FRUCTELE (PA)

Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

FructeFructele pot fi proaspete, la conserva, congelate sau uscate/ deshidratate; pot fi consumate intregi, taiate sau pasate. Va recomandam in special consumul de fructe proaspete, crude pentru aportul lor benefic de antioxidanti.

Beneficii aduse de consumul de fructe

• Consumul de fructe si legume este asociat cu reducerea riscului de aparitie a accidentelor cardiovasculare, a diabetului de tip 2, cancerului de stomac sau colon.
• Fructele si legumele contin fibra alimentara, atat de necesara mentinerii unei stari optime de sanatate. Contin si potasiu, element ce reduce riscul aparitiei de pietre la rinichi.
• Fructele nu au colesterol.
• Fructele contin foarte multe vitamine mai ales cele hidrosolubile de genul vitaminelor C, B1 si B2. Fructele galbene si portocalii precum lamaia, portocalele, mandarinele sau caisele au foarte mult vitamina A, mai ales in forma de caroten.
• Fructele contin in cantitate mare oligoelemente precum potasiul, calciul si magneziul.
• Fructele au in medie peste 80% apa de unde si efectul lor benefic de hidratare a organismului
• Au un real efect tonic asupra organismului datorita numeroaselor vitamine si minerale continute iar din acest motiv sunt recomandate si in cure de dezintoxicare a organismului
• Organismul nu poate folosi fructoza fara a o transforma mai intai in glucoza si de aceea fructoza se elibereaza lent in organism. Pentru a fi sanatosi este recomandat sa consumam alimente ce au glucide cu eliberare lenta cum este cazul fructelor. Bananele sunt o exceptie de la regula pentru ca au atat fructoza cat si glucoza, fapt ce determina cresterea rapida a zaharului in sange.

Fructele ingrasa?

Pentru cei preocupati de dieta se pune problema daca fructele ingrasa. Conform dietei IG, cele mai multe fructe ingrasa, intr-adevar. Pentru a sti ce fructe sa mancam fara sa ne ingrasam putem urmari tabelul de mai jos pentru a ne incadra intr-un indice glicemic sub 45. Alegeti asadar fructele cu indice glicemic sub 45 pentru cure de slabire sau diete eficiente.

Fructe

Indice Glicemic

Cirese 32
Suc de mere 34
Grapefruit 36
Piersici 40
Caise uscate 43
Caise proaspete 43
Compot de piersici 43
Portocale 47
Pere 47
Prune 55
Mere 56
Struguri 62
Compot de pere 63
Stafide 64
Suc de ananas 66
Suc de grapefruit 69
Cocktail de fructe 79
Kiwi 83
Mango 86
Banane 89
Compot de caise 91
Ananas 94
Pepene verde 103

*Tabel preluat din cartea “Slabeste sanatos cu dieta South Beach” de dr. Arthur Agatston, Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007. Indicii sunt diferiti de cei din cartea nutritionistului Michel Montignac www.montignac.com dar marjele nu sunt radical diferite ci mici.

Sfaturi practice pentru a avea o dieta sanatoasa, bogata in fructe proaspete:

• Tineti tot timpul la indemana un bol de fructe (fie pe masa, fie in frigider).
• Refrigerati fructele taiate pentru a le consuma mai tarziu.
• Creati-va un obicei in a merge la piata pentru a cumpara fructe de sezon. Sunt mai ieftine si mai sanatoase daca le cumparati in anotimpul in care se coc ele in mod natural si in plus, au aroma mai intensa.
• Faceti-va rezerve de fructe proaspete, in compot sau congelate asa incat sa aveti intotdeauna o rezerva la indemana.
• Daca mancati acasa inghetata strecurati in bol si cateva fructe precum pepene galben, cirese, caise, fructe de padure sau capsuni. Va fi un plus si in privinta decorului si al sanatatii!
• Daca alegeti sa cumparati fructe la conserva, deshidratate sau in alta forma urmariti etichetele sa gasiti scris “fara zahar adaugat”.
• Daca aveti de ales intre fresh de fructe si fructele intregi este preferabil sa mancati fructele intregi pentru ca in aceasta stare au fibra alimentara, foarte necesara pentru mentinerea in buna stare a organismului (pentru mai multe informatii cititi si articolul Cum ne ajuta FIBRELE sa pierdem din greutate)
• Alegeti mai des fructe ce contin potasiu precum: bananele, prunele, piersicile sau caisele confiate sau deshidratate, pepenele galben sau portocalele.
• Atunci cand cumparati fructe in compot alegeti fructe care stau in suc de fructe 100% sau apa si nu in sirop!
Variati cat mai mult fructele in dieta dvs zilnica pentru a asigura organismului aportul de nutrienti multipli.
• Adaugati peste cereale la micul dejun banane sau piersici, fructe de padure sau stafide si beti fresh de portocale sau grapefruit.
• Nu stiti ce veti manca in timpul zilei la serviciu si la ce ora veti avea timp de pranz? Luati-va la pachet la serviciu sau la facultate cateva fructe iar daca vi se face foame si nu puteti sa plecati deja la masa luati o gustare din fructele de la pachetel. Idei practice pentru pachet: merele, bananele sau perele nu sunt dificil de mancat precum ar putea fi portocalele, kiwi sau ananasul care trebuie decojite. Daca doriti totusi kiwi, mandarine sau alte fructe mai dificil de manevrat vi le puteti lua sub forma de salata de fructe intr-un recipient compact. Va recomandam ca gustari si fructele confiate.
• La restaurant, in vizita sau acasa alegeti ca desert salate de fructe in loc de prajituri sau inghetate. Atunci cand realizati acasa salate de fructe incercati sa puneti fructe de culori variate pentru ca aspectul multicolor va starni apetitul mai mult.
• Cand iesiti la cafea cu prietenii comandati si un fresh de portocale sau grapefruit langa aceasta.
• Decorati paharele sau farfuriile de desert cu cat mai multe fructe si nu uitati sa mancati decorul!





2 Raspunsuri la discutia despre “FRUCTELE (PA)”

  1. 2
    silvia stefania spune:

    foarte interesant acest subiect ,side foarte mare folos pentru mine ,va multumesc ca existati sanatate

  2. 1
    Erika spune:

    Interesant!:)

Opinia / Comentariul dvs


7 + 4 =

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;