Menopauza

MenopauzaMenopauza este o etapa normala si este comuna femeilor din intreaga lume. Menopauza apare de obicei in perioada de varsta cuprinsa intre 40 si 60 de ani atunci cand ovarele nu mai produc estrogen si progesteron care sunt responsabile pentru ciclurile menstruale lunare. Atunci cand ovarele nu mai produc acesti hormoni se opresc si ciclurile menstruale.
Din pacate, pentru multe femei, scaderea hormonilor poate provoca reactii adverse si disconfort cum ar fi bufeurile si uscaciunea vaginala. Vestea buna este ca prin simple modificari in dieta zilnica poate reduce unele dintre aceste simptome ale menopauzei.

Pentru a reduce simptomele neplacute ale menopauzei, femeile ce intra sau sunt la menopauza trebuie sa manance mai multe:

  • Peste de apa rece cum sunt somonul, tonul, heringul, macroul si halibutul pentru efectul benefic al acizilor grasi OMEGA 3
  • Seminte, oleaginose
  • Alimente pe baza de soia
  • Leguminoase
  • Cereale integrale
  • Fructe de mare
  • Igname salbatice (plante exotice cu tuberculi foarte mari, bogati in amidon)
  • Femeile la menopauza trebuie sa evite alimentele picante.

Ce este menopauza?

Aceasta etapa fireasca a vietii apare de obicei la femeile cu varste cuprinse intre 40 si 60 de ani cand ovarele nu mai produc estrogen si progesteron. Varsta medie a menopauzei in lume este de 60 de ani (interesant este ca in Statele Unite varsta la care femeile intra la menopauza in medie este de 51 de ani). Scaderea nivelului de estrogen poate provoca, de asemenea, pierderea de masa osoasa (osteoporoza) siun risc crescut de boli de inima. >> Cititi si despre osteoporoza >>

Perioada perimenopauzala care apare cu 1-5 ani inainte de menopauza reala poate fi si acesta o perioada dificila si incomoda pentru multe femei. Aproximativ 80% dintre femeile ce urmeaza sa intre la menopauza experimenteaza bufeurile de caldura ca urmare a modificarilor la nivel hormonal; 30% din aceste femei au bufeuri severe sau care sunt destul de frecvente.

Simptomele menopauzei

Femeile incep sa experimenteze simtpmele menopauzei cu mult timp inainte de menopauza propriu-zisa. Cele mai intalnite simptome ale menopauzei sunt bufeurile de caldura, uscaciunea vaginala, somnul intrerupt, irascibilitate. Bufeurile de caldura specifice menopauzei pot aparea in orice moment din zi si de obicei dureaza 3-5 minute. Pentru unele femei, cu toate acestea, ele pot dura 30 de minute sau mai mult. Majoritatea femeilor ce urmeaza sa intre la menopauza experimenteaza bufeurile de caldura pe o perioada cuprinsa intre 6 luni si 2 ani dar unele femei pot avea aceste bufeuri pentru o perioada si mai mare.

Iata lista celor mai des intalnite simptome ale menopauzei:

  • Un sentiment de caldura extrema
  • Transpiratie brusca
  • Oboseala
  • Iritabilitate
  • Dureri de cap
  • Dureri combinate
  • Intreruperi ale somnului sau transpiratii nocturne

Principalele simptome ale menopauzei, bufeurile de caldura, pot fi urmate de o senzatie de frig si frisoane. Printre simptomele menopauzei poate fi enumerata si uscaciunea vaginala care poate duce la durere in timpul actului sexual. Bufeurile si alte simptome ale menopauzei sunt adesea tratate cu terapie de substitutie hormonala. Terapia de substitutie hormonala inseamna ca se adauga inapoi estrogen si uneori chiar progesteron, hormoni pe care organismul nu ii mai produce. Mult timp s-a crezut ca terapia de substitutie hormonala reduce riscul osteoporozei si a bolilor de inima la femeile post-menopauza. Cu toate acestea, studiile au raportat recent ca terapia de substitutie hormonala nu poate ajuta la prevenirea acestor probleme de sanatate si ca femeile trebuie sa se ingrijeasca suplimentar. In plus, utilizarea terapiei de substitutie hormonala poate creste riscul de cancer uterin sau de cancer de san. Cazurile in care este contraindicata terapia de substitutie hormonala sunt: cancer de san sau uterin (fie in trecut sau curent), boli cronice sau acute de ficat, endometrioza, antecedente de cheaguri de sange,accident vascular cerebral, miocardic recent, boli pancreatice, boala vezicii biliare, boli de san fibrochistice, colesterolmare, tensiune arteriala ridicata (care este agravata de estrogen), migrene si dureri de cap acute (care sunt agravate de estrogen), tumori uterine, sangerari vaginale nediagnosticate.

Printre reactiile adverse cele mai frecvente ale terapiei de substitutie hormonala se intalnesc dureri de san, sangerari vaginale, greata, crampe ale membrelor inferioare precum si un risc crescut de cheaguri de sange care pot conduce la accident vascular cerebral sau atac de cord.
Avand in vedere toate acestea, ar fi poate mai bine pentru multe femei sa caute tratamente alternative pentru bufeurile de caldura.

Cand apare menopauza

Fiecare femeie se naste cu un anumit numar de oua in ovare. Dupa pubertate, aceste oua incepe sa se maturizeze, unul cate unul. Atunci cand se maturizeaza un ovul, celulele din ovar de inconjoara ouale incep sa produca hormoni. In cele din urma oul maturat paraseste ovarul; sau este fertilizat pentru a deveni un embrion sau iese din corp cu fluxul menstrual. Maturarea fiecaruia dintre ouale din ovar conduce la productia ciclica de estrogen si progesteron, care determina aparitia ciclului menstrual. Odata cu trecerea timpului, ouale incep sa se diminueze. Si pentru ca numarul de oua este mai mic, ciclurile devin neregulate. Cand ouale se termina, ovarele nu mai fac estrogen si progesteron iar ciclurile menstruale se opresc cu totul. Daca trece un an interg fara menstruatie, femeile sunt in mod oficial declarate a fi la menopauza.

Cauzele bufeurilor de caldura

Cercetatorii nu stiu in mod exact care este cauza bufeurilor de caldura sau de ce unele femei le experimenteaza in timp ce altele nu. Multe femei mentioneaza ca exista intr-adevar anumiti factori care declanseaza bufeurile si aici se numara alcoolul, cofeina, mancarurile prea condimentate, canicula, caldura prea mare in casa, stres sau probleme emotionale. Evitarea acestor factori poate ajuta la reducerea frecventei bufeurilor de caldura. Multe femei au constatat ca sportul sustinut sau exercitiile fizice simple dar constante ajuta la reducerea simptomelor menopauzei. Oricare ar fi cauza lor, bufeurile se diminueaza de obicei cu timpul.

Iata o analiza comparativa interesanta: Aproximativ 80% din femeile din SUA suporta bufeurile de caldura la menopauza, in timp ce doar 20% dintre femeile din multe parti ale Asiei au aceste neplaceri. Diferenta dintre cele doua este, dupa cum cred cercetatorii, data de cantitatea de fitoestrogeni in alimentatie. Aceste substante ce se gasesc in plante actioneaza precum o cantitate mare de estrogen atunci cand ajung in organismul uman. Desi acesti fitoestrogeni sunt mult, mult mai slabi decat estrogenii obisnuiti, ei pot ajuta totusi pentru a usura simptomele din perioada menopauzei pentru multe femei.

In plus fata de alimente din soia, aceste substante se gasesc in cantitati mari in seminte de in, seminte de floarea soarelui, muguri de fasole, fasole si mazare. Cele mai bune si mai studiate surse de fitoestrogeni sunt soia si produsele din soia. Daca alegeti sa consumati multe alimente din soia veti asimila si foarte multa vitamina E care ajuta ca parcursul procesului de menopauza sa fie unul mai usor. Puteti consuma lapte de soia, tofu, nuci de soia sau multe alte varietati de alimente din soia disponibile in magazinele de astazi. In plus fata de ajutorul in lupta cu simptomele menopauzei, produsele alimentare din soia au mult mai putina grasime decat omologii lor non-soia si astfel acestea reprezinta o solutie si in lupta cu kilogramele in plus.

Cercetatorii de la Queensland University of Technology (QUT) au studiat dieta si modul de viata a femeilor japoneze care, printre altele, consuma soia foarte des. Rezultatele au fost sintetizate intr-un studiu prezentat la Conferinta despre menopauza care a avut loc la Hobart, Australia, in noiembrie 2003. Potrivit lectorului QUT, dr. Debra Anderson, “femeile japoneze sunt considerate a fi cele mai sanatoase femei din lume, inregistrand o durata de viata cu cel putin cinci ani mai mult decat femeile de Vest.” Participantele la studiu, 120 de femei cu varste cuprinse 50 si 65 ani, au primit o carte cu sfaturi pentru un stil de viata sanatos si exercitii fizice si au asimilat pana la 40 mg fitoestrogeni pe zi datorita faptului ca au mancat in mod prioritaralimente pe baza de soia si cereale, ridicand si aportul de calciu la 1500 mg pe zi. Participantele au baut opt pahare de apa zilnic si si-au notat intr-un jurnal tot ceea ce mananca si cate exercitii fizice fac.

Absolut toti subiectii studiului au inregistrat reduceri semnificative nu numai privind simptomele menopauzei cum ar fi bufeurile si palpitatiile dar si privind sentimentele de depresie, oboseala si lipsa de motivatie. Mai mult decat atat, participantele la studiu au slabit in special in grasime abdominala si au inregistrat scaderi ale tensiunii arteriale.
Beneficiile au fost atat de mari incat “unele femei au incetat terapia de substitutie hormonala sau urmau sa discute cu medicul de familie acest aspect” arata Anderson. Fitoestrogenii care amelioreaza simtitor simptomele menopauzei se gasesc intr-o serie de alte legume. Nautul, lintea, mazarea sunt surse destul de bogate in fitoestrogeni. Acesti fitoestrogeni actioneaza un pic ca estrogenul produs inainte de organismul dumneavoastra. Semintele de in sunt cele mai bogate alimente in substante numite lignani. Acestea actioneaza tot ca estrogenul. Desi sunt mult mai slabe decat estrogenii reali, cercetatorii sugereaza ca efectul lor este suficient de mare cat sa amelioreze simptomele menopauzei. Semintele de in reduc bufeurile de caldura cu aproximativ 60%. Uleiul de seminte de in are aceleasi proprietati si poate fi folosit cu succes dar atentie mare, nu gatiti cu el pentru ca se pierd proprietatile benefice ale Omega 3. Si fructele de mare contin lignani despre care vorbeam in randurile de mai sus. Alte alimente care contin lignani sunt: semintele de floarea soarelui, mugurii de fasole, cereale integrale precum secara, ovaz, orz si grau. Anumite cercatri arata ca ignamele pot fi benefice santatii in special in perioada menopauzei. Studiile de laborator au aratat ca ignamele contin compusi similari cu substante pe care organismul foloseste pentru a face progesteron, hormon care este produs in mod natural inainte de menopauza. Ignamele sunt foarte gustoase si merita sa le incercati.

Pentru tratarea bufeurilor de care sufera femeile aflate la menopauza este recomandata Vitamina E.
De altfel, vitamina E este recomandata in special pentru tratarea bufeurilor de femei cu antecedente de cancer mamar care nu pot urma terapie de substituie hormonala. Studiile nu au aratat cu exactitate cum anume previne bufeurile de caldura dar au demonstrat ca vitamina E este foarte buna pentru stabilizarea functiilor sanguine. Aceasta poate impiedica bufeurile de caldura prin prevenirea dilatarii vaselor de sange (care provoaca si inrosirea fetei). Surse excelente de vitamina E sunt mustarul, spanacul, semintele crude de floarea soarelui, varza creata sau migdalele. Femeilor ce intra la menopauza le este recomandat si magneziul care, prin capacitatea sa de a relaxa si calma sistemul nervos, poate ajuta la reducerea stresului si la obtinerea unui somn normal.

Magneziul poate fi asimilat eficient din spanac. Femeile ce intra la menopauza sunt in pericol de pierdere a masei osoase si de aceea este recomandabil sa asimileze calciu. Surse excelente de calciu sunt spanacul, frunzele de gulii, frunzele de mustar sau broccoli. Acizii grasi Omega 3 reduc riscul bolilor de inima si ajuta la reglarea nivelului de hormoni. Surse de acizi grasi Omega-3 sunt semintele de in, nucile si pestele de apa rece, cum ar fi somonul sau codul. Un supliment complex de vitamine care sa contina si Vitamina C, vitaminele B si zinc poate fi de folos in lupta cu simptomele neplacute ale menopauzei.

Coada soricelului si paducelul sunt cele mai benefice plante pentru calmarea tulburarilor care apar la menopauza. Extractul de paducel si cel de coada soricelului calmeaza palpitatiile, bufeurile si insomniile. Va recomandam produsele Schoenenberger Germania cu o traditie de peste 85 de ani. Materia prima a sucurilor provine din agricultura ecologică. In timpul prelucrării se fac numeroase controale riguroase pentru a garanta cea mai inaltă calitate a sucurilor. Unicitatea produselor Schoenenberger consta in faptul ca plantele NU sunt diluate, nu sunt uscate, nu au extrase alcoolice si nu contin nici un fel de aditivi sau conservanti. Toate ingredientele raman in forma lor naturala.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.




5 Raspunsuri la discutia despre “Menopauza”

  1. 5
    camelia spune:

    Buna seara.am vreo 5 luni de cand am inceput cu menopauza dar eu am dureri de burta si totodata burta e foarte mare ,de ce ?

  2. 4
    Cecan Alina spune:

    Buna ziua, eu am avut dureri foarte mari in timpul menopauzei, am luat Me***ya timp de vreo luna si ceva dupa care mi-a stat mai bine si pe urma nu am avut probleme de genul asta.

  3. 3
    diana spune:

    buna seara,am 44 de ani iar de 2ani sunt in menopauza chirurgicala histerectomie si anexectomie totala.dupa operatie m’am ingrasat 10kg cu toate ca sunt atenta ce mananc,sunt o persoana energica alerg toata ziua ,muncesc f mult si totusi nu reusesc sa dau jos in special in jurul taliei.Ce as putea face sa dau cateva kg jos?am 1,63 si 68kg.ma dor f tare picioarele si coloana,ma dor toate oasele,cat despre valurile de caldura+de zeci de mii de ori pe zi si noapte,uneori ma ia cu lesin,nu iau substitutie hormonala ,am aluat o perioada pastile de soia care nu prea ma ajutau,Acum nu iau nimic,CE analize se fac dupa o astfel de operatie si care sunt alte riscuri inafara de osteoporoza ?va multumesc,

  4. 2
    nuti spune:

    BUNA ZIUA ! sint f. bucuroasa de aceste indicatii pt menopauza ! mi-a folosit mult si mi-au fost utile ! cu consideratie si cordiale salutari ! va multumesc !

  5. 1
    Rodica-Elena spune:

    Buna am 36 de ani,de la varsta de 30 de ani am inceput sa am tulburari ale menstruatiei.Aceste tulburari pot proveni de la glanda tiroida.Va rog frumos sa-mi dati un tratament naturist dak se poate pt a-mi reveni la normal,mai am si un uter fff mic din ce cauza?

Opinia / Comentariul dvs


3 − 3 =

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;