Quinoa

QuinoaQuinoa este un aliment cu proprietati deosebit de benefice, foarte promovat de nutritionisti. Organizatia pentru Alimentatie si Agricultura a Natiunilor Unite a ales quinoa “Alimentul Anului 2013″. Putem cumpara quinoa tot anul de la orice magazin de produse naturiste precum www.prodietabio.ro. Quinoa este unul dintre cele mai nutritive alimente cunoscute la ora actuala si se gaseste sub forma de seminte, faina, paste, lapte si fulgi. Multe dintre cerealele pentru bebelusi contin quinoa si asta pentru ca quinoa are atatea proprietati nutritive! Desi este considerata o cereala, quinoa este de fapt o ruda a legumelor cu frunze verzi precum spanacul, sfecla mangold sau chardul elvetian. Semintele de quinoa sunt de marimea si aspectul meiului si provine din regiunea Anzilor si America de Sud. Quinoa arată şi se prepară asemanator orezului doar ca fierbe mult mai repede. Contine proteine de cea mai buna calitate si foarte mult calciu (chiar mai uşor asimilabil decat cel din lapte).

Stiati ca… armatele incase foloseau un amestec de quinoa si grasime ca hrana? Acesta le ajuta sa marsaluiasca zile in sir. Amestecul era numit “bile de razboi”. “Aurul incasilor”cum mai este numita quinoa este recunoscuta pentru faptul ca sporea rezistenta razboinicilor.

Calitatile nutritive ale quinoa au fost comparate cu cele ale laptelui praf integral de catre Food and Agriculture Organization a Natiunilor Unite.  Quinoa contine cel putin 16 tipuri diferite de triterpine care pot avea proprietati antiinflamatorii si anticanceroase si inhiba absorbtia colesterolului.

Beneficii generale si proprietati quinoa

Quinoa este bogata in proteine, dar acesta nu este singurul beneficiu. Proteina pe care o furnizează quinoa este una completa în sensul că aceasta include toti cei nouă amino acizi esenţiali. Mai mult decat atat, contine aminoacidul numit lizina, esential pentru dezvoltarea tesuturilor si repararea acestora. Datorita continutului ridicat de proteina, quinoa este o alegere ideala pentru vegetarieni (preocupati in general, in lipsa carnii, de aportul adecvat de proteine). Deoarece quinoa este o sursa foarte buna de mangan, magneziu, fier, cupru si fosfor, ea poate fi deosebit de valoroasa si pentru persoanele cu migrene, diabet zaharat si ateroscleroza.

Quinoa este, de asemenea, o sursa buna de riboflavina, care este necesara pentru producerea de energie in interiorul celulelor. S-a dovedit ca riboflavina (sau vitamina B2) ajuta la reducerea frecvenţei migrenelor prin imbunăţirea metabolismului energetic din creier şi celulele musculare.

In magazinul online www.prodietabio.ro veti regasi o varietate foarte mare de produse cu quinoa >> vezi detalii si pret quinoa <<

Cum ajuta sanatatea quinoa

Quinoa este o sursa foarte buna de magneziu – mineral care relaxeaza vasele de sânge. Un nivel scazut de magneziu in alimentatia zilnica este asociat cu risc de hipertensiune arteriala sau boli de inima si ca atare quinoa este potrivita in alimentatia celor ce vor sa evite sau sa trateze aceste probleme de sanatate. Quinoa este o sursa foarte buna de mangan şi de cupru, doua minerale care servesc drept cofactori pentru enzima superoxid dismutaza. Aceasta este un antioxidant care ajută la protecţia împotriva deteriorării mitocondriilor de procesul oxidativ creat în timpul producţiei de energie. In plus, protejeaza alte celule, cum ar fi celulele roşii din sânge, de prejudiciul cauzat de radicalii liberi. Cerealele integrale protejeaza si impotriva cancerului de san. Cercetarile in acest sens s-au derulat pe 35,972 de participante din Marea Britanie (Women’s Cohort Study) si au aratat ca, datorita fibrelor continute, cerealele integrale precum quinoa asociate cu fructe ofera o protectie semnificativa impotriva cancerului de san pentru femeile pre-menopauza (JE Cade, Burley VJ, et al., Jurnalul International de Epidemiologie).

In comparatie cu orezul sau graul, quinoa este mult mai satioasa si de aceea poate fi folosita cu succes in curele de slabire si in lupta impotriva obezitatii. Quinoa a imbunatatit raspunsul anticorpilor la antigenii care au fost introdusi in exeperimentele cu soareci. Studiul a aratat potentialul acestei plante datorita continutului de saponina ca un adjuvant pentru vaccinuri.

Datorita faptului ca este fara gluten, quinoa nu este un aliment cu potential alergen. Cu toate acestea, ca toţi membrii familiei Chenopodiaceae plante-Amaranthaceae, quinoa conţine oxalati. Conţinutul de oxalat de quinoa variază foarte mult, dar chiar şi limita inferioară a intervalului oxalatul de quinoa trebuie evitat daca aveti probleme in acest sens.

Cum gatim quinoa?

Simplu! Asa cum gatim orezul, numai ca il inlocuim cu quinoa. Gatiti asadar reteta dvs preferata de pilaf cu quinoa sau puneti quinoa in supe. Quinoa este excelenta si in tocanite, retete chinezesti sau salate. Nu uitati ca isi mareste volumul de 3-4 ori (alta asemanare cu orezul)! Puteti incerca si combinatia de orez cu quinoa de la renumita firma Jardin Bio – Lea Nature Franta.

Tabel – ce contine quinoa

Quinoa, nefiarta – 0.25 ceaşcă sau 42.50 grame are 158.95 calorii
Nutrienţi Cantitatea Densitatea nutrientului
mangan 0.96 mg 5.4
magneziu 89.25 mg 2.5
fier 3.93 mg 2.5
triptofan 0.06 g 2.1
cupru 0,35 mg 2.0
fosfor 174.25 mg 2.0

Quinoa este denumita si “mama graului” datorita proprietatilor sale. Contine proteine de calitate mai buna decat carnea. Quinoa este bogata in grasimi esentiale, vitamine si minerale, furnizand aproape de patru ori mai mult calciu decat graul, plus fier, complexul de vitamine B si vitamina E. Quinoa contine putine grasimi, majoritatea fiind polinesturate, furnizand acizii grasi esentiali.

Cand pot introduce Quinoa in alimentatia copilului meu?

Quinoa poate fi introdusa in alimentatia bebelusilor de la vârsta de 8 luni, deşi multi copii tolereaza acest alimente si inainte de 8 luni. Ca si in alte cazuri, trebuie să vă consultaţi întotdeauna medicul pediatru atunci când introduceti alimente solide pentru bebelusul dvs. Cum gatim quinoa pentru bebelusi? Sunt cateva voci care spun ca quinoa trebuie clatita inainte pentru ca altfel poate avea un gust amar. Nu este cazul si cu quinoa cumparata din comert dar este oricum, recomandabil sa clatiti inainte pentru a indeparta orice urma de praf. Quinoa va fi fiarta pana “infloreste” si devine foarte moale (circa 15 minute dar depinde si de tipul de quinia achizitionat). Avand in vedere ca de la 8 luni copilul poate manca si bucatele, quinoa nu va mai fi data prin blender pentru ca nu ridica nici un fel de probleme pentru inghitirea in siguranta. Cumparati quinoa fara gluten si astfel va asigurati ca nu aveti nici un fel de probleme alergene. Quinoa nu ridica nici un fel de probleme de digestie.

Noutati
Organizaţia pentru Alimentaţie şi Agricultură a Naţiunilor Unite (FAO) a declarat oficial ca anul 2013 va fi recunoscut drept “Anul International al Quinoa.” Quinoa a fost nominalizat de către FAO ca un produs alimentar cu “valoare nutritivă ridicată” si biodiversitate impresionantă. Stim ca quinoa rămâne necunoscută pentru mulţi oameni dar sperăm că situaţia se va schimba, având în vedere caracterul remarcabil al acestui aliment uşor de preparat si bogat în substanţe nutritive.

>> Cumpara online de pe site-ul www.prodietabio.ro >> Quinoa cu Orez Bio: preparare in 15 minute <<

Referinte: Kirsten Hartvig – 150 de alimente esentiale pentru imunitate ; David Grotto – 101 alimente care va pot salva viata ; whfoods.com; wholesomebabyfood.com

In magazinul online www.prodietabio.ro veti regasi o varietate foarte mare de produse cu quinoa >> vezi detalii si pret quinoa <<





Un comentariu la discutia despre “Quinoa”

  1. 1
    elisa spune:

    Va rog f mult sa.mi spuneti unde se gaseste quinoa?Doresc sa cumpar pt ca ma intereseaza f mult!Scad si trigliceridele?Mii de multumiri!

Opinia / Comentariul dvs


7 × = 56

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;