Calorii zilnic

GenericDieta sanatoasa implica un calcul zilnic al caloriilor si un balans optim intre proteine, carbohidrati si lipide. Nu numai numarul de calorii zilnic sau cate grame de carbohidrati mancam conteaza totusi. Mancarea sanatoasa presupune respectarea unor principii de baza.

Cate calorii au proteinele, carbohidratii sau lipidele?

  • 1 (un) gram de proteine are 4 calorii
  • 1 (un) gram de carbohidrati are tot 4 calorii
  • 1 (un) gram de grasimi sau lipide are 9 calorii

In plus fata de a sti cate calorii sunt intr-un gram de proteina, grasime sau carbohidrat trebuie sa stim si cate grame din fiecare putem manca pe zi intr-o dieta sanatoasa, o dieta prin care sa pierdem din grasime.

Pentru a fi o persoana sanatoasa (cu un trup subtire sau bine facut) nu este suficient sa mancam numai mancare cu putine calorii sau mancare sanatoasa pur si simplu, ci mancare sanatoasa pentru care s-a calculat un balans optim intre cele 3 mari substante organice: proteine, grasimi si carbohidrati. Ca atare un calculator al caloriilor alimentelor nu este singura optiune pentru o dieta sanatoasa.

Va intrebati cate proteine trebuie sa consumam zilnic? Cati carbohidrati “avem voie” de la nutritionist? Cate lipide sunt recomandate pe zi?

Daca dorim sa ardem grasimile trebuie sa respectam un balans optim zilnic astfel:
30% proteine, 15-20% grasimi, 50-55% carbohidrati.

Trebuie sa avem in vedere ca o dieta care ne propune valori extrem de mici din cele trei elemente are foarte putine sanse de reusita pe termen lung.
Este usor sa calculam cate grame din fiecare substanta organica trebuie sa mancam.

Cum calculam necesarul de calorii zilnic:

• Calorii zilnic x procent proteine / 4 calorii per gram = grame din proteine
• Calorii zilnic x procent grasimi / 9 calorii per gram = grame din grasime
• Calorii zilnic x procent carbohidrati / 4 calorii per gram = grame din carbohidrati
CALCUL: Spre exemplu, intr-un plan de dieta cu un necesar de 2000 calorii zilnic si procentele recomandate mai sus de 30% proteine, 20% grasimi si 50% carbohidrati:
• (2000 x 0.30) / 4 = 150 grame proteine
• (2000 x 0.20) / 9 = 44 grame grasimi
• (2000 x 0.50) / 4 = 250 grame carbohidrati

Untul si uleiul contin exclusiv grasimi iar zaharul si mierea contin exclusiv carbohidrati. Nu toate alimentele au insa o singura substanta organica in compozitie ci mai degraba sunt compuse din diverse procente din fiecare dintre acestea trei.

Puteti proceda in urmatorul mod: va cumparati diverse produse, cititi etichetele si va organizati.

Daca stiti cat din fiecare dintre aceste substante se afla in fiecare, numarul de calorii si calculul acestora devine usor:

• (grame proteine x 4) + (grame grasimi x 9) + (grame carbohidrati x 4) = total calorii

Incercati sa respectati si balansul de 30% proteine, 15-20% grasimi, 50-55% carbohidrati.

>> Alegeti alimente sanatoase, 100% naturale, bogate in proteine, minerale, carbohidrati cu eliberare prelungita >> aici gasesti produse 100% naturale <<





5 Raspunsuri la discutia despre “Calorii zilnic”

  1. 5
    Nicole spune:

    un gram de proteine 4.1 kcal
    glucide 4.1 kcal
    lipide 9.3 kcal

    o kcal= 1000 calorii

    Modificati si voi informatiile ca sa nu induceti lumea in eroare.

  2. 4
    Stefan Florin spune:

    Buna ziua
    ma intereseaza daca nr de proteine la 100 g de aliment se calculeaza la aliment in stare cruda sau preparata ?
    multumesc

  3. 3
    Stefan Florin spune:

    Buna ziua

    ma intereseaza daca nr decalorii la 100 g de aliment se calculeaza la aliment in stare cruda sau preparata ?

    multumesc

  4. 2
    trucuri spune:

    Multumesc pentru informatie

  5. 1
    crizu spune:

    f interesant, voi verifica, multumesc oricum…

Opinia / Comentariul dvs


− 1 = 2

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;