Mierea de albine

Mierea de albineMierea ingrasa pentru ca este un aliment bogat caloric dar numai daca dvs alegeti sa mancati cantitati mari. Mierea de albine este bogata in calorii si de aceea ingrasa sau mai bine spus nu slabim mancand miere. Mierea este mai dulce decat zaharul avand 65 de calorii la o lingurita fata de 48 de calorii pe care le are zaharul. Mierea ingrasa asadar daca alegeti sa indulciti multe alimente cu acest produs. Dar mierea are calitati nutritionale si terapeutice exceptionale iar a ne rezuma la intrebarea daca mierea ingrasa sau nu inseamna sa minimizam injust calitatile unei minuni a naturii! Sfatul nostru: cumparati miere netratata si neprocesata de la apicultorii locali.

 

Mierea contine flavonoide si acizi fenolici si cu cat este mai inchisa la culoare cu atat contine mai multi antioxidanti (Cititi si articolul Ce sunt antioxidantii?). Mierea actioneaza si ca un probiotic si ajuta la cresterea bifidobacteriilor benefice, imbunatatind sanatatea per ansamblu. Mierea este compusa in principal din fructoza, glucoza si apa. Raportul de aproape 1:1 intre fructoza si glucoza este foarte sanatos pentru ficat si organism. Mierea mai contine urme de vitamine, aminoacizi, enzime si minerale (calciu, cupru, fier, magneziu, mangan, fosfor, zinc, acid pantotenic, riboflavina, niacina).

Stiati ca… albinele calatoresc circa 88.000 kilometri si polenizeaza aproape 2 milioane de flori pentru a produce 500 grame de miere?

Cleoptara facea bai cu lapte si miere pentru a-si mentine tineretea pielii. Si astazi mierea este un ingredient de baza al multor produse cosmetice iar femeile din toata lumea isi fac singure in casa masti de fata si decolteu pe baza de miere de albine.

Mierea de albine este o alternativa naturala si delicioasa pentru zahărul alb. Mierea este disponibila pe tot parcursul anului, dar are proprietati exceptionale in special vara şi toamna când tocmai a fost recoltata şi este foarte proaspata. În plus faţă de reputaţia sa de îndulcitor natural si nutritiv, mierea de albine are o compozitie unica ce actioneaza ca un agent antimicrobian si antioxidant. Exista mai mult de 400 de tipuri de miere dar cele mai cunoscute la noi in tara sunt: mierea de salcam, mierea poliflora, mierea de rapita, mierea de tei, mierea de floarea soarelui, mierea de trifoi.

Mierea proaspata – un anti-bacterian, anti-viral, anti-fungic

Inaintea aparitiei antibioticelor infectiile erau tratate cu miere. Mierea contine peroxid de hidrogen si propolis, un compus al nectarului, care distrug bacteriile. Prelucrarea mierii indeparteaza multi dintre fitonutrienţii atat de sanatosi. Nu cedati asadar tentatiilor comerciale de a manca produse cu miere procesate (gen cereale cu miere, prajituri cu miere, biscuiti cu miere) ci consumati mierea cruda. Numai mierea bruta are proprietatile minunate care aduc atatea beneficii sanatatii. Când mierea este intens procesata şi încălzita, beneficiile acestor fitonutrienti sunt în mare măsură eliminate. Mierea are si efect laxativ si amelioreaza durerile de ulcer gastric.

Concluziile Simpozionului International al Mierii şi Sănătăţii Umane

Primul Simpozion International al Mierii şi Sănătăţii Umane a avut loc in Sacramento, CA, in data de 08 ianuarie 2008 si a prezentat o serie de lucrări de cercetare. Iata cateva dintre informatiile rezultate din acest sipozion al mierii”:

  • Fiecare soi de miere are o cantitate mare de bacterii prietenoase (6 specii de lactobacili şi 4 specii de bifidobacteria) ceea ce poate explica multe dintre “proprietăţile terapeutice misterioase ale mierii
  • Mierea controleaza foarte bine glicemia. Corecta alimentare a ficatului este esentiala pentru metabolismul optim al glucozei în timpul somnului şi al exerciţiilor fizice. MiereMierea este un combustibil ideal pentru ficat, deoarece conţine un raport de aproape 1:1 de fructoză la glucoză. Fructoza “deblochează” enzima din nucleul celulelor ficatului care este necesara pentru includerea glucozei în glicogen (forma în care zahărul este stocat în ficat şi in celulele musculare). Un depozit adecvat de glicogen in ficat este esenţial pentru a furniza creierului combustibil atunci când dormim şi în timpul efortului prelungit. Când depozitele de glicogen sunt insuficiente, creierul declanseaza eliberarea de hormoni de stres precum adrenalina si cortizol cu scopul de a converti proteina ​​musculara in glucoza. Stresul metabolic repetat duce de-a lungul timpului la un metabolsim dereglat al glucozei, rezistenta la insulina, diabet zaharat şi risc crescut pentru boli cardiovasculare şi obezitate.
  • Într-un studiu care a implicat 105 copii în vârstă de 2-18 ani cu infecţii ale tractului respirator superior timp de 7 zile si cu tuse pe timp de noapte, s-a demonstrat ca o singură doză pe timp de noapte de miere de hrisca a fost un tratament eficace alternativ pentru ameliorarea simptomelor de tuse nocturne si dificultate de somn, în comparaţie cu o singură doză de dextrometorfan (DM).
  • Dovezi experimentale indică faptul că consumul de miere poate imbunatati controlul glicemiei şi sensibilitatea la insulina, comparativ cu alţi îndulcitori. Toleranţa organismului la miere este semnificativ mai buna decât doar la zaharoză sau glucoză. Persoanele cu intoleranţă mare la glucoză (de exemplu, cei cu diabet zaharat uşor şi diabet de tip 1) au arătat toleranţă semnificativ mai buna pentru miere decât pentru zaharoză. În plus, antioxidantii din miere, care s-au dovedit a reduce stresul oxidativ pot fi benefici pentru diabetici şi ajuta la imbunatatirea functiei endoteliale (functia celulelor care creaza captuseala vaselor de sange) si sanatatii vasculare in general.
  • Mierea stimulează sistemul imunitar. Cercetările efectuate în mai multe spitale din Israel au aratat ca mierea este eficace în reducerea incidenţei neutropeniei febrile acute (atunci când febra mare reduce numarul de celule albe din sânge) la 64% dintre pacienţi.
  • 32% dintre pacienţii cu cancer implicaţi în cercetarea imunităţii de mai sus au raportat îmbunătăţirea calităţii vieţii prin consumul de miere.

Sfat practic: Cautati mierea poliflora produsă vara pentru ca este cel mai probabil să conţină lactobacili prietenosi şi bifidobacteria.

Vindecarea ranilor cu miere

Mierea a fost folosita de secole ca un agent terapeutic antiseptic pentru tratamentul ulcerelor, arsurilor si ranilor. Un studiu din India a comparat efectul de vindecare al mierii cu un tratament conventional (argint sulfadiazen) la 104 pacienţi cu arsuri de gradul intai. Dupa o saptamana de tratament, 91 % dintre arsurile tratate cu miere nu mai erau deloc infectate, comparativ cu doar 7 % care au primit tratamentul conventional. Pacientii tratati cu miere s-au vindecat cel mai repede.

Mierea

Mai multe mecanisme explica beneficiile aduse de miere pentru vindecarea ranilor atunci cand aceasta este aplicata local. Deoarece mierea este compusa în principal din glucoză şi fructoză, doua zaharuri care atrag puternic apa, mierea absoarbe apa din rana si o usuca inhiband astfel inmultirea bacteriilor şi a ciupercilor (aceste microorganisme prospera intr-un mediu umed). Mai mult decat atat, mierea neprelucrata contine o enzima numita glucoză oxidază care, atunci când este combinata cu apa, produce peroxid de hidrogen, un antiseptic uşor. În plus faţă de enzimele specifice găsite în miere care pot ajuta în procesul de vindecare, mierea conţine antioxidanti si flavonoide care pot funcţiona în calitate de agenţi antibacterieni. Un antioxidant special numit pinocembrin, care este unic in miere, este in prezent studiat pentru proprietatile sale antibacteriene.

Un studiu de laborator efectuat pe probe de miere nepasteurizate a indicat ca majoritatea aveau acţiune antibacteriană împotriva Staphylococcus aureus, o bacterie comună găsita des în mediul nostru, care poate provoca infectii, mai ales în răni deschise. Alte rapoarte indică mierea ca inhibator al Escherichia coli şi Candida albicans. Tipuri de miere mai inchise la culoare, în special mierea din flori de hrisca, salvie şi Tupelo conţin o cantitate mai mare de antioxidanti decat alte tipuri de miere.

Intr-o serie de experimente care au implicat subiecţi sănătoşi dar si persoane cu colesterol ridicat ori cu diabet de tip 2, mierea nepasteurizata s-a dovedit a fi cel mai sanatos îndulcitor.

Timp de 15 zile, 8 subiecţi sănătoşi, 6 pacienţi cu nivel ridicat de colesterol, 5 pacienţi cu colesterol mare şi proteina C reactiva (un factor de risc pentru boli cardiovasculare) si 7 pacienti cu diabet zaharat tip 2 au primit soluţii care conţin cantităţi comparabile de zahăr, miere artificială si miere naturală.

La subiecţii sănătoşi zahărul şi mierea au avut efecte negative minore iar mierea naturală a redus colesterolul total cu 7%, trigliceridele cu 2%, proteina C reactiva cu 7%, homocisteina şi zahărul din sânge cu 6% şi a crescut HDL ( colesterolul bun) cu 2%. (Ca şi proteina C reactivă, homocisteina este un factor important de risc pentru boli cardiovasculare.)

La pacienţii cu un colesterol mare, înlocuitorii de miere (miere artificiala) au crescut LDL (colesterolul rau) în timp ce mierea naturala a scăzut colesterolul total cu 8%, colesterolul rau LDL cu 11% şi proteina C-reactiva cu 75%.

La pacienţii cu diabet zaharat tip 2, mierea naturală a determinat o scadere a zaharului in sange (mai mare decat dextroză sau zaharoză (zaharuri rafinate). Savurati asadar putina miere in iaurt, la cafeaua de dimineaţă sau in ceasca de ceai verde.

Mierea amelioreaza ulcerele gastrice

Mierea grabeste vindecarea ulcerului gastric. Mierea determina reducerea inflamatiei, stimuleaza fluxul sanguin si grabeste cresterea celulelor epiteliale care captusesc peretii stomacului si intestinelor. Exista studii care demonstreaza ca mierea distruge H. pylori, bacteria responsabila de aparitia celor mai multe ulcere.

Copiii cu varsta sub un an nu vor manca miere

Mierea nu trebuie administrata copiilor cu varsta sub un an deoarece poate contine spori Clostridium botulinum, microorganisme care pot produce boala numita botulism. Acesti spori nu se gasesc in intestinul adultilor sau al copiilor mai mari.Ajunsi in organismul bebelusilor sub un an, acestia pot provoca insa o forma serioasa de toxiinfectie alimentara cunoscuta sub numele de botulism infantil.

Miere din flori de tei

Atunci cand cumparati miere de la supermarket cautati un produs pe a carui eticheta scrie “100% pur“. Cautati miere nepasteurizata. Cu cat culoarea mierii este mai inchisa, cu atat mai intensa este aroma. Cel mai bine este sa cumparati mierea de la o sursa de incredere de la tara. Este important să păstraţi mierea într-un recipient etanş, astfel încât să nu absoarba umezeala din aer.

Luna de miere a fost la origine luna de bere, miresele teutone erau indemnate sa bea bere cu miere timp de cam o luna dupa noaptea nuntii, pe post de elixir afrodisiac. Obiceiul de a bea timp de o luna de zile bere cu miere a dus la poetica denumire de luna de miere, perpetuata si azi, chiar si in lipsa berii….

 

Mai multe variante de miere ecologica puteti gasi online in magazinul naturist www.prodietabio.ro





6 Raspunsuri la discutia despre “Mierea de albine”

  1. 6
    Miere Sabadus spune:

    Cantitati mari, cantitati mici, … ati bagat oamenii in ceata !
    Ce inseamna mult si ce insemna putin cand vine vorba de consumul de miere NATURALA si NEFALSIFICATA ?
    Consum zilnic 100-300gr de miere si nu am pb de greutate nici eu nici familia mea !
    In schimb cafeaua o beau rece cu miere si zeama de lamaie.
    Am avut o glicemie de 146 si am inceput sa consum miere NATURALA, la inceput cate o kumatate de lingurita zilnic, dupa care am crescut doza.
    Important este sa consumam miere NATURALA si neancalzita, daca este posibil sa fie cristalizata si atunci o sa stiti ca mancati miere vie !

  2. 5
    ION spune:

    Niciun aliment consumat in cantitati corespunzatoare nu ingrasa. Excesele si lipsa activitatii fizice duc la acumularea kilogramelor. Mierea naturala este foarte buna pentru organism dar nu poate fi consumata de catre persoanele diabetice si nici nu se poate fierbe (se deterioreaza la temperaturi mari). Ca indulcitor natural fara efecte nedorite, cu indice glicemic si continut caloric foarte mici (deci putand fi folosit si de catre persoanele cu probleme de glicemie si greutate) este Xylitolul (XyloSweet este xylitol pur -deci nu contine si alti indulcitori, obtinut natural prin fermentarea cocenilor de porumb)Deasemenea Xylitolul este antibacterian – deci ajuta la igiena dentara nelasand sa se formeze placa bacteriana)

  3. 4
    Honest spune:

    Organismul trebuie alimentat echilibrat nimic in exces nu ajuta nimic din ce lipseste nu poate fi considerat util. Mierea ajuta albinele, fiinte extrem de harnice, si dispuse la efort, astfel si la om e necesara.

  4. 3
    Miere de salcam spune:

    Intr-adevar mierea ingrasa numai daca se consuma in cantitati mari, insa daca se consuma in cantitati moderate are un efect benefic asupra organismului, utilizarea ei in tratamentele naturiste fiind foarte variata.

  5. 2
    reumatism spune:

    Mierea nu ingrasa decat daca este consumata in cantitati mari. In cantitate normala ea regleaza metabolismul corpului uman si in combinatie cu otetul de mere chiar ajuta la reglarea greutatii corporale. Prin reglarea acestui metabolism corpul uman revine la greutatea ideala (daca nu se continua cu excese alimentare).

  6. 1
    tratament candida spune:

    [...] Antioxidanții previn cancerul si afecțiunile de inimă, păstrează memoria sănătoasă, reduc riscul afecțiunilor degenerative precum Parkinson și Alzheimer, oboseala, orbirea cauzată de degenerare maculară, cataracta chiar și ridurile, ca semn al îmbătrânirii, afecțiunile bacteriene și virale, cele cauzate de fungi (candida) și întăresc sistemul imun ceea ce are efect pozitiv asupra tuturor organelor ajutând întregul organism să lupte împotriva toxinelor și radicalilor liberi. Pentru a afla mai multe vezi si: http://prodieta.ro/mierea-ingrasa-proprietati-miere-de-albine-sanatate-calorii/ [...]

Opinia / Comentariul dvs


+ 8 = 17

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;