Mihaela Bilic – dieta recomandata de nutritionist

Dieta optimaMihaela Bilic este poate cel mai popular nutritionist din Romania. Doctor Mihaela Bilic mai este numita si “nutritionistul vedetelor”. Cura de slabire a Mihaelei Bilic (de fapt promovata de Mihaela Bilic) a facut furori printre vedete iar cititorii nostri ne intreaba tot mai des despre dieta Bilic. Ne-am permis sa va citam din cartea “Traiesc, deci ma abtin” elaborata de Mihaela Bilic, respectand drepturile de autor in sensul ca nu depasim jumatate din fiecare capitol in cauza, mentionam sursa si chiar promovam cartea si dieta nutritionistei.

Cartea scrisa de Mihaela Bilic este deosebit de ampla si bine elaborata, structurata pe capitole care creaza si o cultura generala in domeniul alimentatiei sanatoase dar se si ghideaza pas cu pas catre o cura de slabire eficienta sau o dieta zilnica sanatoasa.

“Daca cura de slabire a devenit un mod de viata si pentru voi, iar gustul eclerului cu ciocolata l-ati uitat demult am sa va dau o veste buna: am gasit, in sfarsit, solutia!” spune Mihaela Bilic in deschiderea cartii “Traiesc, deci ma abtin”.

Mihaela Bilic prezinta 7 pasi pentru succes:

Pasul 1: De la ce plecam si unde vrem sa ajungem

Inainte de a porni la drum trebuie sa facem o evaluare corecta a situatiei in care ne aflam si sa definim foarte clar obiectivele pe care vrem sa le atingem. Avem nevoie de un cantar, un centimetru si foarte mult curaj. [...mai multe informatii in cartea scrisa de Mihaela Bilic]

Pasul 2: Cu ce incepem si cand

Antrenamentul sau perioada de incalzire nu are ca scop pierderea in greutate, cu doar inlocuirea obiceiurilor proaste alimentare cu altele noi, fundamentale pentru reusita unei cure de slabire si care vor fi respectate ulterior toata viata:

  • respectarea unui program cu 3 mese principale pe zi care sa pastreze notiunea de dimineata, pranz si seara la o distanta de maxim 5-6 ore intre ele si cu un interval de minim 3 ore de la ultima masa pana la culcare
  • acordarea unui interval de 15-30 minute pentru fiecare masa, in care sa nu se desfasoare nici un alt fel de activitate (TV, PC< telefon, citit); ochii, nasul, gura, mainile vor fi 100% implicate in savurarea actului alimentar
  • eliminarea produselor de tip fast-food, prajeli, sosuri cu maioneza, tocaturi si, in general, la orice mancare al carei continut si mod de preparare nu ne sunt cunoscute

[...mai multe informatii si la acest capitol puteti citi in cartea Mihaelei Bilic]

Pasul 3: Obiectivele dietei Mihalei Bilic

Necesarul caloric mediu pentru mentinerea greutatii este de 1800-2000 de calorii la femei si 2200-2500 de calorii la barbati. In momentul in care vrem sa slabim acest aport caloric trebuie redus, insa trecerea de la o alimentatie bogata la regim restrictiv trebuie sa fie facuta treptat. Se limiteaza doar aportul de carbohidrati si grasimi, nu si cantitatea de proteine.
Exista 3 categorii de restrictii calorice

  • pentru a slabi mai putin de 7 kg: 1250 calorii femei si 1500 calorii barbati (ratia zilnica)
  • pentru a slabi intre 7 si 19 kg: 1500 calorii femei si 1750 calorii barbati
  • pentru a slabi mai mult de 20 kg: 1750 calorii femei si 2000 calorii barbati

Pe masura ce se pierde din numarul de kilograme se avanseaza intr-o categorie superioara si dieta devine mai stricta. Ritmul de pierdere in greutate corect, fara a pune sanatatea in pericol, este de 0.8 – 1.5 kg/saptamana.

Formula simpla pentru slabit: aport minim de 20 cal/kg corp, pana cand ajungeti la greutatea dorita, considerand suficienta o pierdere medie in greutate de 1 kg la 10 zile.

[...mai multe informatii si la acest capitol puteti citi in cartea Mihaelei Bilic]

Pasul 4: Principiile dietei Mihalei Bilic

Un regim de slabit trebuie sa contina toate cele 3 grupe de nutrienti: glucide, lipide si proteine in proportii adecvate, sa asigure necesarul de vitamine, minerale si apa si sa aiba o valoare calorica inferioara necesarului zilnic al organismului.
[...mai multe informatii si la acest capitol puteti citi in cartea scrisa de Mihaela Bilic]

Pasul 5: Premiati-va

Premiul saptamanal va fi o masa la care sa puteti manca fara sa va ganditi la ce se afla in farfurie, bineinteles, cu conditia sa nu fie muntele Everest. Va veti incetini putin procesul de slabire, dar ce conteaza, din seara respectiva va intoarceti la obiceiurile voastre corecte. Si pentru ca de diete nu veti scapa prea usor macar bucurati-va de fiecare week-end – inseamna ca a mai trecut o saptamana.

Pasul 6: Evaluarea si monitorizarea rezultatelor

Dupa primele 3 kilograme pierdute se numeste ca am inceput cu adevarat sa slabim si tot slabit de numeste si daca “se duc” doar 0.5 kilograme pe saptamana. Viteza scaderii in greutate este diferita de la o persoana la alta si chiar de la o luna la alta in cazul aceleiasi persoane.

Slabitul poate fi:

  • rapid – prin deshidratare si dieta proteica
  • lent – la cei care au mai urmat cura de slabire
  • in paliere – 8-10 zile in care se stagneaza
  • in trepte – 3-4 zile de stagnare

Indiferent de aceste piedici dieta trebuie continuata. [...mai multe informatii si la acest capitol puteti citi in cartea scrisa de Mihaela Bilic]

Pasul 7: Stabilizarea si mentinerea

O dieta echilibrata este regimul de intretinere pe viata, trebuie sa continuati sa aplicati principiile sanatoase ale alimentatiei de zi cu zi daca vrei ca kilogramele in plus sa nu se ma intoarca niciodata. Evitarea grasimilor, prajelilor, zaharului, mancatul peste masura, prezenta celor 3 mese principale fara alte “ciuguleli” suplimentare sunt reguli de bun simt care trebuie sa constituie intr-un final un mod de viata.

Cea mai buna metoda pentru mentinererea siluetei este sportul, activitatea fizica ne modeleaza armonios corpul, ne ajuta sa fim in tonus, iar cele cateva zeci de calorii consumate zilnic prin miscare ne permit sa ne relaxam in privinta rigorii aportului alimentar. [...mai multe informatii despre cura de slabire promovata de Mihaela Bilic gasiti in cartea "Traiesc, deci ma abtin"]

_______________________________________________

Sugestii de Mic Dejun in dieta Mihaela Bilic

1. 1 iaurt mic (150 g) + 1 banana taiata felii
2. 2 oua sau omleta (fara ulei) + 1 felie paine prajita + 1 rosie + 1 castravete
3. 1 baton de cereale + 1 cana de lapte semidegresat )250 ml)
4. 2 pumni de cereale (de orice fel) + 1 iaurt mic sau 3 cana de lapte ( ml)
5. 2 felii de sunca slaba + 1 felie de paine de secara + 1 rosie + 1 ardei gras
6. 3 crackers unsi cu 1/2 cutie ricotta + 1 ardei gras + 1 castravete
7. 2 oua fierte + 1 felie de paine prajita + 6 masline + 1 rosie
Mihaela Bilic prezinta in cartea ei “Traiesc, deci ma abtin” 20 de sugestii de meniu de mic dejun insa pentru a avea o imagine competa puteti cumpara cartea. In site-ul prodieta.ro prezentam numai o parte din dieta d-nei Mihaela Bilic pentru ca dvs sa stiti ce implica dieta si cat de usor poate fi tinuta.

Sugestii de Pranz in dieta Mihaela Bilic

Legume 1. 1 salata greceasca (mare) cu rosii, castraveti, ardei gras, ceapa, masline, 1 felie de branza feta + 1 ou fiert + 2 triunghiuri foccacia sau 1 felie de paine cu usturoi
2. 1 omleta doun doua oua cu jambon, ciuperci, 1 lingura de cascaval ras + 1 salata verde + 1 felie de paine
3. 1 saorma mica de pui (fara cartofi prajiti si maioneza) cu usturoi + 1 salata mare
4. 1 portie paste cu sos rosu (arrabiate, bolognese) + 1 lingura parmezan ras – se pot folosi si sosurile gata preparate din comert inclusiv pesto
5. o ciorba / supa mare de orice fel cu carne slaba (fara smantana) si multe legume (inclusiv cartofi) cu ardei iute
6. 6-8 bucati de sushi + 1 bol de supa
7. 2-3 felii de roast beef + 1 felie paine de secara + 1 salata mare de varza alba
Mihaela Bilic prezinta in cartea ei “Traiesc, deci ma abtin” 30 de sugestii de meniu de pranz insa pentru a avea o imagine competa puteti cumpara cartea.

Sugestii de Cina in dieta Mihaela Bilic

1. 1 salata mare din toate tipurile de frunze + morcov si telina rase + ardei gras, castravete, rosie + 2 linguri de porumb + 1 ou fiert + 1 conserva de ton + 7-8 masline verzi
2. 1 salata mare asortata + 1/2 piept de pui afumat (sau 3-4 felii de somon afumat) + 1 linguira de parmezan ras + 6 masline negre
3. 1 bucata de peste la cuptor (preparat in staniol, cu ierburi aromatice si putin unt sau ulei) = legume la gratar sau fierte
4. 1 pulpa de pui sau 1/2 piept de pui + legume gratinate la cuptor (conopida, broccoli, dovlecel, vinete sau ciuperci taiate felii si sos facut din 2 linguri de parmezan ras, 2 linguri de smantana 12% grasime, 1 ceasca de lapte cald, ierburi aromate)
5. 1 bucata de muschi de porc sau 1/2 muschiulet la gratar + 4-5 linguri de varza calita (in sos de rosii) + ardei iute
6. 1 bucata de somon la gratar + sparanghel sau broccoli fiert + 1 lingurita de sos olandez
7. 1 bucata de carne de vita la gratar + legume la gratar (ciuperci, dovlecei, vanata) sau fierte (conopida, broccoli, fasole verde) + 1 cub de unt
Mihaela Bilic prezinta in cartea ei “Traiesc, deci ma abtin” 20 de sugestii de meniu de cina insa pentru a avea o imagine competa puteti cumpara cartea.

Sugestii de Gustari in dieta Mihaela Bilic

1. 1 pumn mic de alune, nuci, migdale, fistic sau alte fructe oleaginoase fara coaja
2. 1 pumn mare de seminte de floarea soarelui sau dovleac cu coaja
3. 1 cub de swaiter sau branza frantuzeasca (25g) + 10 boabe de strugure
4. 1 cub de telemea + 1 felie de pepene rosu
5. 2 morcovi cruzi taiati bastonase sau 2 crengute de telina + 2 linguri de tzatziki (iaurt cu usturoi si castraveti)
6. 10 masline negre sau 15 masline verzi
7. 6 rosii “cireasa” + 2 crackers unse cu pasta de branza
Mihaela Bilic prezinta in cartea ei “Traiesc, deci ma abtin” 31 de sugestii de gustari insa pentru a avea o imagine competa puteti cumpara cartea.

In completarea acestui articol va recomandam sa cititi si articolul Mihaela Bilic – doctorul nutritionist ce “slabeste” vedetele

Va recomandam si cartea “Sănătatea are gust” care  este mai mult decât o carte de nutriţie, este o pledoarie pentru a face din mâncare un prieten şi un aliat în viaţa noastră de zi cu zi.





39 Raspunsuri la discutia despre “Mihaela Bilic – dieta recomandata de nutritionist”

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 39
    nico spune:

    Va rog cine stie sa imi recomande ce ar putea manca un om care nu are deloc intestinul gros.

  2. 38
    marinela spune:

    Buna ziua,as dori sa fiu ajutata de d-voastra sa slabesc 8-10 kg
    am 1.57cm 65kg virsta 43ani Va multumesc mult!

  3. 37
    Cristi spune:

    Buna ziua.
    V-as ruga daca se poate sa imi dati sfaturile necesare pentru a putea slabi cca 10 kg.(Daca se poate si mai mult cu atat mai bine!)
    Am 89 kg o inaltime de 1,78 si varstra de 39 ani.
    Va multumesc !

  4. 36
    varvara spune:

    BUNA ZIUA,AS DORI FFF MULT SA SLABESC,AM TINU SI CEVA REGIMURI DAR DUPA CE AM INCETAT SA LE TIN AM PUS KG LA LOC.EU AM ICEPUT SA MA INGRAS DUPA CE AM LUAT CONCEPTIONALE.IN MOMENTUL DE FATA AM 30 KG IN PLUS,EU NU ST IN TARA SI ESTE MAI DIFICIL DE LUAT LEGATURA CU D_VOASTRA.CE POT FACE?VA MULTUMESC

  5. 35
    nina spune:

    Sincera sa fiu si eu am mare nevoie si ugenta sa slabesc, am 37 ani , 1.65 m, si 95 kg, dqt nu am forta necesara inceperii acestui regim.

  6. 34
    Cristina spune:

    177 cm/ 89 Kg/35 ani 15.05.2012
    Eu am nevoie sa slabesc intrucit in ultimii 10 ani am pus 20 kg.
    Am si o colita deci mi-e greu sa maninc verde si in acelasi timp am mare nevoie sa maninc cruditati pentru ca am nevoie de vitamine… Am decis sa aleg dieta Mihaelei intrucit mi se pare echilibrata. Va tin la curent cu progresul. Deocamdata, dupa 3 zile am slabit un Kg deci sunt multumita.

  7. 33
    Anca spune:

    care este faza cu consumul de lapte care are lactoza si cazeina ??

  8. 32
    lucia,r spune:

    problema mea este ca ma ingras fiindca mananc mai tot timpul :daca sunt nervoasa eu mananc orice vine la rand nu conteaza dulce cu acru ,numai sa-mi distraga atentia,sa fiu ocupata si de ce nu cu rontait poate ar fi o idee sa tot rod ceva care nu ma ingrasa si care nu imi pune dantura la incercare{alune de ex} daca aveti o solutie scieti-mi

  9. 31
    lucia spune:

    multe proteine, ceea ce conform cercetarilor medicale inseamna risc de a hrani tumori

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


3 + = 7

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;