Sfecla rosie

Sfecla rosieSfecla roșie este de ajutor în nenumărate probleme de sănătate, inclusiv pentru detoxifierea ficatului și reglarea tensiunii. Sfecla roșie (lat. Beta vulgaris) conține foarte multe substanțe ce protejează ficatul. Despre sfeclă vă mai putem spune ca își păstreaza proprietățile indiferent de modul de gătire. Sfecla roșie stimulează sistemul imunitar îmbunătățind respirația celulelor și oxigenarea țesuturilor deoarece încurajează producția de noi globule roșii (un proces numit eritropoieza). Respirația îmbunătățită a celulelor contribuie la menținerea condiției optime a inimii, mușchilor și nervilor. Datorită acestei reputaţii, vânzările de sfeclă roşie din Marea Britanie au crescut cu 20% numai în ultimii ani.

Cardio și rezistență musculară

Un studiu recent, realizat de cercetătorii din cadrul Universității Exeter’s School of Sport and Health Science, a descoperit că sucul de sfeclă roșie are proprietăți extraordinare căci, printre altele, asigură o rezistență nebănuită a musculaturii în cazul efortului fizic susținut. Concluziile studiului au la bază un experiment în care un lot de bărbați cu vârste cuprinse între 19 și 38 ani, a fost pus să pedaleze în forță pe biciclete medicinale. Barbații au băut zilnic o jumătate de litru de suc de sfeclă roșie, pe durata întregului experiment. Rezultatul uimitor a fost acela că participanții la studiu au obținut o rezistență musculara cu 16 procente mai mare decât în condiții obișnuite. Cercetătorii au analizat comoziția sucului de sfeclă roșie și au descoperit ca acesta reduce rata la care mușchii consumă din energia organismului. Cresterea nivelului nitraților din sânge duce la salvarea rezervelor de trifosfat adenozini, cea mai importantă sursă de energie a organismului.

Tratamentul bolilor

Consumul de sfeclă roșie este asociat și cu revenirea la normal a celulelor canceroase, deoarece alterează rata lor de respirație. Acest lucru nu vindecă neaparăt boala, însă poate contribui la prelungirea vieții și a calității acesteia (informație preluată din cartea “150 de alimente esențiale pentru imunitate”de Kirsten Hartvig). Sfecla roșie contribuie la stabilizarea PH-ului (echilibrul acid-alcalin) din corp, fapt important pentru imunitate, deoarece bacteriile infloresc atunci când echilibrul PH-ului din organism se strică.

Sfecla roșie se foloseste in tratarea cancerului (in special a leucemiei), a problemelor de piele, infectiilor cronice, bolile intestinului inflamat, bolilor de ficat si in prevenirea si tratamentul bolilor de inima si artritei reumatoide. Contribuie la metabolismul grăsimilor, nu are efecte adverse și este bine tolerată de majoritatea oamenilor. Trebuie consumată pe o perioadă lungă de timp pentru îmbunătățirea stării generale de sănătate și a vitalității. Sfecla roșie este la fel de eficientă atât gătită cât și crudă sau sub formă de suc natural.

Are puține calorii și îmbunătățește metabolismul

Sfecla roșie are calorii mai puține decat v-ați aștepta. Sfecla roșie nu îngrașă. Chiar daca este dulce, sfecla roșie are puține calorii – o cană (adică 170 grame) conține numai 75 calorii.

Printre substanțele care impiedica buna functionare a ficatului se numara cofeina, alcoolul, medicamentele, anticonceptionalele, tigarile, carnea fripta la gratar, grasimile saturate, gazele de esapament, vaporii de vopsea, dietele bogate in proteine. Se intelege de la sine ca va recomandam sa evitati aceste lucruri dar daca doriti sa restabiliti buna functionarea a ficatului si este nevoie de detoxifierea acestuia va recomandam printre altele si sfecla roșie.

Sfecla roșie conține în primul rând potasiu și acid folic (Vitamina B9) cu ajutor în reglarea tensiunii arteriale și protecție cardiacă. Acidul folic este foarte util și necesar și în alimentația gravidelor scăzând semnificativ riscul aparițiilor malformațiilor congenitale.

Conținutul de potasiu este mai mare decât la drojdia de bere iar proprietățile benefice ale sfeclei se păstrează indiferent dacă este servită crudă sau preparată. Proprietățile benefice ale sfeclei roșii nu se pierd prin fierbere sau gătire la cuptor!

Detoxifierea ficatului

Sucul de sfeclă roșie are foarte multe vitamine, îmbunătățește metabolismul, combate anemia și are efect de detoxifiere a ficatului ajutându-l să distrugă grăsimile depozitate. În sfecla roșie se găsește o combinație unică de sodiu și calciu (10:1), ceea ce contribuie la dizolvarea calciului și eliminarea excesului lui din organism. Sfecla roşie are un intens efect de energizare şi de remineralizare a organismului având în vedere că are foarte multe glucide, oligoelemente (magneziu, fosfor, potasiu, fier) și vitamine (A, B, C şi PP).

Pigmentul care dă sfeclei acea culoare intensa mov-roșiatică este un agent anticangerigen foarte puternic! Cercetările în domeniu arată că sfecla roșie este de un real ajutor în lupta contra cancerului de colon. Sfecla roșie activeaza două enzime antioxidante din ficat glutation peroxidaza şi glutation-s-transferaza. Aceste enzime pot fi privite ca fiind adevarate gărzi de corp ale celulelor ficatului, protejându-le împotriva radicalilor liberi pentru ca astfel să ne poata proteja întreg organismul. Ficatul este principalul organ de detoxifiere din corpul nostru, unde substanţele toxice sunt defalcate şi eliminate, proces care generează o mulţime de radicali liberi.

Sfecla roșie este contraindicată pentru diabetici în cantități mari. Zahărul din compoziția sfeclei se absoarbe foarte repede în organism.

Sfecla roșie ajută în detoxifierea ficatului dar aveți grijă la alti factori care pot împiedica buna funcționare a ficatului. Vestea bună este că dacă mențineti o dietă optimă puteți menține funcțiile normale ale ficatului. În afară de sfecla roșie vă recomandăm să consumați multe legume precum varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles.

Sfecla (cantitate: 1/2 cana) are puține calorii (38), 0 colesterol, 65 mg sodiu, 0.2 g grasimi, 1 g proteine, 8 g carbohidrați, 1.7 g fibre.

… prin conținutul de iod, sfecla ocupa unul dintre primele locuri printre legume

…daca nu rupeți codițele sfeclei roșii, aceasta își va menține mai mult din gust și culoare.
… sfeclele mici sunt mai dulci decat cele mari

Sfecla (fiarta)1 cana > 170 grame > 75 calorii
Nutrient Cantitate Densitatea
acid folic 136.00 mcg 8,2
mangan 0.55 mg 6,6
potasiu 518.50 mg 3,6
fibre alimentare 3.40 g 3,3
vitamina C 6.12 mg 2,5
magneziu 39.10 mg 2,4
triptofan 0.03 g 2,3
fier 1.34 mg 1,8
cupru 0.13 mg 1,6
fosfor 64.60 mg 1,6

Va recomandam sucul de sfecla rosie produs in Germania de Schoenberger.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.




42 Raspunsuri la discutia despre “Sfecla rosie”

Pages: [5] 4 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 42
    Dia spune:

    Si care este reteta pentru borsul de sfecla rosie, Terrana?

  2. 41
    Terrana spune:

    Pentru sanatatea ficatului e foarte bun borsul de sfecla rosie. Se face din sfecla, usturoi, marar, leustean, malai macerate impreuna vreo 5-7 zile. Cate un paharel pe stomacul gol inainte de masa.

Pages: [5] 4 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


+ 2 = 10

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and
Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2015. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.