« Rosiile | Home | Dieta bazata pe calorii negative »
Dieta cu grapefruit sau Hollywood
Dieta cu grapefruit originală este de fapt dieta Atkins dar cu adaos de 1/2 grapefruit inainte de fiecare masa. Dieta cu grapefruit este cunoscuta si sub numele de Dieta Hollywood, si dateaza din anii 1930 din Hollywood. Dieta cu grapefruit este asociata in mod eronat eronat cu Clinica Mayo, care a exprimat un aviz negativ legat de aceasta cura de slabire, considerând-o dezechilibrata şi, eventual, periculoasa.
Dieta cu grapefruitare la baza conceptul ca acest fruct conţine enzime care fac ca organismul nostru sa arda grasimi pentru energie, fapt ce determina o rapidă şi uşoară pierdere în greutate.
Deşi există destul de multe versiuni diferite ale acestei cure de slabire, tot ce trebuie sa facem este sa mancam o jumatate de grapefruit inainte de fiecare masa pentru a pune in actiune enzimele care determina arderea grăsimii. Numarul de calorii pe care trebuie sa le consumam este de obicei limitat la mai puţin de 800 pe zi. Dieta cu grapefruit este in voga de cateva decenii bune dar, in general, pierderea in greutate se datoreaza mai degraba recomandarii consumului unui numar mic de calorii.
Grapefruit-ul are calitati certe: nu are grăsime, are un numar redus de calorii si putin sodiu, are multa vitamina C. Grapefruit-ul de culoare roz contribuie la absorbirea de beta-caroten-ului.

Ce mancam cand tinem dieta cu grapefruit:
La mic dejun:
- ½ grapefruit sau 1 cană cu suc de grapefruit neîndulcit
- 2 ouă, 2 felii de bacon
La masa de prânz:
- ½ grapefruit sau 1 cană cu suc de grapefruit neîndulcit
- Salata cu pui
La cina:
- ½ grapefruit sau 1 cană cu suc de grapefruit neîndulcit
- Salata, carne şi legume
Gustare: Suc sau lapte
Putem tine si o dieta normala dar este recomandat sa respectam principiul de a manca un fruct intreg sau cel putin o jumatate inainte de masa prorpiu-zisa.
Cu toate acestea, există o mare diferenţă între a manca grepfrut în ansamblul unei diete echilibrate si a manca grapefruit alaturi de mancaruri nesanatoase, prajeli, fast-food-uri si altele de acest tip.
Recomandari: nu mancati intre mese, eliminati zaharul si grasimile din dieta zilnica, nu mancati cartofi, banane, prajituri, fainoase, limitati consumul de cofeina la cel mult o cafea pe zi.
In general nu va recomandam nici o dieta foarte restrictiva si, ca atare, nici dieta cu grepfrut nu este printre preferatele noastre iar revista online prodieta.ro nu va va incuraja sa o adoptati. In schimb, există unele cercetări care arată ca daca se manca o jumatate de grepfruit inainte de mese în fiecare zi se poate pierde in greutate cate putin cate putin. Acesta este si un sfat din partea noastra dar, atentie, mancati aceasta jumatate de grepfruit cu cel putin o jumatate de ora inainte de masa!
Folclorul legat de aceasta dieta numita si dieta Hollywood a determinat studii si din partea medicilor. Dr. Ken Fujioka a elaborat un studiu pilot in 2004 la Clinica Scripps – Centrul de Cercetare Nutritie si Metabolism. Studiul, derulat pe o perioada de 12 saptamani a aratat ca participantii care au mancat o jumatate de grepfrut inainte de fiecare masa au pierdut in medie, 1 kilogram si jumatate iar cele care au băut de suc de grapefruit de trei ori pe zi, au pierdut cam tot atat. Aceasta a fost in medie, dar mulţi pacienţi din studiul amintit au pierdut mai mult de 5 kilograme.
Dr. Fujioka a constatat că dieta cu grapefruit reduce nivelul insulinei şi, astfel, normalizeaza nivelul de zahăr din sânge. Grepfrut-ul are un indice glicemic redus, de 30 (faţă de 100 pentru glucoză). Datorita indicelui glicemic scazut metabolismul poate sa arda grasimi.



