Germenii de grau

Germenii de grau reprezinta stratul interior (embrionul) al bobului de grau. Germenii de grau sunt o sursa naturala hranitoare de zinc, vitamina E, folati, biotina si multe alte vitamine din complexul B. Germenii de grau contribuie la mentinerea nivelului de energie al organismului, imbunatatesc metabolismul grasimilor si ajuta la protectia impotriva bolilor de inima, a afectiunilor imunodeficientei si a unor forme de cancer.

Cum mancam germenii de grau?

Puteti adauga germeni de grau in laptele cu cereale integrale de dimineata, in salate ori sandwichuri, in iaurt, in aluatul de paine ori prajituri. Puteti face un desert simplu si rapid amestecand germeni de grau cu miere. Germenii nu se asociaza la aceeasi masa cu proteinele de origine animala.

Germenii de grau incoltit

GrauGermenii de grau incoltit provin din boabele de grau tinere, abia incoltite. Germenii de grau incoltit sunt o foarte buna sursa de substante nutritive care imbunatatesc sistemul imunitar: vitaminele A, E, zinc, clorofila, acizi grasi esentiali, fibre, proteine. 100 g germeni de grau contin 40 de calorii, 10 g apa, proteine, lipide, 55 g glucide (din care 35 g amidon si 20 g glucide solubile), fibre alimentare. Germenii de grau reprezinta si un detoxifiant puternic al ficatului. Nu ezitati asadar sa cumparati sau sa va faceti in casa germeni de grau incoltit pentru o cura de detoxifiere a ficatului. In plus, germenii de grau incoltit stimuleaza productia de hemoglobina, scad nivelul de colesterol si contribuie la reglarea nivelului de grasimi din sange.

Preparare germeni de grau incoltit:

Reteta pentru obtinerea  germenilor de grau este foarte simpla. Boabele de grau (100g) se spala bine cu apa rece si se pun intr-un vas peste care se adauga apa cat sa acopere intreaga cantitate. Vasul va fi tinut intr-un loc calduros pentru a se putea produce cu mai multa usurinta fenomenul de germinare. Graul incoltit se spala cu apa rece. Grâul nu trebuie să fie mai vechi de un an, nu trebuie să fie tratat cu pesticide. “Germenii de grau pot fi pastrati la frigider maximum doua-trei zile. Cel mai bine este sa ii consumam cat mai repede din momentul in care au incoltit si daca ni se par prea tari ii putem macina. Nu se trateaza termic, pentru ca in acest fel se pierd vitaminele si mineralele”, ne sfătuieste prof. dr Gheorghe Mencinicopschi. In sezonul rece putem face o cură cu grau încoltit pentru intarirea imunitatii. Cura dureaza 10-15 zile.

Uleiul de germeni de grau creste eficienta raspunsului sistemului imunitar si previne reactia excesiva a sistemului imunitar la alergeni. Uleiul de germeni de grau sporeste sanatatea tuturor membranelor celulare si poate proteja impotriva bolilor de inima si a cancerului. De asemenea, este bun in cazul afectiunilor cutanate si artritei reumatoide. Puteti folosi uleiul de germeni de grau in sosuri pentru salatasi ca inlocuitor pentru unt sau margarina peste legume.

Beneficiile aduse de germenii de grau

Germenii nu contin colesterol, sunt hipocalorici, fiind recomandati bolnavilor cu ateroscleroza si celor care vor sa slabeasca. Mai multe studii au aratat ca nivelul colesterolului si al trigliceridelor scade atunci cand in dieta zilnica sunt introdusi germeni de grau alaturi de alte cereale integrale. Pentru ca ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sange, prin urmare, germenii de grau reduc riscurile de aparitie a bolilor cardiovasculare. Germenii de grau contribuie si la imbunatatirea stocarii energiei in muschi si, de asemenea, sporesc rezistenta si vitalitatea organismului. Fiind foarte bogati in antioxidanti, germenii de grau ne protejeaza celulele de actiunea negativa a radicalilor liberi, protejand astfel pielea impotriva imbatranirii premature. Totodata, germenii de grau au un efect pozitiv si asupra parului, acesta devenind stralucitor si matasos. Germenii de grau contin un nutrient numit octacosanol care ajuta la imbunatatirea reflexelor corpului si la cura de slabire. O metaanaliza a descoperit ca exista o relatie inversa intre consumul de grau integral si cancerul colorectal, gastric si endometrial. Alimentatia cu grau integral este asociata cu longevitatea si reducerea riscurilor aparitiei multor tipuri de boli la femei. Graul incoltit este bogat in fibre si tocmai de aceea trebuie sa il consumati cu multe lichide: un pahar cu apa, lapte sau iaurt. Germenii de grau previn multe afectiuni intestinale, singura conditie este aceea de a nu avea intoleranta la gluten.

Germenii de grau: alcatuire

Graul se afla pe locul doi in productia de cereale, dupa porumb. Germenii de grau, taratele de grau, bulgurul, arpacasul sau fulgii de grau sunt produse derivate. Faina alba rafinata este insa cel mai folosit derivat al graului. Pentru a primi denumirea de grau integral, boabele trebuie sa fie macinate impreuna cu toate celelate parti intacte – germenul, endosperma (amidonul si glutenul) si cojile (taratele). Cand graul – sau orice alta cereala integrala – este rafinat, tăratele şi germenii sunt eliminati. Deşi aceste două părti alcătuiesc doar 15-17% din greutatea bobului de grau, de fapt contin 83% din fenolii sai. Fenolii, antioxidanti puternici care lucreaza in mai multe moduri pentru a preveni bolile, sunt o clasă majoră de fitonutrienti care au fost studiati pe scara larga. In aceasta categorie ampla apar compusi precum quercetina, curcumina, acidul elagic, catechinele şi multe altele despre care auziti frecvent în ştirile de sănătate. Cele mai recente descoperiri cu privire la continutul de antioxidanti din cerealele integrale arata că acestea sunt absolut necesare pentru o sănătate bună. “Fiecare cereala ori planta are fitochimicale diferite”, a spus dr. Rui Hai Liu din cadrul Universitatii Cornell la Conferinta Internatională pentru Alimentatie, Nutritie şi Cancer desfasurata la Institutul American pentru Cercetari despre Cancer (AICR). “Aceste substante merg catre diferite organe, tesuturi şi celule unde îndeplinesc functii diferite de are nevoie corpul nostru pentru a indeparta boala. Este vorba despre un efect sinergic – acest lucru în echipă – care este produs numai prin consumul unei mari varietati de alimente vegetale, inclusiv germeni de grau si cereale integrale. ”

Beneficiile pentru sanatate ale graului depind în întregime de forma în care este acesta este pregatit. Din pacate, mare parte din graul consumat de noi este atat de procesat incat aproape ca nu mai aduce beneficii pentru sanatate! Faina alba este folosita pentru paine, taitei si paste fainoase, produse de patiserie, rulouri sau biscuiti ori prajituri. In toate acestea 40% din bobul de grau initial este eliminat iar 60% care ramane este de fapt o faina saraca in nutrienti. Procentul de 40% care este eliminat este fix acea parte din grau foarte bogata in nutrienti si cu reale beneficii pentru organism. În procesul de extractie a fainii albe, peste jumătate din vitaminele B1, B2, B3, E, acidul folic, calciu, fosfor, zinc, cupru, fier si fibre se pierd.

Cereale integrale cu germeni de grauEste recomandata achizitionarea sau pregatirea produselor fainoase integrale 100%. Germenii de grau si cerealele integrale trebuie pastrate in recipiente inchise ermetic pentru a nu lancezi.

Remedii casnice

Adaugarea germenilor de grau in dieta a fost recomandata pentru tratamentul acneei. Vitamina E din germenii de grau poate reduce frecventa si severitatea bufeurilor de caldura. Hipocrate recomanda faina de grau integral pentru a ajuta la reglarea intestinelor.

Mic istoric

Germenii de grâu au fost utilizaţi încă din Egiptul antic, respectiv în medicina populară pentru efectele sale fortificante şi depurative.
Painea alba devenise un simbol pentru greci si romani. Pana in anul 50 d. Hr., faina cernuta era produsa pe scara larga. in tarile mediteraneene. Painea integrala a fost hrana taranilor, a scalvilor dar si a atletilor. In Roma era cunoscuta ca panis sordidus (paine murdara). In 1873 a fost prezentata la Targul Mondial moara cu role. Faina putea fi acum rafinata mai bine si mai ieftin dar se pare ca de atunci “toti platim un pret scump cu sanatatea”.

Medicina asiatica foloseste de multa vreme in tratamentele naturiste germenii de plante. Se considera ca aceste mladite tinere contin inmagazinata energia vitala de care orice organism are nevoie si de asemenea contin vitamine si minerale, precum si alte substante active capabile sa genereze viata.

Cerealele integrale si germenii de grau ajuta la slabit

Cele mai multe diete de slabire interzic painea dar se refera la painea din faina alba rafinata. Stiati ca daca alegem sa mancam cereale integrale si produse fainoase din 100& grau ori secara de fapt vom slabi? Cerealele integrale contin foarte multe fibre alimentare care dau senzatia de satietate si tin mai mult de foame decat faina alba de grau atat de mult folosita pe plan industrial si comercial. In general carbohidratii sunt blamati in curele de slabire insa cei proveniti din cereale integrale sunt recomandati. In plus, germenii de grau imbunatatesc metabolismul grasimilor. Conform unui studiu din American Journal of Clinical Nutrition, persoanele care au consumat cele mai multe alimente cu cereale integrale au avut un indice de masa corporala mai mic.

>> Variante de produse pe baza de grau, inclusiv grau bio si grau spelta (alac) poti gasi >> aici <<





5 Raspunsuri la discutia despre “Germenii de grau”

  1. 5
    andra spune:

    Sunt minunati! Eu mananc regulat si exista multe retete in care poti include graul. :)

  2. 4
    ana breaza spune:

    Daca nu iti ies germenii trebuie sa fi foarte atenta la semintele pe care le folosesti. am auzit cazul cuiva care s-a umplut de bube dupa ce si-a facut in casa germeni de grau sau de lucerna, semintele probabil fiind tratate pentru cultivare. Daca esti din Bucuresti nu e o problema asa mare cultivarea germenilor, mai ales daca nu iti ies cum ai vrea, fiindca ii gasesti gata preparati in vitrinele supermarcheturilor. Preturile sunt ok, varietate produselor buna si partea buna e ca ii gasesti gata facuti.(Germalex). Fiecare tip de germeni se face diferit, asa ca prefer sa iau gata facuti.

  3. 3
    Pau d’Arco spune:

    [...] Exercita o actiune antibacteriana, antiinflamatoare, antivirala, antimicotica în infectii virale si bacteriene, în procese inflamatorii cu diversa localizare. Încetineste dezvoltarea virusilor si a altor microorganisme patogene. Fii sigur sa citesti si: http://prodieta.ro/germeni-de-grau-incoltit-beneficii-ulei-de-germeni-de-grau-cereale-integrale-sana… [...]

  4. 2
    nitu luminita spune:

    cum pot sa prepar germeni? Dati-mi si mie o reteta

  5. 1
    Produse bio spune:

    Am incercat si eu sa fac in casa germeni de grau incoltit, dar trebuie multe exercitii pana sa iasa. De cele mai multe ori incepeau sa mucegaiasca boabele din cauza umezelii, probabil
    nu se scurgea apa suficient de bine. Iar germinatoarele sunt cam scumpe.

Opinia / Comentariul dvs


9 × = 81

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;