Cura cu pepene rosu

Cura cu pepene rosu aduce foarte multe beneficii sanatatii. Pot tine cura de pepene rosu si persoanele care se afla la cura de slabire. Desi nu putem spune ca putem tine o cura de slabire doar cu pepene rosu, este bine sa stim ca pepenele rosu nu ingrasa. Pepene rosuPepenele rosu are foarte putine calorii, asa cum se poate citi mai jos in articol. Pepenele rosu este o sursa excelenta de vitamina C. De asemenea, este o sursa foarte buna de vitamina A si vitamina B6, tiamina, potasiu şi magneziu. Pepenele rosu are numele stiintific lanatus Citrullis. O cura cu pepene rosu (pepenele verde) inseamna un deliciu in anotimpul fierbinte de vară dar, mai mult decat atat, poate potoli inflamatia care contribuie la boli ca astmul, ateroscleroza, cancerul de colon, diabetul zaharat si artrita.

Pepenele rosu are putine calorii si nu ingrasa

Pepenele rosu este bogat in vitamine din compexul B, necesare pentru producerea de energie. Pepenele rosu este o sursa foarte buna de vitamina B6 şi o sursă bună de vitamina B1, magneziu, si potasiu. Pepenele rosu are un conţinut mare de apă (aproximativ 92%) şi un continut mai mic de calorii decât multe alte fructe (o felie medie de pepene rosu are doar 48 calorii)! Raspundem asadar si la intrebarea daca o cura de pepene rosu ingrasa. Pepenele rosu are putine calorii si ca atare nu ingrasa!

152.00 grame de pepene rosu = 48.64 calorii
Nutrient Cantitate Densitatea nuntrientului
vitamina C 14.59 mg 9
vitamina A 556.32 UI 4.1
vitamina B6 (piridoxina) 0.22 mg 4.1
vitamina B1 (tiamina) 0,12 mg 3.0
potasiu 176.32 mg 1.9
magneziu 16.72 mg 1.5

Cura de pepene rosu pentru prevenirea disfuncţiei erectile, scăderea tensiunii arteriale, îmbunătăţirea sensibilităţii la insulină

Pepenele rosu este extrem debogat in citrulina, un aminoacid pe care organismul il foloseste pentru a face un alt aminoacid, arginina, care este folosit în ciclul de uree pentru a elimina amoniacul din organism şi de către celulele vaselor noastre de sange pentru a face oxid nitric. Oxidul nitric nu numai ca relaxeaza vasele de sange, scazand tensiunea arteriala, dar este si un compus a cărui producţie este consolidată de Viagra pentru a preveni disfunctia erectila. Cercetarile au demonstrat ca arginina imbunatateste sensibilitatea la insulina la pacientii obezi ce sufera de diabet de tip 2 si rezistenta la insulina.

Fructele taiate pot fi tinute mult timp la frigider!

Avem tendinta sa credem ca fructele tinute la frigider isi pierd proprietatile benefice. Cercetatorii au taiat ananas, mango, pepene galben, pepene rosu, căpşuni şi fructe kiwi. Fructele proaspăt tăiate au fost apoi clătite în apă, uscate, ambalate în pungi de unica folosinta (nu in vid) şi puse la frigider la 5 ° C. După 6 zile, pierderile in vitamina C au fost mai puţin de 5% la pepenele verde, mango şi căpşuni, de 10% la ananasul taiat bucati, 12% la feliile de kiwi şi 25% la cuburile de pepene galben. Nu s-au pierdut deloc carotenoide la pepenele rosu şi la feliile de kiwi. Ananasul a pierdut totusi 25%, urmat de 10-15% pepenele galben, mango şi bucăţile de căpşuni. Nu au fost pierderi semnificative în fitonutrienţi fenolici la nici unul dintre aceste fructe.

Rezulta, asadar, ca puteti face o salata de fructe atunci cand aveti timp, o puteti pune la frigider si consuma restul saptamanii.

Pepenele rosu – concentrat în antioxidanti puternici

Pepene rosu

Rosu si suculent, pepenele este una dintre cele mai bune surse de antioxidanti din natura! Pepenele rosu este o sursa excelenta de vitamina C si o foarte buna sursa de vitamina A , în special prin concentraţia de beta-caroten. Acesti antioxidanti puternici calatoresc prin corp neutralizand actiunea radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt substanţe nocive din organism care pot provoca daune si boli. Radicalii liberi sunt capabili sa se oxideze colesterolul, făcându-l sa se lipeasca de peretii vaselor de sange, situatie ce poate conduce la infarct miocardic sau accident vascular cerebral. Radicalii liberi pot face atacurile de astm mai severe si pot creste inflamatia in osteoartrita si artrita reumatoida si pot deteriora celulele mucoasei colonului, transformandu-le in celule canceroase. Din fericire, vitamina C si beta-carotenul sunt foarte utile in a ne scăpa de aceste molecule dăunătoare şi, prin urmare, pot preveni pagubele pe care le-ar putea produce. O felie medie de pepene rosu asigura 24,3% din valoarea zilnică de vitamina C şi, prin intermediul beta-carotenului, 11,1% din doza zilnica necesara de vitamina A. O cura cu pepene rosu ne fereste asadar de foarte multe probleme de sanatate.

Pepenele rosu este, de asemenea, o sursa foarte concentrata de licopen carotenoid. Despre licopen mai puteti citi pe site-ul nostru in articolul despre tomate. Licopenul se absoarbe cel mai bine din rosii (tomate) in asociere cu uleiul de masline extravirgin, din pepene rosu si din fructul numit mango. Licopenul a fost subiectul a foarte multe cercetari si studii in ultimii ani in special pentru calitatile sale antioxidante si pentru proprietatile sale in prevenirea cancerului. Spre deosebire de multi fitonutrienti din multe alte produse alimentare ale căror efecte au fost studiate numai la animale, licopenul a fost studiat la om în mod repetat şi dovedit ca ofera protectie împotriva a o listă tot mai mare de tipuri de cancer. Aceste tipuri de cancer includ acum cancerul de prostata, cancerul de san, cancerul endometrial, cancer pulmonar şi cancer colorectal. Un studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica a constatat că la pacienţii cu adenoame colorectale (un tip de polip care este precursorul pentru cele mai multe tipuri de cancer colorectal) nivelurile sanguine de licopen au fost cu 35% mai mici comparativ cu subiecţii de studiu cu nici un polip. Nivelurile sanguine de beta-caroten erau de asemenea cu 25,5% mai mici. Licopenul are rol si de protecţie a ADN-ului (materialul nostru genetic) din interiorul celulelor albe din sange.

Pepenele rosu si ceaiul verde fac echipa buna pentru a preveni cancerul de prostată

Daca alegeti sa mancati in mod regulat fructe bogate in antioxidantul numit licopen, cum ar fi pepenele verde si beti ceai verde puteti reduce foarte mult riscul de a dezvolta cancer de prostata, arata o cercetare publicata in Asia-Pacific Journal of Clinical Nutrition (Jian L, Lee AH, et al.). În acest studiu de caz care implică 130 de pacienti cu cancer de prostata şi 274 de spitale, la cei care au băut mult ceai verde s-a dovedit un risc redus cu 86% de a dezvolta cancer de prostata comparativ cu cei care consuma putin sau deloc.

Pepene rosu cocktail cu menta

Consumul regulat atat de ceai verde cat si de alimente bogate in licopen a dus la un efect protector sinergic, mai puternic decât protecţia acordată prin consumul singular, dupa cum au constatat cercetatorii. Va recomandam ceaiurile Yogi Tea >> vezi aici sortimente si preturi<<

Sfat practic: Incercati sa va faceti un obicei din a bea ceai verde si din a consuma pepene rosu. Urmati vara o cura de pepene rosu; acesta are proprietati minunate pentru sanatate! Luati un litru de ceai verde cu gheata la locul de muncă şi sorbiti din el pe tot parcursul zilei.

  • Începeţi micul dejun cu o jumatate de grapefruit sau un pahar de suc de papaya sau guava.
  • Amestecati in blender bucati de pepene rosu cu cateva cuburi de gheata si un strop de suc de lămâie. Serviti cu o frunză de mentă proaspătă. Urmati o cura de pepene rosu cu lamaie si menta in anotimpul calduros.




Un comentariu la discutia despre “Cura cu pepene rosu”

  1. 1
    Elena spune:

    Buna ziua! In timpul curei cu pepene , acesta poate fi consumat si cu paine neagra?

Opinia / Comentariul dvs


2 × = 14

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;