Intoleranta la lactoza

Intoleranta la lactoza poate crea disconfort si tulburari digestive dar nu este o boala grava care sa ameninte viata. Intoleranta la lactoza poate fi usor controlata prin modificarea dietei.

Alimente care contin lactoza

LapteExista alimente la care nu v-ati fi asteptat sa contina lactoza dar carora trebuie sa le acordati deosebita atentie. Iata cateva exemple de alimente care pot contine lactoza si care trebuie evitate in cazul in care aveti simptomele specifice acestei boli: orice lapte de origine animala (chiar fiert) si produse lactate; mezeluri preambalate; branza proaspata moale; supe la plic si sosuri; faina; prajituri, torturi, produse de patiserie; inghetata, ciocolata; ketchup, mustar, maioneza; margarina; indulcitori.

Intoleranta la lactoza – recomandari

Cea mai importanta masura alimentara pe care trebuie sa o ia oricine sufera de intoleranta la lactoza este evitarea laptelui si a produselor lactate cu exceptia iaurtului. Puteti bea lapte de soia in loc de lapte animal si branza de soia in loc de branza din lapte de vaca sau de oaie.

Mancati iaurt!

Iaurtul este un produs lactat bun pentru persoanele cu intoleranta la lactoza. Culturile prezente in iaurt digera lactoza. „Iaurtul fiind un produs fermentat nu mai conţine lactoză – zahărul din lapte care creează intoleranţă mai ales la adulţi. Pe masura ce imbatranim pierdem lactaza (enzima care ajuta la digerarea lactozei). Iaurt facut in casaExista chiar populatii mediteraneene intregi care nu pot consuma lapte din cauza lipsei sau diminuarii secretiei de lactaza (au intoleranta la lactoza care se manifestă prin crampe, diaree). Iaurturile în schimb sunt tolerate pentru ca nu contin lactoza, aceasta fiind transformata in glucoza si galactoza – «hrana» celulelor sistemului nostru nervos”, afirma prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare din Bucuresti. Mai multe informatii despre iaurt puteti citi pe site-ul nostru la pagina dedicata. Tot aici veti citi si despre cum sa ne preparam iaurt in casa. Este stiut ca iaurtul de casa are mai multe proprietati benefice sanatatii.

Branza tare, veche (precum parmezanul) este relativ saraca in lactoza si poate fi mai usor tolerata de persoanele cu intoleranta la lactoza. Si svaiterul, branza Cheddar sau Colby pot fi acceptate de copiii ori adultii care nu tolereaza lactoza deoarece o parte din lactoza este scursa odata cu zerul. Sortimentele de branza proaspata, nematurata (mozzarella, branza grasa, branza de vaci, ricotta) trebuie evitate de cei care nu tolereaza lactoza.

Mancati alimente bogate in calciu.

BroccoliExemple de alimente bogate in calciu sunt: broccoli, smochinele uscate, spanacul, tofu si produsele pe baza de soia, iaurtul, sardinele, somonul, susanul, ovazul. Suplimentele de calciu pot fi recomandat de doctori pentru cei ce sufera de intoleranta la lactoza.

In timpul unei crize acute nu mancati alimente solide si beti multa apa.

Cititi cu atentie etichetele produselor alimentare si evitati-le pe cele care contin lactoza sau lapte praf. Lactoza se adauga in multe alimente procesate precum painea, supele la cutie sau la plic, prajituri, cereale pentru mic dejun procesate ori dressinguri pentru salate. Produse fara lactoza sau cu putina lactoza se gasesc in majoritatea supermarketurilor.

Inghetata este deosebit de greu de digerat pentru persoanele cu intoleranta la lactoza.

Intoleranta la lactoza nu este acelasi lucru cu alergia la lapte. Intoleranta la lactoza se refera in special la un sindrom cauzat de insuficienta digerarii zaharului din lapte. O persoana cu alergie la lapte poate digera in mod normal laptele dar sistemul sau imunitar da un raspuns alergic la una sau mai multe componente ale laptelui.

Cum aflam daca avem intoleranta la lactoza?

Lucrul evident pe care-l puteti face este sa reduceti treptat cantitatea de lapte si produse lactate pe care le mancati zilnic pana ce simptomele dispar. Exista multe teste care masoara absorbtia de lactoza in sistemul digestiv. Unul dintre testele de intoleranta la lactoza presupune sa bem un lichid care contine lactoza dimineata pe stomacul gol. Peste o jumatate de ora se masoara cantitatea de glucoza din sange si se evalueaza prezenta simptomelor. Daca glucoza din sange nu creste cu mai mult de 20 de puncte si apar simptome ca balonarea si disconfortul, diagnosticul de intoleranta la lactoza este confirmat. Testul hidrogenului masoara cantitatea de hidrogen din respiratie. Un nivel ridicat de hidrogen in respiratie indica digerarea defectuoasa a lactozei. Testul este facut copiilor mici si adultilor, dar nu este recomandat bebelusilor. Copiii foarte mici si bebelusii sunt testati cu testul aciditatii scaunului, nivelului de glucoza si acid lactic din scaun ori alte teste neinvazive.

Ce trebuie sa faceti daca bebelusul dvs are o reactie alergica

In primul rand trebuie sa mergeti cu bebelusul suspectat de intoleranta la lactoza la medicul pediatru. Medicul va analiza simptomele si va pune diagnosticul de intoleranta la lactoza dupa anumite teste. Studii recente arata insa ca pana si persoanele cu intoleranta la lactoza pot suporta o cantitate mica din aceasta substanta si de aceea in timp copilul dvs ar putea reprimi produse lactate la sfatul medicului si sub stricta urmarire a simptomelor. Este bine de stiut ca bebelusii care primesc de la medic un regim alimentar in care li se interzic lactoza sau laptele vor primi suplimente de calciu sau recomandari pentru o alimentatie bazata pe alimente foarte bogate in calciu.

Bebelusii cu greutate mica la nastere sau prematuri au intoleranta tranzitorie la lactoza, nivelul lactazei intestinale la aceasta varsta fiind de 70% din valorile nou-nascutului la termen.

Bolile care produc diaree pot cauza uneori o intoleranta temporara la lactoza. In perioada in care copilul are diaree este recomandat sa cumparati o formula de lapte praf fara lactoza.

Adultii pot inlocui laptele de provenienta animala cu laptele vegetal FARA LACTOZA, FARA COLESTEROL de orez, de migdale, de soia, quinoa, orz >> vezi multe alte variante si preturi <<





Opinia / Comentariul dvs


1 × = 7

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;