Orezul

OrezOrezul are proprietati nutritive ce ajuta sanatatea. Orezul este un aliment de baza cu multe variante: orez alb, orez integral, orez brun, salbatic, s.a. Orezul brun sau simplu are proprietati nutritive benefice organismului si poate face parte dintr-o dieta sanatoasa daca il gatim intr-un mod sanatos. Caracteristicile benefice pentru sănătate ale orezului decorticat sunt redate de proprietăţi precum acelea ca, la fiecare 100g, acesta conţine 7g de proteine (de la 6,63% până la maximum 9,85%), 86.6g de glucide (în special amidon in proportie de aprox. 80%) şi 0.8g de lipide.
Glucidele sunt reprezentate de amidon (aflat intr-un procent mare in interiorul boabelor de cereale), de celuloza si hemiceluloza (aflate in straturile de invelis de unde sunt indepartate o data cu taratele). Orezul contine cea mai mare cantitate de amidon dintre toate cerealele.

Un lucru foarte interesant si util de stiut este acela ca valoarea biologică a proteinelor de orez este de 86%. Acest lucru implica faptul ca putem asimila 86% din proteinele continute. O valoare biologică de 100 indică faptul că acea proteină poate fi 100% asimilată.

Asa cum ati vazut mai sus, proteinele nu sunt prezente intr-o cantitate foarte mare în bobul de orez, insa trebuie sa avem in vedere ca au o înaltă valoare biologică! Proteinele din orez conţin aminoacizi esenţiali (coem lisina, metionina şi triptofan) şi toţi cei 18 aminoacizi de care depinde metabolismul corect al omului. Proteinele din orez sunt superioare celor prezente în alte cereale.

Amidonul din orez este sub formă de granule foarte mici (2-10 microni) ceea ce implica faptul ca pot fi uşor atacaţi de sucul gastric.
Este util de stiut faptul ca granulele de amidon din bobul de orez sunt de 70 de ori mai mici decât cele din cartofi.

Orezul integral are o concentraţie optimă de magneziu iar prezenţa potasiului este extraorinar de benefica pentru reducerea aciditatii din sange si pentru menţinerea densităţii osoase. Acest fapt ajuta la prevenirea riscului de osteoporoza. Prezenta potasiului recomandă orezul si în bolile cardio-renale. >> Aici gasiti orez bio, bulgur, naut, linte verde si rosie, hrisca, cus cus, spelta si multe alte produse de origine eco  <<

Orezul integral are calitati net superioare celui decorticat: contine complexul vitaminic B (mai ales B6), vitamina E, magneziu, cupru, fier, niacina, fosfor, potasiu, seleniu, zinc, are mai multa fibra si mai multi acizi grasi esentiali nesaturati. Substantele care fac orezul hranitor sunt depozitate preponderent in straturile superioare, care sunt inlaturate in timpul prelucrarii si rafinarii. Orezul alb, decorticat, nu contine vitamina B1, asa incat nu va recomandam sa il consumati singur pe termen lung, ci doar în combinaţie cu legume, ciuperci sau carne. In cazul cerealelor rafinate membrana exterioara si germenul sunt inlaturate in procesul de productie, ramanand doar membrana interioara. Astfel se pierde o mare parte din valoarea nutritiva a bobului.

stiati ca

- … orezul constituie materie prima pentru alimentatia a mai mult de jumatate din populatia planetei?
- … anul 2004 a fost proclamat de Naţiunile Unite ca „An internaţional al orezului”? A fost creata astfel o ocazie de a readuce în atenţia lumii valoarea acestei culturi, de pe urma căreia trăiesc mai mult de 2,5 miliarde de oameni.
Orez alb
- … orezul brun contine uleiuri nesaturate care ajuta la scaderea colesterolului?
- … pe lângă alimentatie, orezul se foloseşte si la realizarea unor medicamente, a amidonului, a berii şi a alcoolului? Paiele de orez reprezintă, la rândul lor, materie primă pentru fabricarea hârtiei şi cartonului.
- … in cazul in care combinati paste, paine si orez va ingrasati? Nu le mancati impreuna la aceeasi masa pentru ca toate contin carbohidrati intr-un grad ridicat.
- … prin consumul de orez nedecorticat, brun, se pot preveni bolile de inima, diabetul si complicatiile acestora, bolile de rinichi si obezitatea ?
- … orezul protejeaza celulele cutanate de agresiunile exterioare, ca intarzie imbatranirea si ingrijeste pielea grasa? Amidonul din orez are particularitatea de a absorbi productia de sebum a epidermei grase si de a o regulariza. Pielea grasa se pastreaza astfel mata. Amidonul din orez este folosit in fabricarea cosmeticelor, spre exemplu in pudre sau sampoane.

>> Aici gasesti orez bio, bulgur, naut, linte verde si rosie, hrisca, cus cus, spelta si multe altele <<





13 Raspunsuri la discutia despre “Orezul”

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

  1. 13
    Mariolanda spune:

    Dragii mei…Orezul integral SCOTTI este un produs prefabricat si cu coloranti ????? sau se gaseste in culturi adevarate .In ce tara ???…

  2. 12
    TANTA spune:

    da, interesant articolul, dar incomplet, mai mult despre beneficii si cine nu are vie sa manance orez.

  3. 11
    Alexandru Nicolae spune:

    Orezul si in special preparatele amidonoase nu se consuma cu alimente bogate in proteine acide(de origine animala in mod special)! Amidonul are nevoie de un ph mai putin scazut decat proteina acida iar daca acestea doua se intalnesc la aceeasi masa una din ele nu se va digere(daca nu amindoua) datorita diluarii celor doua ph-uri diferite! Complicatiile inceput de la indigestie balonari putrezirea alimentelor in intestine cu eliberare de indol scatol cadaverina si putrescina(si altele)etc pe termen lung pot afecta buna sanatate a organismului, numai bine!

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


3 × = 24

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;