >> puteti citi aici mai multe detalii <<

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.




38 Raspunsuri la discutia despre “Sfecla rosie”

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 38
    titi spune:

    de curand am fost depistat la o ecografie cu ficat gras ,am dureri usoare In dreapta tratament nu exista as ca am Inceput o dieta cu suc de sfecla ,grefuri si ceaiuri hepatice ,de aproape o luna a disparut durerile dar continui cu acest tratament.

  2. 37
    Andrea spune:

    o intrebare daca se poate,este normal daca scaunul si urina este mai rosiatica dupa un amestec de suc:1 sfecla rosie 1 morcov 1 mar ?se poate lua acest suc in fiecare zi?are vreun efect negativ?

  3. 36
    ANGHEL Viorel spune:

    Buna ziua. Datorită continutului de potasiu sfecla poate influența Tratamentul cu anticoagulante?

  4. 35
    greta spune:

    Sfecla rosie este buna pentru tratarea mielodisplaziei?adica
    anemie pentru care se fac doar transfuzii?tine hemoglobina bine?
    Daca da – cata sfecla se consuma pe zi?sau cat suc de sfecla, tinand cont ca este diabetica?
    Va multumesc.

  5. 34
    Paradhoxus spune:

    Vizavi de ceea ce a scris Gabita mai sus,in ciuda micilor erori de tastare,cam are dreptate.
    Si eu merg de ani buni in Germania,iar bunicul meu care-i neamt este diabetic si mai are probleme si cu inima.
    Are 89 de ani.
    Poate n-o sa credeti dar la varsta lui nu doar ca nu are restrictii la mancare dar mai are si erectie !
    Consuma orice,gateste orice,bea bere ca orice neamt,dar totul moderat.
    Lui nu i s-au impus restrictii culinare asa cum se impun la noi in Romania.
    Iar in Germania eu nu am vazut la televiziuni atatia nutritionisti,atatia medici care sa explice ce este bine si ce nu este bine sa manance un om cu o anumita boala,asa cum sunt la noi in tara…doar de dragul de a se afisa la TV.
    Ador sfecla rosie,eu o consum intotdeauna fiarta sub presiune,intreaga.
    In genere cele mici le gasesc foarte gustoase.
    De circa 4 ani ani,zilnic consum sfecla rosie fiarta.
    Pace!

  6. 33
    ana spune:

    Buna dimineata!Am inceput o cura pentru detoxifiere cu salata de cruditati,sfecla rosie,morcov,telina,otet balsamic,ulei de masline,un praf de sare.
    Ozi buna tuturor!

  7. 32
    gabita spune:

    Oameni buni, sunt vreo 2-3 ani de cand sfecla rosie este introdusa in regimul diabeticilor. Sub forma de salata. Daca va interesati de ultimele cercetari in materie, o sa aflati ca , in cantitati moderate, ea ete chiar benefica diabeticilor. Nu stiu de unde le scoateti voi romanii !? “Nu ai voie”. In nicio tara din lumea asta nu exista pentru diabetici nu ai voie. In Germania diabeticul are voie sa manance orice. Cuvantul folosit acolo este moderatie. Din capul locului la roamni se greseste. Nu ai voie asta, asta trebuie cantarit, din asta poti manca la discretie. De un echilibru n-ati auzit ? Totul cu masura si echilibru ? Un om frustrat caruia i se pun restrictii , mai ales alimentare nu se va echilibra niciodata si toata viata va suferi ducand o astfel de povara. In toata lumea exista prihologi, exista consultanta psihologica care se da bolnavilor de diabet. E un soc ca dintr-un om normal care nu se gandea ca are probleme cu ceea ce mananca , peste noapte sa vii sa-i pui restrictii drastice. de maine nu mai mananci aia si aia, pe aiai si ailalta le cantaresti si restul , apa poti bea cat vrei. Din punct de vedere psihologic diabeticii vostri sunt tratati ca puscariasii. Vad ca aia au parte de o alocatie de hrana mai mare decat se aloca unui diabetic care n-a facut nimic decat ca s-a imbolnavit. Asa ca sfaturile de genul : nu este indicat pentru ca contine …. doctorii sau nutritionistii vostri sa le lase . Totul trebuie tratat cu optimism si trebuie sa nu mai aveti aceasta incrancenare impotriva bolilor si nu atata grija fata de imbuibare. Viata este si altceva decat a baga la burta si pe urma a te drege cu sucuri si cu medicamente miraculoase. Cu bine.

  8. 31
    elena091359 spune:

    O reteta cu sfecla rosie cruda………..sper sa va placa !o sfecla rosie de 2- 300 g ,2-3 mere,1-2 morcovi ,decojite toate si date pe razatoare ,o mana de samburi de nuca (sau mai putin)taiat marunt cu cutitul.Se amesteca toate si va garantez un gust foarte bun.

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


6 × = 48

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;