COLESTEROLUL

Colesterolul este o substanta necesara organismului. Tratamentul colesterolului mare LDL se poate face cu ajutorul unei diete echilibrate. Colesterolul este produs chiar de catre organismul nostru din acizi grasi, in special din grasimile saturate din alimentatie. grasimi colesterolUn regim pentru colesterol marit este absolut necesar caci colesterolul mare este deseori asociat cu ateroscleroza si bolile cardio vasculare. Colesterolul este absorbit din produsele alimentare provenite de la animale.

Colesterolul este preluat din sange de catre celulele si folosit pentru a crea membranele celulelor, anumiti hormoni si vitamina D. Termenul provine din grecescul chole (bilă) şi stereos (solis) plus sufixul ol, fiind identificat în calculii colesterolici în anul 1784.

Termenul de colesterol sanguin se referă de fapt la 2 tipuri de lipide:

* colesterol LDL (low density lipoproteine) proteine cu densitate mică aşa numitul colesterol “rău”
* colesterol HDL (high density lipoproteine) proteine cu densitate mare aşa numitul colesterol “bun”

Colesterolul este produs printr-un numar de pasi care implica mai multe enzime diferite. Una dintre principalele enzime implicate se numeste HMG-CoA reductaza. Enzima HMG-CoA reductaza produce de obicei suficient colesterol pentru o functionare normala a organismului, dar uneori, mai ales atunci cand mancam alimente cu un nivel ridicat de grasimi saturate, aceasta enzima produce mai mult iar colesterolul este marit. In cazul in care consumati foarte multe grasimi animale nivelul colesterolului va fi foarte mare.

Colesterolul este “ambalat” in particule numite lipoproteine cu densitate mica sau colesterol LDL (low density lipoproteins) şi distribuit în întregul organism acolo unde este nevoie de el. Lipoproteinele cu densitate mare sau colesterolul HDL (high density lipoproteins) calatoreste prin corp si colecteaza extra colesterolul nefolosit de celule. Din acest motiv, HDL este adesea denumit şi colesterol “bun”.

legume fructe

Colesterolul care nu este utilizat pentru a produce hormoni, vitamina D sau membranele celulelor este eliminat prin ficat. Ficatul converteste colesterolul in bila care este apoi stocata in intestine pana cand este folosita de organism. Atunci cand bila este eliberata in intestine este facilitata si digestia caci este mai usoara absorbtia grasimilor. Mare parte din bila care trece in intestine este reabsorbita si reciclata pentru utilizari ulterioare. Dacă se combina cu anumite substante cum ar fi fibra, colesterolul poate iesi din organism şi atunci trebuie să fie produsa o noua bila din colesterol.

In mod normal colesterolul nu este toxic pentru organism. El trece prin vasele de sange fara a genera daune. Cu toate acestea, atunci cand se oxideaza, fie prin caldura fie prin radicalii liberi, colesterolul poate deveni periculos. Colesterolul LDL oxidat este toxic in mod direct pentru celulele endoteliale. Creste adeziunea de monocite si macrofage, se produc leziuni vasculare, creste proliferarea celulelor musculare netede si se inhiba productia de oxid nitric, un mesager chimic necesar pentru vasodilatatie.

Macrofagele si monocitele iau în mod normal doar cantitati mici de colesterol neoxidat, dar atunci când sunt expuse la colesterol oxidat, il iau în cantitati mari, ceea ce face ca acestea sa creasca in dimensiune. Prin urmare trebuie sa stim ca atunci cand avem in sange un nivel inalt de colesterol LDL oxidat creste riscul bolilor cardiovasculare.

Regim pentru colesterol marit

Fibra solubila ajuta la scaderea colesterolului si trebuie inclusa in regimul alimentar si tratamentul colesterolului marit

O dieta cu un nivel scazut in grasimi si colesterol poate duce la scaderea nivelului total de colesterol LDL cu pana la 5-10%. Cu toate acestea, cercetarile au aratat ca dietele bogate in fibre solubile scad si mai mult nivelul colesterolului LDL – respectiv cu 20-30%. Tipul de fibra pe care s-au facut cercetarile este pentru cea provenita din alimente precum: tarate, ovaz sau fasole. In acelaşi studii s-a demonstrat ca daca mancam boabe de soia fierte si gatite in diverse maniere (soia fiind o bogata sursa de proteine si de fibra natural solubila) se ajunge la o scădere a colesterolului total de 30% şi o scădere a colesterolului LDL de 35-40%.

Fibra solubila ajuta la scaderea colesterolului marit în mai multe moduri:

  • Reducerea absorbtiei de colesterol din alimente
  • Eliminarea mai buna a bilei
  • Cresterea gradului de repartizare a colesterolului din sange
  • Reducerea productiei de colesterol de ficat

recomandari

Recomandari de regim pentru scaderea colesterolului:
MANCATI ALIMENTE CARE CONTIN FIBRE!
Folositi metode naturale si anume consumul de alimente bogate in fibre alimentare precum cirese, zmeura, mustar verde, broccoli, telina, rosii, grepfrut, conopida, varza, fasole verde, vanata, capsuni, mazare, linte si altele. Regimul pentru colesterol marit trebuie sa inculda aceste alimente.

Vitamina B3 sau Niacina – rolul acestei vitamine in tratamentul pentru scaderea colesterolului

Niacina este de asemenea, cunoscuta ca vitamina B3. Vitamina B3 ajuta la scaderea colesterolului. Aceasta are un rol demonstrat de a diminua activitatea enzimei HMG-CoA reductaza, ceea ce duce la o scadere a productiei de colesterol in organism. Ajuta, de asemenea, eliberarea colesterolului, scade proliferarea celulelor musculare netede, ajuta la prevenirea oxidarii LDL, scade nivelul lipoproteinelor si poate creste HDL (sau colesterolul bun) cu niveluri intre 15 – 40%. Cresterea nivelului colesterolului bun HDL, in special printr-o dieta potrivita, poate scadea semnificativ progresia aterosclerozei. Cititi mai multe despre vitamina B3 (niacina) si cum ajuta la scaderea colesterolului >>

Niacina are un rol demonstrat si in scaderea colesterolului cu valori intre 10-26% si scaderea recurentei de infarct miocardic cu pana la 29%.

Recomandari de regim pentru scaderea colesterolului:

Folositi metode naturale si anume consumul de alimente ce contin niacina (Vitamina B3) precum ciuperci, drojdie uscata activa, ton, piept de pui sau fileul de somon.

Soia

Tarile in care alimentele pe baza de soia constituie o mare parte din dieta au o incidenta mult mai scazuta a ratei bolilor cardiovasculare decat tarile sau zonele cu un consum redus de soia. In plus fata de aceste date epidemiologice, studiile clinice au arătat că alimentele pe baza de soia ofera protectie impotriva dezvoltării bolilor cardiovasculare si a mortalitatii asociate.

S-a dovedit ca alimentele pe baza de soia scad colesterolul LDL cu 35-40%. Scaderea colesterolului total este de 30%. Soia ajuta si la scaderea nivelului triglicerideor.

Recomandari de regim pentru scaderea colesterolului: consumati alimente care includ soia precum tofu, lapte de soia, soia prajita.

Taurina. Ce este taurina si cum ajuta la scaderea colesterolului

Taurina este un aminoacid regasit in special in proteina din peste. A fost demonstrat ca taurina scade colesterolul. De fapt taurina scade absorbtia de colesterol in intestine si creste gradul de conversie a colesterolului in bila, ajutand astfel la eliminarea sa din organism. Studiile au aratat ca cei care au o dieta ce include taurina au un risc mai mic de mortalitate prin boala ischemica de inima. Pentru a beneficia din plin de avantajele aduse organismului de taurina trebuie sa mancam peste cel putin 5 zile pe saptamana.

Recomandari de regim pentru scaderea colesterolului marit: consumati alimente care contin taurina. Pestele de apa rece cum ar fi somonul şi codul contin taurina si sunt recomandate in dieta dvs. zilnica cu atat mai mult cu cat, in plus, au un continut bogat in acizi graşi esenţiali Omega 3.

Vitamina B6 ajuta daca tineti tratament pentru scaderea colesterolului

Vitamina B6 ajuta la tratamentul colesterolului si la scaderea acestuia. Pe langa tratamentul colesterolului, vitamina B6 poate fi utila si pentru cei care incearca sa previna bolile cardiovasculare sau riscul de tromboza. Este una dintre vitaminele necesare pentru buna metabolizare a homocisteinei. Un nivel scazut de Vitamina B6 in sange este si un indicator al riscului de infarct miocardic.

Suplimentarea dietei cu vitamina B6 reduce nivelurile de colesterol LDL cu mai mult de 17%. Din păcate, utilizarea excesivă a vitaminei B6 în formă de supliment alimentar pentru perioade lungi de timp a fost asociata cu dezvoltarea unei scaderi neurologice a senzatiilor din maini si picioare. Aceste probleme nu apar daca organismul isi procura vitamina B6 din alimentatie ci numai in cazul suplimentelor alimentare.

sfaturi

Recomandari de tratament pentru scaderea colesterolului: Folositi metode naturale si anume consumul de alimente in care regasim vitamina B6! Surse excelente de vitamina B6 sunt: ardei, conopida, usturoi, mustar, banane, sparanghel, drojdie uscată activă.

Nutrienti care ajuta la prevenirea oxidarii colesterolului

Sa consumam alimente care contin vitamina E daca tinem tratament pentru colesterol

Vitamina E, principalul antioxidant solubil in grasimea din organism, este antioxidantul gasit in cele mai mari cantitati in particulele de colesterol LDL pe care il protejează de oxidare. Vitamina E este principalul protector al lipidelor (grasimilor).

Studiile au aratat ca oamenii cu niveluri mai scazute de vitamina E in organism tind sa aiba o rata mai mare de mortalitate prin boala ischemica de inima si vice-versa. Vitamina C este foarte eficienta la restabilirea vitaminei E oxidate inapoi la stadiul de neoxidata, in forma de antioxidant. Din acest motiv, studiile recomanda ca o creştere a aportului de vitamina E să fie insotită de o crestere a aportului de vitamina C, conform cu sfatul medicului specialist.

Recomandari de regim pentru scaderea colesterolului: sa mancam seminţe de floarea-soarelui caci sunt excelente de vitamina E.

Vitamina C – utila in tratamentul colesterolului

Vitamina C este principalul antioxidant solubil in apa. Desi nu se gaseste in particule de colesterol LDL, deoarece nu este solubila in grasime, vitamina C joaca totusi un rol important in prevenirea oxidarii colesterolului LDL. In plus fată de functia sa antioxidanta de reastabilire a vitaminei E, vitamina C elimina de asemenea multi radicali liberi produsi de organism in procesul de metabolism normal, ajutand astfel la prevenirea colesterolului.

Recomandari de dieta pentru scaderea colesterolului:
Folositi metode naturale si anume consumul de alimente bogate in vitamina C precum broccoli, patrunjel, ardei verde, capsuni, conopidă, lamai, salata verde, papaya, varza, spanac, kiwi, cacao, portocale , grepfrut, rosii, sparanghel, ţelină, ananas şi altele.

Bioflavonoidele

Bioflavonoidele, care sunt substante chimice clasificate ca pigmenti, fac ca fructele si legumele sa aiba culorile lor prin care sa le recunoastem si au multe efecte diverse in organism, inclusiv efecte antioxidante. Aportul de bioflavonoide (in special cele gasite în ceai, ceapa, citrice, pielea strugurilor rosii si mere) a fost asociat cu o scadere semnificativa a riscului de mortalitate prin bolile cardiovasculare.

Beta-carotenul

Beta-carotenul este un alt antioxidant gasit in produsele alimente. Desi nu este gasit in cantitati mari in particulele de colesterol LDL, beta-carotenul are totusi un rol demonstrat in prevenirea oxidarii colesterolului LDL. Beta-carotenul, ca si vitamina C, este un vaso dilatator.

Recomandari de regim pentru scaderea colesterolului: consumati alimente bogate in beta-caroten precum cartofi dulci, morcovi, cacao, salata verde, spanac, patrunjel, tomate, broccoli, sparanghel şi caise.

Grasimile. Nu toate sunt daunatoare.

dietaNu este suficient sa mancam fara colesterol pentru a nu-l avea. Cu cat alimentele sunt mai grase sau pline de grasimi saturate – cum ar fi untul, smantana proaspata, branzeturile, produsele de patiserie – cu atat mai ridicat este nivelul de colesterol negativ. Grasimile mononesaturate in schimb sunt un tip unic de grasime gasit în cantitati insemnate in uleiul de masline. Studiile au arătat că populatiile care urmeaza dieta mediteraneana tind sa aiba o rata scazuta a bolilor cardiovasculare si a mortalitatii asociate. Studii recente au aratat ca particulele de colesterol LDL care contin grasimi mononesaturate, cum ar fi de la uleiul de masline, sunt mult mai rezistente la oxidare decate cele care au niveluri ridicate de grasimi polinesaturate.

Recomandari de regim pentru scaderea colesterolului: consumati alimente cu grasimi mononesaturate precum: uleiul de măsline, de floarea-soarelui sau de avocado.

Alimente pe care trebuie sa le evitati daca tineti tratament pentru scaderea colesterolului:

alimente grasebauturi dulci carbogazoase, carne grasa sau de animal tanar, mezeluri, carne tocata, conserve de orice fel, ciocolata, cafea, alcool, condimente picante, muraturi, maioneza, otet, branzeturi grase, carnati, inghetata, prajituri, produse de patiserie, smantana.

Va recomandam:





61 Raspunsuri la discutia despre “COLESTEROLUL”

Pages: [7] 6 5 4 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 61
    negrici felicia spune:

    imi puteti lasa un mes cum sa tratez un ldl crescut 146
    .,triliceride 681.,colesterol total 302. am facut si analize pt.urina dar nu am primit rezultatele pt.ca la ecograf mi s-a spus ca am un rinichi cam negru si parca nu e la locul lui si o urma de piatra care plecase de la el si avusesem dureri groaznice.ce sa fac?ca nu m-ai pot sa-mi permit sa cumpar tratamentul pentru ca traiesc cu sot cu tot dintr-un ajutor de handicap de 230 ron nu avem alt venit si sunt si cu diabet de aproape 5 ani.va rogggggggggggg ajutatima cumva.sa va dea bunul dumnezeu sanatate multa nr tel 0723289803 va multumesc din suflet

Pages: [7] 6 5 4 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


1 × 2 =

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;