Psyllium

Psyllium (Plantago psyllium) in forma de tarate, praf, mucilagiu, s.a., ajuta la slabire prin reglarea glicemiei, detoxifierea organismului si tranzit intestinal îmbunătățit. Fibrele solubile continute de taratele de psyllium pot ajuta în mod eficient la scaderea colesterolului. Psyllium poate ajuta la ameliorarea atât a constipaţiei cat şi a diareei şi este utilizat pentru a trata sindromul de colon iritabil, hemoroizi şi alte probleme intestinale. Potrivit cercetatorilor de la University of Maryland Medical Center (UMMC), psyllium poate fi folosit pentru a ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange la persoanele cu diabet zaharat. Atunci cand taratele de psyllium atat de bogate in fibre vin în contact cu apa, se umflă şi formează o masă de gelatină care ajuta la transportul deseurilor prin tractul intestinal. Plantago psyllium este o plantă din familia patlaginei. Ea creşte mai ales în nordul Africii şi sudul continentului european (Franţa, Spania).

Slabim cu psyllium

Tarate psylliumIata un pont de la renumitul dr. Arthur Agatston, autorul celebrei Diete South Beach: pentru a reduce indicele glicemic al oricarei mese, cu 15 minute inainte sa mancati, luati o lingurita de psyllium cu un pahar de apa. Dupa ce o inghititi, ea se transforma intr-o masa alunecoasa care isi croieste drum prin tractul digestiv, dand la o parte tot ce-i sta in cale. Luate inainte de masa, fibrele se combina cu mancarea si incetinesc procesul de digestie. » Cititi mai multe informatii despre fibrele alimentare si beneficiile aduse in dieta de slabire »

Putem adauga psyllium in orice aluat de paine, prajituri, chec, torturi, orice are la baza faina. De asemeni, putem presara psyllium in orice supa, ciorba, tocana, salata, mancare de baza dar sa nu uitam sa bem multa apa in ziua respectiva. Cel mai bine este insa sa consumam taratele de psyllium inainte de masa principala caci taie pofta de mancare si confera senzatia de satietate, de plin.

Fibrele continute de psyllium un rol deosebit in reglarea glicemiei, deoarece impiedica trecerea rapida a glucozei din tubul digestiv in sange. Datorita acestui fapt, psyllium poate ajuta cu succes in cura de slabire sanatoasa. Plantago psyllium (patlagina indiana) este o planta din familia patlaginei. Psyllium contine de 14 ori mai multe fibre solubile decat ovazul recomandat si de Dieta Dukan, apreciat pana nu demult pentru continutul sau de fibre.

100 g de tarate de psyllium contin 60 g fibre si 40 grame carbohidrati care nu intra la categoria fibre. Mod de administrare a taratelor de psyllium pentru a slabi si regla tranzitul intestinal: 1 lingurita de tarate psyllium (echivalentul a 2 g), in 250 ml lichid (suc de legume sau de fructe, apa ori supa), dupa care se mai beau 250 ml de lichid pentru ca acestea sa isi mareasca volumul si efectul sa fie cel dorit.

Deşi sunt un leac foarte bun pentru constipaţie, fibrele nu dau dependenţă şi nu au efecte secundare ca medicamentele laxative. Acestea din urmă se folosesc numai în caz de urgenţă pentru că, folosite pe termen lung, dau dependenţă » Cititi mai multe despre laxative in articolul dedicat » Psyllium sunt recomandate deopotriva in diaree si constipatie deoarece ele au un rol de reglare. In cazul constipatiilor rezistente la tratament (cititi si articolul despre constipatie), specialistii recomanda din ce in ce mai des administrarea de psyllium, deoarece acestea nu actioneaza agresiv ca celelalte laxative obisnuite. Psyllium nu amelioreaza in mod direct durerea asociata sindromului colonului iritabil, insa imbunatateste si regleaza functiile digestive ale pacientilor cu aceasta afectiune.

Ce sunt fibrele?

Psyllium planta laxativaPana de curand rolul fibrelor in organism era impartit in doua categorii, si anume fibre solubile sau insolubile. Fibrele solubile, cum sunt spre exemplu cele din taratele de ovaz, sunt benefice pentru ca reduc colesterolul şi normalizeaza nivelul de zahar din sange. Pe de altă parte, fibrele insolubile, precum cele găsite în tărâţe de grâu, sunt recunoscute pentru faptul ca ajuta tranzitul intestinal.
Multe plante contin atat fibre solubile cat şi insolubile. Cojile de psyllium contin un amestec de aproximativ 70% fibre solubile şi 30% fibre insolubile. În ciuda utilizării pe scară largă a termenilor “solubil” şi “insolubil” pentru a descrie beneficiile aduse pentru sănătate de fibrele alimentare, mai mulţi experţi in probleme medicale şi nutriţie susţin că aceşti termeni nu descriu în mod adecvat efectele fiziologice ale tuturor diferite tipuri de fibre. Expertii propun mai nou sa utilizam termenii de “vâscos” şi “fermentare” în loc de solubil şi insolubil pentru a descrie funcţiile şi beneficiile aduse pentru sănătate de fibrele dietetice.

Cum ajuta fibrele la detoxifierea organismului?

“Acţiunea fibrelor este pur mecanică, deoarece organismul nu le asimilează, ele sunt utilizate doar ca laxativ în constipaţie”, explică dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. “Cel mai bun mod de a adăuga fibre la dietă este creşterea cantităţii de fructe şi de legume din alimentaţie. Acesta înseamnă un minim de 5 porţii de legume şi fructe zilnic. Dar cum este de cele mai multe ori imposibil de realizat acest deziderat, un supliment de fibre poate rezolva situaţia” mai spune specialistul citat de revista Unica. El recomandă în special suplimentele cu tărâţe de psyllium şi seminte de in, care ajută la detoxifierea întregului organism şi intensifică procesele de eliminare. Tărâţele de psyllium sunt cunoscute în lumea întreagă pentru efectele lor împotriva constipaţiei, la fel şi seminţele de in. Acestea din urmă, datorită conţinutului de acizi graşi omega 3, au efect emolient şi lubrifiant asupra colonului, putând să favorizeze eliminarea materiilor fecale întărite ce stagnează zile în şir în colon, la cei care suferă de constipaţie.

Fibrele alimentare sunt vitale in dieta de detoxifiere a organismului. Odata ajunse in intestin, leaga grasimile de acizii biliari si ii elimina impreuna cu materiile fecale. Suplimentele alimentare pe baza de in, psyllium, fibre de ovaz si fitosteroli scad nivelul colesterolului, lucru deosebit de important in afectiunile cardio vasculare, hepatice si biliare. Calculii biliari sunt formati cel mai frecvent din colesterol, iar de aceea, alegerea unei metode de detoxifiere naturala, care in acelasi timp scade si colesterolul, este o solutie corecta.

Exemple de alimente bogate in fibre: cerealele integrale (in special fulgii sau taratele de ovaz, dar si faina integrala de secara, faina de soia, faina integrala de grau), leguminoasele (fasolea, lintea, mazarea), verdeturile, legumele mancate crude, fructele proaspete si crude (prin fierbere si prelucrare termica, fibrele se pierd in mare masura), smochinele, germenii de grau, prunele proaspete si uscate, migdalele, susanul, semintele de in, psyllium, nuci de Brazilia, curmale uscate, arahide, alune de padure. 

“Fibrele stimuleaza tranzitul intestinal si asigura o detoxifiere fiziologica a organismului. Ele au capacitate mare de retinere a apei. Fibrele se umfla cu apa, retinand o data cu apa si substantele toxice din tubul digestiv care apoi sunt eliminate prin fecale. Odata consumate, fibrele interactioneaza cu asimilarea grasimilor si zaharului la nivel intestinal, reducand nivelul colesterolului si al glicemiei. Ele confera senzatia de satietate rapid, cu un aport minim de calorii. De aceea, sunt recomandate in curele de slabire si pentru prevenirea obezitatii”, explica prof. dr. Mencinicopschi.

Stiati ca… multe dintre tabletele de slabit contin de fapt si tarate de psyllium caci acestea au proprietatea de a taia pofta de mancare si de a da senzatia de satietate? Este o idee buna, asadar, sa luam direct tarate de psyllium (300 gr costa numai 19.9 lei si ne ajung pentru circa o luna) decat sa apelam la pastilele cu mult mai scumpe.





2 Raspunsuri la discutia despre “Psyllium”

  1. 2
    Alina spune:

    Buna! As dori sa mi se aprobe Micul dejun. Nu sunt sigura de felul in care consum taratele si din aceasta cauza rog ajutor. Dimineata, inainte de micul dejun, consum pe stomacul gol o lingurita de psyllium in 200-250 ml apa urmat de alte 2 pahare de apa. Iar la micul dejun consum budinca din amestec de tarate de grau si tarate de ovaz (budinca poate fi ori simpla doar cu apa si sare sau cu lapte slab)sau iaurt slab cu tarate de grau si tarate de ovaz. Este bun MD-ul meu? Multumesc anticipat!

  2. 1
    Crissa spune:

    O reteta delicioasa pentru cine doreste sa consume mai multe tarate de psylium:

    „Gris cu lapte” ;) (e o forma de a spune,veti vedea de ce)

    Se prepara extrem de repede, este delicios, foarte hranitor si poate fi folosit pe post de mic dejun.

    Ingrediente

    Lapte de migdale (facut proaspat: se lasa migdalele la inmuiat cateva ore sau peste noapte, dupa care se dau prin blender impreuna cu o cantitate corespunzatoare de apa,in functie de cat de concentrat doriti sa fie, dupa care strecurati laptele de fibre)

    In laptele de migdale se poate adauga putina miere sau alt indulcitor naturale (sirop de agave,de artar etc), cateva stafide sau alte fructe uscate,scortisoara si taratele care isi vor mari volumul si vor da preparatului o textura de gris cu lapte.

    Va garantez ca este o delicatesa :D

Opinia / Comentariul dvs


+ 1 = 7

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;