Caloriile

CaloriiAsa cum am prezentat si in alte articole, calculul caloriilor poate fi destul de anevoios si uneori aproape inutil. Nu luati decizia sa faceti calcule privind numarul de calorii consumate zilnic. Urmariti in mare numarul de calorii de pe ambalajele alimentelor si trasati-va cateva linii mari privind dieta zilnica. In acest sens puteti citi articolul Calcul: cate CALORII sa consumam zilnic?. Este bine sa stiti insa ca temutele calorii sunt invaluite in mituri false si de aceea va poate fi de folos acest articol despre prejudecati privind caloriile si sfaturi pentru o dieta sanatoasa.

Caloriile din punctul de vedere al lui Patrick Holford – in “Beneficiile Nutritiei Optime”

Caloriile, PREJUDECATI:

Majoritatea oamenilor cred ca se ingrasa cand consuma prea multe calorii. Desi media portiei de calorii consumate in Marea Britanie a scazut drastic in ultimii 15 ani, frecventa obezitatii a crescut. Totusi, locuitorii din zonele in care obezitatea este extrem de rara, precum China, consuma cu mult mai multe calorii (2.630 kcalorii zilnic) in comparatie cu SUA considerata polul mondial al obezitatii (2.360 kcalorii zilnic). In Marea Britanie media este in jurul valorii de 2000 kcalorii. Acest lucru ar putea fi explicat in parte prin niveluri diferite de activitate, dar asta nu este totul. Marea diferenta consta in calitatea a ceea ce mancam. Contrar opiniei populare, nu grasimea este principalul vinovat. Intocmai ca si aportul de calorii, procentul de grasimi din dieta de azi a continuat sa scada neintrerupt. Consumam prea mult zahar si hidrati de carbon rafinati.

Mai mult de doua treimi din aportul mediu de calorii provin din grasimi, zahar si fainoase rafinate. Caloriile furnizate de aceste alimente se numesc “goale” deoarece nu furnizeaza nici un nutriment si se gasesc ascunse frecvent in alimentele procesate si snacks-uri care ne potolesc foamea pe moment. De exemplu, doi biscuiti furnizeaza mai multe calorii decat 0,45 kg de morcovi si sunt mult mai usor de mancat – dar nu ne dau vitamine si minerale.

Daca numai un sfert din dieta dvs prin greutate si 2/3 prin calorii este alcatuita din aceste alimente, nu mai ramane mult loc liber pentru a acomoda nivelurile esentiale din nutrimentele necesare. De exemplu, la grau se pierd 25 de nutrimente prin procesul de rafinare care il transforma in faina alba si doar 4 sunt inlocuite (fier, vitaminele B1, B2 si B3). In medie, 87% din mineralele esentiale zinc, crom, mangan sunt mierdute.

Caloriile, SFATURI:

Trebuie sa renuntati la anumite alimente daca vreti sa cresteti durata de viata. Alimente bogate in substante nutritive cum sunt morcovi, merele, nucile si semintele furnizeaza tot atat de multe nutrimente cat si calorii, iar in cazul fructelor si legumelor, o cantitate suficienta de apa.

Una dintre metodele prin care putem sa reducem caloriile este pur si simplu sa mancam putin. O alta metoda este sa postim o zi pe saptamana. Aceasta inseamna, de exemplu, sa mancam numai fructe si legume.

Multi nutritionisti sunt de parere ca mai putin de unul din zece oameni isi procura prin alimentatie suficiente vitamine, minerale si grasimi esentiale necesare unei santati optime. Aproape 2/3 din necesarul de calorii sunt alcatuite din grasimi, zahar si faina alba.

Carnea prelucrata precum hamburgerii si carnaciorii nu este buna: pentru obtinerea lor se foloseste carne de calitate inferioara, grasa si cu continut nutritiv scazut. Ouale, pestele si carnea de pui sunt surse bogate in proteine iar deficienta de proteine este rar intalnita.

Legumele, fructele, nucile, semintele, fasolea si cerealele sunt pline de energie, fiind considerate alimente complete. Multe dintre ele se obtin din seminte, deci contin tot ceea ce au nevoie plantele pentru a creste, inclusiv zinc. Broccoli, Ardeii si fructele sunt bogate in vitamina C si alte fitonutrimente. Semintele si nucile sunt bogate in acizi grasi esentiali. Fasolea si cerealele furnizeaza atat proteine cat si hidrati de carbon. Aceste alimente ar trebui sa constituie cel putin jumatate, daca nu chiar in intregime, dieta noastra zilnica.

Informatiile din acest articol sunt preluate si din cartea lui Patrick Holford – “Beneficiile Nutritiei Optime” pe care v-o recomandam cu incredere

You can leave a response, or trackback from your own site.




Un comentariu la discutia despre “Caloriile”

  1. 1
    Bogdan spune:

    Buna ziua , o intrebare am si eu in legatura cu proteinele, cat asimileaza organismul din caloriile care sunt afisate pe un produs? Va multumesc

Opinia / Comentariul dvs


9 − 6 =

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and
Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2015. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.