Cum slabim DUPA NASTERE?

Proaspetele mamici au o mare intrebare: cum slabim dupa nastere? Ce cura de slabire dupa nastere este potrivita si sanatoasa, fara sa afecteze alaptarea? Sunt intrebari puse de proaspetele mamici: cum sa pierdem rapid kilogramele acumulate in timpul sarcinii. Nu recomandam mamicilor si in special femeilor care alapteaza cure rapide sau drastice de slabire. Raspunsurile din site-ul nostru nu vor oferi solutii si cure de slabire foarte rapide dupa nastere, ci mai degraba lente dar stabile.

Trebuie sa slabim incet si sa combatem depresia post-natala

Dupa nasterea copilului intampinati probleme noi, precum cea a kilogramelor in plus. Daca sunteti o proaspata mamica este bine sa constientizati faptul ca ar fi mai bine sa slabiti incet si sa nu tineti cura de slabire rapida. Gravida Incercarea de a pierde rapid kilogramele dupa nastere va va da peste cap si nu intr-un sens pozitiv… Oricum, dupa nastere femeia este cuprinsa de oboseala si poate trece prin depresia post-natala „baby blues”… nu ar fi bine sa ingreunam totul cu dezamagirile oferite de curele de slabire drastice. Unele mamici sunt mai vulnerabile decat altele. Vulnerabilitatea este favorizata de stari de isterie dinainte de sarcina sau bulimie ori anorexie. Nivelul scazut de estrogen favorizeaza „baby blues”, depresia dupa nastere.

Pestele si legumele precum lintea si nautul contin vitamina B6 capabila de a readuce bunadispozitie daca este corelata cu alti factori. Trebuie marit si consumul branzeturilor, al oualor si legumelor uscate. Acestea contin triptofan, aminoacid ce influenteaza serotonina – hormonul fericirii. Si magneziul este de ajutor in combaterea depresiei postnatale si il gasim in cacao, fructe sau ape minerale.

Va recomandam sa nu luati ca punct de reper cure de slabire tinute de vedetele care au nascut. Langa vedete sunt tot timpul nutritionisti, experti in activitati sportive optime dupa nastere, chiar si doctori. In plus vedetele de la Hollywood sau celebritatile in general sunt fortate cumva de statutul lor sa slabeasca repede, au contracte comerciale si de publicitate cu diverse firme iar pentru a le mentine trebuie sa isi recapede foarte rapid forma initiala. Nu va recomandam sa luati ca exemplu de slabire vedete de la Hollywood pentru ca metodele lor nu sunt optime pentru sanatate sau pentru simplul fapt ca dvs. nu sunteti inconjurati de doctori si presati de contracte publicitare. Pentru dvs. este mai importanta sanatatea dvs si a copilului decat imaginea.

Trebuie sa mancam sanatos si sa-i lasam timp organismului sa-si revina

Organismul are nevoie de circa 6 luni pentru a-si reveni dupa nastere la stadiul normal. Daca alaptati, cu atat mai mult nu trebuie sa va grabiti sa initiati vreo cura de slabire, sa taiati din calorii in mod dramatic sau sa exagerati cu sportul. Femeile care alapteaza slabesc mai repede pentru ca organismul consuma energie pentru a produce lapte. Aveti nevoie si dvs de energie pentru a va ocupa de copil si trebuie sa mancati alimente sanatoase care sa aduca organismului tot aportul de calorii, vitamine, minerale si oligoelemente de care aveti nevoie atat dvs. cat si copilul.

Daca incepeti sa derulati activitati fizice intense prea repede dupa nastere nu veti face nici un bine pentru dvs, ba dimpotriva. Va recomandam activitate fizica usoara precum plimbarile in aer liber, gimnastica, bicicleta. In caz de cezariana este bine sa asteptati cicatrizarea completa inainte de a face activitate fizica. Va recomandam masajele pentru activarea circulatiei sangelui si pentru un bun tonus muscular.

O proaspata mamica ce alapteaza produce in medie 750 ml lapte de san in fiecare zi. Pentru a face acest lucru organismul unei mamici are nevoie in medie de un aport suplimentar de 400 calorii. In loc de cura de slabire, mancati normal si ganditi-va ca oricum veti slabi. A manca normal inseamna excluderea dulciurilor si a prajelilor!!!
Abia dupa 2-3 luni de la nastere puteti sa incepeti sa va reveniti la normal si sa urmati o dieta sanatoasa insotita de exercitii fizice. Nu incercati sa pierdeti mai mult de 2 kg pe luna pentru va veti face rau pe termen lung. Sfaturile generale de pe site-ul prodieta.ro va pot fi de folos.

Cat timp trebuie pentru a reveni la greutatea dinainte de nastere?

Acest lucru depinde de cat ati luat in greutate in timpul sarcinii. In mod normal, daca urmati sfaturile si principiile expuse pe site-ul prodieta.ro sau alte siteuri de dieta va veti reveni la greutatea optima in maxim o jumatate de an.

Care este necesarul caloric atunci cand alaptam?

Organismul femeilor este de obicei foarte eficient in producerea de lapte matern si nu trebuie sa mancati ca pentru doua persoane! Incercati sa nu mariti necesarul caloric zilnic. Organismul este “inteligent” si va produce un lapte bogat fara sa fie nevoie ca dvs sa mancati exagerat. In medie o mamica are nevoie de circa 2000 calorii pe zi. Este vital sa mancati sanatos si la ore fixe.

Trebuie sa tinem vreo dieta speciala atunci cand alaptam?

Nu. Nu trebuie sa tineti alta dieta decat una sanatoasa, bazata pe fructe, legume, peste, lactate, seminte. Doctorul va poate sfatui sa continuati sa luati suplimente alimentare atunci cand alaptati pentru a reveni la nivelul normal de fier.
Compozitia laptelui matern depinde de modul in care se hraneste mama, deci nu neglijati aspectul nutritiei sanatoase. Este important ca alimentele pe care le consuma o proaspata mamica sa fie cat mai variate si sanatoase.

O dieta variata recomandata pentru proaspetele mamici este urmatoarea:

• Fructe si legume proaspete – cam 5 portii pe zi!
• Orez integral, cereale integrale, seminte de chia, quinoa, cartofi (fierti sau copti in nici un caz prajiti!!!), paste integrale – pentru energie.
• Alimente care contin fibre: painea din faina de secara integrala, fasole, mazare, mere, pere, citrice, mango, varza de Bruxelles.
• Proteine si fier din alimente precum: carne slaba de vita sau pui, peste (cel putin 3 portii pe saptamana), oua, fasole si linte.
• Lactate: lapte integral, iaurt, branza slaba – pentru calciu si proteine.
• Beti cat mai multa apa. Este un sfat foarte bun pentru a avea o lactatie cat mai buna!
Atunci cand incetati alaptatul incercati sa mancati mai putin. Alaptatul in sine implica arderea de calorii (circa 400 de calorii) iar acum trebuie sa supliniti prin alta activitate consumatoare de calorii sau printr-un consum caloric mai mic.

In perioada alaptarii este necesar consumul de lipide – in special acizi grasi esentiali Omega 3 (ulei de rapita, soia, peste gras precum sardele, macrou si somon).

Cititi si despre: DIETA GRAVIDELOR – meniuri, ce mancam si ce evitam





32 Raspunsuri la discutia despre “Cum slabim DUPA NASTERE?”

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 32
    Alina spune:

    Este mult mai usor sa slabesti dupa nastere daca ai grija de alimentatie si in timpul sarcinii. de asemenea, sunt recomandate exerciiile fizice usoare.

  2. 31
    mirela spune:

    buna!am citit aproape toate comentariile si in toate se spunea sa nu mancam cat pentru 2 persoane,si asta e foarte adevarat si eu sunt insarcinata in luna a7a si pana acun nu am acumulat decat 2 kg in ianuarie trebuie sa nasc e foarte adevarat ca in ultimile luni bebelusu creste cel mai mult dar asta nu inseamna ca trebuie sa mancam tot ce vedem sau la ce ne gandim. bebelusul la fiecare ecograf pe care l-am facut era mai dolofan decat trebuia dar sa stiti ca eu am mancat sanatos (nu paine ,nu dulciuri si nu sare) asa mi-a recomandat medicul care imi urmareste sarcina am baut 2,5si 3 litri de apa pe zi suntem bine amandoi daca va doriti cu adevarat ceva ascultati sfatul medicului sau poate n-ati gasit medicul potrivit

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


− 3 = 4

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;