Lintea

Lintea are proprietati nutritive valoroase si este usor sa o preparam. Comparativ cu preparatele din alte tipuri de legume cu boabe uscate (asa cum este fasolea), preparatele din linte sunt relativ rapid şi uşor de pregatit. LinteLintea absorbe cu uşurinţă o varietate de arome minunate din alte alimente şi condimente si este disponibila pe tot parcursul anului. Lintea are numele botanic Lens ensculenta. Cele mai comune tipuri de linte sunt de culoare verde sau maro, dar lintea este disponibila si în culorile negru, galben, roşu şi portocaliu. Aroma diferă uşor printre soiurile de linte, gustul fiind în general unul dens, oarecum de nucă.
Combinatia dintre orez si linte creste de trei ori valoarea proteinelor” – ne spune nutritionistul Patrick Holford. Aceasta este de altfel baza dietelor din India.

Mic istoric: Se crede ca lintea isi are originea în Asia Centrală, unde a fost consumata din timpuri preistorice. Seminţe de linte datând de 8000 ani au fost descoperite in situri arheologice din Orientul Mijlociu. Lintea a fost menţionata în Biblie atât ca elementul pe care Iacov l-a tranzacţionat cu Esau pentru dreptul de întâi născut şi ca parte a pâinii care a fost făcută în perioada de captivitate babiloniană a poporului evreu.

O masa ce contine 200 de grame de linte preparata va asigura 200% din doza zilnica recomandata de molibden, 90% din necesarul zinic de acid folic sau 63% din necesarul de fibra alimentara.

Lintea: beneficii pentru sanatate

LinteLintea, un membru mic dar atat de puternic din punct de vedere nutriţional din familia leguminoaselor, este o sursa foarte buna de fibre ce ajuta la scaderea colesterolului. În plus faţă de efectele sale benefice asupra sistemului digestiv si inimii, fibrele solubile ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange. Dacă aveţi rezistenta la insulina, hipoglicemie sau diabet este recomandat sa consumati preparate din linte care pot ajuta cu adevarat la echilibrarea nivelului de zahar din sange in timp ce furnizeaza energie constant. Continutul ridicat de fibre din linte previne cresterea rapida a nivelului zahărului din sânge după fiecare masă. Dar aceste proprietati sunt doar cateva dintre beneficiile minunate pe care le poate aduce consumul de linte pentru organismul dvs, asa cum veti putea citi in acest articol realizat de ProDieta.ro pe baza studiilor de cercetare in domeniu si a bibliografiei expusa in partea de jos a site-ului.

Lintea aduce in organismul nostru şase minerale importante, două vitamine din complexul B, proteine complete si practic nici pic de grăsime. Lintea, acest mic gigant nutritional, aduce doar 230 calorii la o cantitate cuprinsa intr-un pahar.

Lintea, ca şi celelalte tipuri de legume cu boabe precum fasolea, este bogata in fibre dietetice atat solubile cat şi insolubile. Fibrele solubile formeaza o substanţă ca un gel în tractul digestiv si ajuta bila. Cercetarile in domeniu au arătat că fibrele insolubile previn constipatia si cresc scaunul dar, in plus, ajută la prevenirea afecţiunilor digestive cum ar fi sindromul de intestin iritabil si diverticuloza.

Iubiti-va inima! Mancati linte!

Într-un studiu care a examinat tiparele consumului alimentar şi riscul de deces din cauza bolilor coronariene, cercetatorii au urmarit timp de 25 de ani mai mult de 16.000 de bărbaţi de vârstă medie din Statele Unite, Finlanda, Olanda, Italia, fosta Iugoslavie, Grecia şi Japonia. Iata, in linii generale, tiparele alimentare in diverse regiuni ale lumii: consum marit de produse lactate in Europa de Nord; consum prea mare de carne în SUA; un consum mare de leguminoase, peşte si vin în sudul Europei şi consum sporit de cereale, produse din soia si peşte în Japonia. Cand cercetatorii au finalizat cercetarile si au analizat datele în legătură cu riscul de deces din cauza bolilor de inima, au descoperit ca legumele reduc acest risc cu un procent enorm, si anume 82%!!!

Contribuţia adusa de linte la sanatatea inimii nu constă doar în fibre, dar si în cantităţi semnificative de acid folic si magneziu. Acidul folic ajută la scaderea nivelului de homocisteina (un aminoacid care este un produs intermediar în cadrul unui proces metabolic important numit ciclul de metilare). Atunci când avem suficient magneziu in corp, venele si arterele respira “relaxate”.

Fier pentru Energie

În plus faţă de furnizarea de carbohidrati cu eliberare treptata de energie, lintea creşte nivelul de energie din organism prin completarea rezervelor dvs. de fier. Femeile aflate la menstruatie sunt in mod special mai expuse riscului de deficit de fier. Creşterea depozitelor de fier cu ajutorul lintei este o idee bună – mai ales că, spre deosebire de carnea rosie, care este intr-adevar o altă sursă de fier, lintea nu este bogata in grasimi si calorii. Fierul este o componentă integrantă a hemoglobinei, care transporta oxigenul de la plamani la toate celulele corpului, şi este, de asemenea, parte a sistemelor enzimatice cu rol de cheie pentru metabolism si producerea de energie. Si tineti minte: Daca sunteti insarcinata sau alaptati, cu atat mai mult creste necesarul de fier. Copiii aflati in perioada de crestere şi adolescenţii au, de asemenea, nevoie de mai mult fier.

Gatiti cu incredere preparate din linte pentru copii.

Cum gatim lintea?

Preparatele din linte pot fi pregătite în ziua in care doriti sa le serviti, deoarece lintea nu trebuie inmuiata cu mult timp inainte, precum fasolea. Înainte de a gati preparate din linte si de a spala lintea o puteti raspandi pe o placă deschisa la culoare sau de o culoare contrastanta pentru a verifica şi elimina eventualele pietre mici sau moloz. După acest proces clatiti lintea cu apa din abundenta. Pentru a fierbe lintea, utilizati trei cesti de lichid pentru fiecare ceasca de linte. Soiurile de linte verde si maro isi pastreaza cel mai bine forma dupa preparare asa ca sunt cele mai folosite in preparate si retetele pe baza de linte.

Recomandare

SFAT IMPORTANT: Pentru a fi mai usor de digerat puneti lintea in apa care deja fierbe!
E de preferat sa fierbeti lintea la foc mic. De obicei lintea verde are nevoie de 30 de minute pentru a fi fiarta iar cea rosie de numai 20 de minute.

Preparate din linte:

Idei de preparate din linte: Combinati linte fiarta cu ardei gras dulce tocat pentru a face o salata rece delicioasa. Preparatul se condimentează cu ierburile şi condimentele preferate. Alta idee de preparate din linte: aruncati taitei, mici buchetele de broccoli si praz tocat peste lintea fiarta. Apoi amestecati cu ulei de masline, usturoi toxat marunt si ghimbir. Reteta de supa de linte marocana este usor de preparat. Pentru supa de linte marocana fierbeti lintea cu legumele preferate ca pentru orice supa iar spre final adaugati tamari, coriandru, chimen, ardei iute şi curcuma.

>> De unde iti poti cumpara linte verde sau rosie la pret bun <<

Sfaturi / De avut in vedere

Lintea conţine purine – substantele ce apar în mod natural si care se gasesc in mai multe alimente. De altfel, purinele sunt frecvent întâlnite la plante, animale şi om. Persoanele sensibile pot avea probleme de sanatate legate de consumul excesiv de purine. Purinele se pot descompune in forma de acid uric iar acumularea în exces a purinelor în organism poate duce la acumularea in exces de acid uric. Boala numita “guta” şi formarea de pietre la rinichi sunt două exemple de probleme legate de acid uric care pot fi legate de consumul excesiv de purina. Cu toate acestea, studii recente au aratat că purinele din carne şi peşte cresc riscul de guta, în timp ce purinele din alimentele vegetale nu afecteaza sanatatea.

Tabel nutrienti linte

1 ceaşcă de linte fiarta = 200 de grame = 230 calorii
Nutrienţi Cantitate
calorii 230
calorii din grasimi 6.77
calorii din grasimi saturate 0.94
proteine 17.86 g
carbohidraţi 39.88 g
fibre alimentare 15.64 g
fibră solubila 2.57 g
fibre insolubile 13.07 g
zahăr – total 3.56 g
monozaharide 0,20 g
dizaharide 0.99 g
alti carbohidrati 20.67 g
grăsime – total 0,75 g
grăsimi saturate 0,10 g
mono grăsime 0.13 g
poli grăsime 0,35 g
acizi graşi trans 0.00 g
colesterol 0.00 mg
apă 137.89 g
Vitamine
Nutrienţi Cantitate
vitamina A UI 15.84 UI
vitamina A RE 1.98 RE
A – carotenoide 1.98 RE
A – retinol 0.00 RE
A – beta caroten 11.48 mcg
tiamină – B1 0.33 mg
riboflavina – B2 0,14 mg
niacina – B3 2.10 mg
niacina echiv 4.77 mg
vitamina B6 0,35 mg
vitamina B12 0.00 mcg
biotina -
vitamina C 2.97 mg
vitamina D UI 0.00 UI
vitamina D mcg 0.00 mcg
Vitamina E alfa echiv 0.22 mg
vitamina E UI 0.32 UI
Vitamina E mg 1.16 mg
acid folic 357.98 mcg
vitamina K 3.37 mcg
acid pantotenic 1.26 mg
Minerale
Nutrienţi Cantitate
calciu 37.62 mg
cupru 0,50 mg
fier 6.59 mg
magneziu 71.28 mg
mangan 0.98 mg
molibden 148.50 mcg
fosfor 356.40 mg
potasiu 730.62 mg
seleniu 5.54 mcg
sodiu 3.96 mg
zinc 2.51 mg
Nutrienţi Cantitate
acizi graşi Omega 3 0.07 g
acizi graşi Omega 6 0.27 g
Aminoacizi
Nutrienţi Cantitate
alanina 0,75 g
arginina 1.38 g
aspartat 1.98 g
cistină 0.23 g
glutamat 2.77 g
glicină 0.73 g
histidină 0.50 g
izoleucina 0.77 g
leucină 1.29 g
lizină 1.25 g
metionină 0,15 g
fenilalanină 0.88 g
prolină 0,75 g
serina 0.82 g
treonină 0.64 g
triptofan 0.16 g
tirozină 0.48 g
valină 0.89 g
Food Processor – ESHA Research in Salem, Oregon, USA.
Tocana cu Linte si Legume Bio

Tocana cu Linte si Legume Bio 400gr >> click pe fotografie pentru a vedea pret si detalii de livrare

*Dacă un nutrient care nu este listat în diagramă, aceasta nu înseamnă neapărat că produsele alimentare nu-l conţin ci ca se gaseste intr-o cantitate mai mica.

>> Vezi aici de unde iti poti cumpara linte verde sau rosie online <<





3 Raspunsuri la discutia despre “Lintea”

  1. 3
    miorel spune:

    imi pare rău că n-am știut nimic despăre lintea iar citind cele scrise în acest articol m-au convins să includ lintea ca aliment important în preparea mancărurilor pentru mine și familia mea. Mulțumesc

  2. 2
    oprea spune:

    f.f.sanatos.

  3. 1
    razvan spune:

    e f bine ca amintiti de acidul uric,unele alimente au un anumit risc consumate in exces .

Opinia / Comentariul dvs


7 × = 42

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;