Calcul: cate CALORII sa consumam zilnic?

CaloriiCalorii zilnic si calcul calorii: cate calorii sa consumam zilnic vor sa stie persoanele care doresc sa slabeasca. Ne intrebam ce calcul caloric sa facem sa slabim repede si bine si daca putem slabi urmand o lista de consum caloric. Calculul caloriilor consumate zilnic poate fi anevoios si, desigur, evaziv.

Asa cum am mentionat si in alte articole, un calculator al caloriilor alimentelor nu este de nici un folos pentru ca pe langa numarul caloriilor este foarte important sa avem si un balans optim intre proteine, lipide si carbohidrati. Spre exemplu, o prajitura poate sa aiba un numar de calorii nici prea mare nici prea mic, dar sa contina prea multi carbohidrati si lipide rele (grasimi provenite din margarine hidrogenate si zahar alb rafinat).

In tabelul de calorii de mai jos incercam sa redam intr-un calcul simplu numarul de calorii pe care le consuma o persoana de 80 kg si apoi de 60 kg intr-o zi obisnuita urmand o dieta standard:

Calcul pentru o persoana ce cantareste 80 kg (cate calorii consumam in 24 ore):

Consum Total: 3,130 calorii in 24 hr

Somnul
consum: 588 calorii in 8 hr
Lucrul la birou – general
consum: 980 calorii in 8 hr
Sofat
consum: 163 calorii in 1 hr
Prepararea mancarii
consum: 204 calorii in 1 hr
Mancatul – stand jos
consum: 122 calorii in 1 hr
Dus (baie)
consum: 82 calorii in 30 min
Curatenie in casa
consum: 122 calorii in 30 min
Cumparaturi – la supermarket
consum: 94 calorii in 30 min
Plimbare – eventual cu catelul
consum: 122 calorii in 30 min
Alergare – 9.6 km/h
consum: 408 calorii in 30 min
Imbracare / dezbracare
consum: 82 calorii in 30 min
Urmarire TV / cinema
consum: 163 calorii in 2 hr

Calcul pentru o persoana ce cantareste 60 kg (cate calorii consuma intr-o zi):
Consum total: 2.301 calorii in 24 hr

Somnul
consum: 432 calorii in 8 hr
Lucrul la birou – general
consum: 720 calorii in 8 hr
Sofat
consum: 120 calorii in 1 hr
Prepararea mancarii
consum: 150 calorii in 1 hr
Mancatul – stand jos
consum: 90 calorii in 1 hr
Dus (baie)
consum: 60 calorii in 30 min
Curatenie in casa
consum: 90 calorii in 30 min
Cumparaturi – la supermarket
consum: 69 calorii in 30 min
Plimbare – eventual cu catelul
consum: 90 calorii in 30 min
Alergare – 9.6 km/h
consum: 300 calorii in 30 min
Imbracare / dezbracare
consum: 60 calorii in 30 min
Urmarire TV / cinema
consum: 120 calorii in 2 hr

Am luat in considerare in calculul de mai sus activitatile cele mai uzuale ale unei persoane. Daca nu alergam sau nu realizam una dintre activitatile trecute in tabel este usor sa refacem acest calcul privind consumul caloric.

Asa cum am remarcat consumul caloric depinde foarte mult de greutatea pe care o avem.

Ca sa fim sinceri si sa respectam datele reale versus calculele simpliste, ei bine cifrele din tabelele de mai sus sunt doar estimative. Asa cum ati citit si in alte articole din site-ul prodieta.ro, numarul de calorii consumate zilnic depinde nu numai de greutate ci si de varsta, de metabolismul fiecarei persoane in parte, de tipul de mancare consumata, de mediul in care traim, nivelul de stres al fiecaruia, de temperatura in care ne desfasuram activitatile si de ce nu, chiar si de psihologia fiecarui om in parte.

Poate ca va veti supara atunci cand va vom spune ca aproape oricine isi calculeaza singur cate calorii trebuie sa arda pentru a pierde in greutate o face cel mai adesea gresit. Ar fi bine sa intelegem insa ca trebuie sa avem in vedere mai multe lucruri iar calculele sunt foarte complexe datorita numarului de factori care trebuie luat in considerare.
Nu vrem sa va influentam asa incat sa desconsiderati aceste calcule sau orice alte calcule veti realiza dvs, vrem numai sa constientizam ca sunt aproximative si generale si asta pentru ca organismul uman este mult mai complex decat incape intr-un tabel. Din cate reiese aici, ei bine, si modalitatea de a tine o dieta si de a face calculul consumului caloric este deosebita de complexa in functie de atat de multi factori care trebuie luati in considerare. Va recomandam sa va formati o imagine de ansamblu asupra complexitatii corpului uman si sa respectati principiile clasice de nutritie sanataosa mai degrama decat sa numarati zilnic cate calorii sunt in fiecare aliment. (cititi si articolul Cum slabim fara cura de slabire?! )

Haideti sa cautam raspunsul “tehnic” la intrebarea:
Cum slabim un kilogram sau cate calorii inseamna un kilogram?

1 kg = aprox. 7.716 calorii = aprox. 32.284 jouli

Un kilogram de grasime echivaleaza cu aproximativ 7.716 calorii. Conform unui calcul, daca vei avea un deficit de 500 de calorii pe zi (adica vei arde cu 500 de calorii mai mult decat vei consuma) vei pierde aproximativ un kilogram in doua saptamani si o zi jumate. Calcul:

500 calorii/zi x 7zile = 3.500 calorii/saptamana
3.500 calorii/saptamana x 2 saptamani = 7.000 calorii
7.000 calorii (2saptamani) + o zi jumate (750 calorii) = 7.750 calorii = 1 kilogram pierdut!

Este usor de calculat faptul ca un deficit de 1000 calorii pe zi va insemna un kilogram dat jos intr-o saptamana! Nici nu va recomandam sa incercati sa dati jos mai mult pentru ca, altfel, veti intampina probleme nedorite de sanatate.

Spunem ca un gram de grasime contine 9 calorii. Insa 1000 grame intr-un kilogram ar insemna 9000 si nu 7.716 cat am spus mai sus. Motivul pentru care exista aceasta diferenta este acela ca grasimea din organism sau tesutul adipos contine nu numai grasime ci si alte substante printre care proteina, apa si tesut conjunctiv.

Un calcul usor de facut: 7.716/1000 = 7.7

Astfel, un gram de grasime din organism contine numai 7.7 calorii versus 9 calorii din grasime pura. Corpul uman contine si apa iar apa nu are calorii. Din cauza acestor diferente este corect sa ne referim la 7.7 calorii/ per gram atunci cand luam in calcul caloriile pe care le consuma organismul nostru si 9 calorii/per gram atunci cand ne referim la caloriile pe care le regasim in mancare.

O nutritie optima si o alimentatie sanatoasa nu se reduc la tabele si calcule ale consumului caloric. Pentru a fi sanatosi avem nevoie de alimente hranitoare si variate care sa aduca organismului tot aportul necesar de proteine, carbohidrati, lipide, vitamine si minerale. Consumați multe legume. Poate fi o idee bună să combinați legumele cu produse din konjac.

Este ușor să slăbim dacă suntem corect informați și știm ce să mâncăm. Astăzi găsim în magazine multe produse dietetice cu numai 6 calorii la 100 gr așa cum sunt alimentele din Konjac. Care sunt alimentele din Konjac cu foarte puține calorii dar bogate în fibre pentru a ține de foame timp îndelungat? Tăițeii, spaghetele, pastele fettuccine și orezul. Gătim rețetele clasice dar cu ingrediente non calorice! » Vezi mai multe detalii, preț și mod de a găti alimente, rețete cu extrem de puține calorii »

You can leave a response, or trackback from your own site.


Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii



Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Scaderea colesterolului in mod natural cu anghinare, silimarina, armurariu, papadie



Stevia indulcitor natural fara calorii

72 Raspunsuri la discutia despre “Calcul: cate CALORII sa consumam zilnic?”

Pages: [8] 7 6 5 4 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 72
    liliana georgescu spune:

    Buna seara ,am o problema mare pentru mine asa o descriu,in 20014 am avut nevoie de un sterilet hormonal,incepand cu anul 20015 am inceput incet incet sa ma ingras,am inceput sa am probleme cu oasele
    iar medicul imi tot spune sa nu ma ingras ca nu e bine pt boala de oase ce o am.din 20014 de cand am steriletu m-am ingrasat ,mai mult cu 12 kg si eu mananc exact cum mananc de obicei,am 47 ani si mi se tot spune ca este din cauza ca intru la menopauza.intrebarea ce o pun …nu ma ingras din cauza steriletului?

  2. 71
    Anita spune:

    Raspuns pentru Patricya. Incearca sa iti impui sa te opresti. La un moment dat nu o sa mai poti controla nimic. Cunosc o fata care a trecut prin anorexie ca mai apoi sa ajunga la bulimie din cauza progeniturilor si creaturilor needucate ingamfate si arogante lasate pe pe pamantul asta de parinti ordinari care la randul lor au ras au barfit si au lovit in alti oameni la fel de normali ca si ei dar doar pentru simplul fapt ca aveau cateva kg in plus sau erau timizi sau se imbracau intr-un stil mai aparte. Din pacate si fata respectiva a trecut prin ce ai trecut tu.., sa izolat si si-a creat o lume proprie unde toti oamenii sunt buni si frumosi si nu se judeca intre ei in functie de aspect fizic, haine de firma , familiile din care fac parte , saraci sau bogati. Inca se lupta cu boala de 13 ani…dar iti doresc sa fi optimista sa crezi in tine si sa ai multa vointa. XS’ul nu mai este la moda si esti inconjurata de o gramada de femei superbe de succes plinute si la propriu si la figurat, ex: Megan traynor, Adele care dupa parerea mea asta inseamna o femeie frumoasa si sanatoasa. Ce trebuie sa mai ti tu cont este ca nu noi suntem vinovate ca ne nastem cu probleme de greutate…tine cont de genetica, stres, sarcini , metabolism lent , depresii, tiroida etc. In ochii altora nu putem fi perfecti oricat am incerca dar cu siguranta creatorul nostru a considerat ca suntem perfecti !!!’ doar suntem facuti dupa chipul si asemanarea lui si cu totii grasi sau slabi avem un rol si un scop in aceasta lume. Nu uitati fetelor … Sunteti perfecte cu sau fara kg in plus, gustati din ciocolata daca va pofteste inima pentru ca este dreptul vostru ca si al tuturor, tineti regim daca va nemultumeste ceva …sau nu tineti daca nu aveti chef, fiti fericite si zambiti mai des pentru ca sunteti frumoase si sexi de la XS la XXL

Pages: [8] 7 6 5 4 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and
error:

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor oferite. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face ca site-ul prodieta.ro fie mai usor de folosit si pentru a adapta informatiile la interesele dvs. Continuand navigarea in site-ul nostru si dand click mai jos pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2015. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.