Calcul: cate CALORII sa consumam zilnic?

CaloriiCalorii zilnic si calcul calorii: cate calorii sa consumam zilnic vor sa stie persoanele care doresc sa slabeasca. Ne intrebam ce calcul caloric sa facem sa slabim repede si bine si daca putem slabi urmand o lista de consum caloric. Calculul caloriilor consumate zilnic poate fi anevoios si, desigur, evaziv.

Asa cum am mentionat si in alte articole, un calculator al caloriilor alimentelor nu este de nici un folos pentru ca pe langa numarul caloriilor este foarte important sa avem si un balans optim intre proteine, lipide si carbohidrati. Spre exemplu, o prajitura poate sa aiba un numar de calorii nici prea mare nici prea mic, dar sa contina prea multi carbohidrati si lipide rele (grasimi provenite din margarine hidrogenate si zahar alb rafinat).

In tabelul de calorii de mai jos incercam sa redam intr-un calcul simplu numarul de calorii pe care le consuma o persoana de 80 kg si apoi de 60 kg intr-o zi obisnuita urmand o dieta standard:

Calcul pentru o persoana ce cantareste 80 kg (cate calorii consumam in 24 ore):

Consum Total: 3,130 calorii in 24 hr

Somnul
consum: 588 calorii in 8 hr
Lucrul la birou – general
consum: 980 calorii in 8 hr
Sofat
consum: 163 calorii in 1 hr
Prepararea mancarii
consum: 204 calorii in 1 hr
Mancatul – stand jos
consum: 122 calorii in 1 hr
Dus (baie)
consum: 82 calorii in 30 min
Curatenie in casa
consum: 122 calorii in 30 min
Cumparaturi – la supermarket
consum: 94 calorii in 30 min
Plimbare – eventual cu catelul
consum: 122 calorii in 30 min
Alergare – 9.6 km/h
consum: 408 calorii in 30 min
Imbracare / dezbracare
consum: 82 calorii in 30 min
Urmarire TV / cinema
consum: 163 calorii in 2 hr

Calcul pentru o persoana ce cantareste 60 kg (cate calorii consuma intr-o zi):
Consum total: 2.301 calorii in 24 hr

Somnul
consum: 432 calorii in 8 hr
Lucrul la birou – general
consum: 720 calorii in 8 hr
Sofat
consum: 120 calorii in 1 hr
Prepararea mancarii
consum: 150 calorii in 1 hr
Mancatul – stand jos
consum: 90 calorii in 1 hr
Dus (baie)
consum: 60 calorii in 30 min
Curatenie in casa
consum: 90 calorii in 30 min
Cumparaturi – la supermarket
consum: 69 calorii in 30 min
Plimbare – eventual cu catelul
consum: 90 calorii in 30 min
Alergare – 9.6 km/h
consum: 300 calorii in 30 min
Imbracare / dezbracare
consum: 60 calorii in 30 min
Urmarire TV / cinema
consum: 120 calorii in 2 hr

Am luat in considerare in calculul de mai sus activitatile cele mai uzuale ale unei persoane. Daca nu alergam sau nu realizam una dintre activitatile trecute in tabel este usor sa refacem acest calcul privind consumul caloric.

Asa cum am remarcat consumul caloric depinde foarte mult de greutatea pe care o avem.

Ca sa fim sinceri si sa respectam datele reale versus calculele simpliste, ei bine cifrele din tabelele de mai sus sunt doar estimative. Asa cum ati citit si in alte articole din site-ul prodieta.ro, numarul de calorii consumate zilnic depinde nu numai de greutate ci si de varsta, de metabolismul fiecarei persoane in parte, de tipul de mancare consumata, de mediul in care traim, nivelul de stres al fiecaruia, de temperatura in care ne desfasuram activitatile si de ce nu, chiar si de psihologia fiecarui om in parte.

tortPoate ca va veti supara atunci cand va vom spune ca aproape oricine isi calculeaza singur cate calorii trebuie sa arda pentru a pierde in greutate o face cel mai adesea gresit. Ar fi bine sa intelegem insa ca trebuie sa avem in vedere mai multe lucruri iar calculele sunt foarte complexe datorita numarului de factori care trebuie luat in considerare.
Nu vrem sa va influentam asa incat sa desconsiderati aceste calcule sau orice alte calcule veti realiza dvs, vrem numai sa constientizam ca sunt aproximative si generale si asta pentru ca organismul uman este mult mai complex decat incape intr-un tabel. Din cate reiese aici, ei bine, si modalitatea de a tine o dieta si de a face calculul consumului caloric este deosebita de complexa in functie de atat de multi factori care trebuie luati in considerare. Va recomandam sa va formati o imagine de ansamblu asupra complexitatii corpului uman si sa respectati principiile clasice de nutritie sanataosa mai degrama decat sa numarati zilnic cate calorii sunt in fiecare aliment. (cititi si articolul Cum slabim fara cura de slabire?! )

Haideti sa cautam raspunsul “tehnic” la intrebarea:
Cum slabim un kilogram sau cate calorii inseamna un kilogram?

1 kg = aprox. 7.716 calorii = aprox. 32.284 jouli

Un kilogram de grasime echivaleaza cu aproximativ 7.716 calorii. Conform unui calcul, daca vei avea un deficit de 500 de calorii pe zi (adica vei arde cu 500 de calorii mai mult decat vei consuma) vei pierde aproximativ un kilogram in doua saptamani si o zi jumate. Calcul:

500 calorii/zi x 7zile = 3.500 calorii/saptamana
3.500 calorii/saptamana x 2 saptamani = 7.000 calorii
7.000 calorii (2saptamani) + o zi jumate (750 calorii) = 7.750 calorii = 1 kilogram pierdut!

Este usor de calculat faptul ca un deficit de 1000 calorii pe zi va insemna un kilogram dat jos intr-o saptamana! Nici nu va recomandam sa incercati sa dati jos mai mult pentru ca, altfel, veti intampina probleme nedorite de sanatate.

Spunem ca un gram de grasime contine 9 calorii. Insa 1000 grame intr-un kilogram ar insemna 9000 si nu 7.716 cat am spus mai sus. Motivul pentru care exista aceasta diferenta este acela ca grasimea din organism sau tesutul adipos contine nu numai grasime ci si alte substante printre care proteina, apa si tesut conjunctiv.

Un calcul usor de facut: 7.716/1000 = 7.7

Astfel, un gram de grasime din organism contine numai 7.7 calorii versus 9 calorii din grasime pura. Corpul uman contine si apa iar apa nu are calorii. Din cauza acestor diferente este corect sa ne referim la 7.7 calorii/ per gram atunci cand luam in calcul caloriile pe care le consuma organismul nostru si 9 calorii/per gram atunci cand ne referim la caloriile pe care le regasim in mancare.

O nutritie optima si o alimentatie sanatoasa nu se reduc la tabele si calcule ale consumului caloric. Pentru a fi sanatosi avem nevoie de alimente hranitoare si variate care sa aduca organismului tot aportul necesar de proteine, carbohidrati, lipide, vitamine si minerale.

Va recomandam sa fiti atenti nu numai la consumul caloric zilnic ci si la indicele glicemic al alimentelor IG. Pentru mai multe informatii despre indicele glicemic cititi articolul dedicat » Dieta bazata pe Indicele Glicemic – tabel indici

>> Alegeti alimente sanatoase, 100% naturale, bogate in proteine, minerale, carbohidrati cu eliberare prelungita >> aici gasesti produse 100% naturale <<





64 Raspunsuri la discutia despre “Calcul: cate CALORII sa consumam zilnic?”

Pages: [7] 6 5 4 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 64
    Laura spune:

    Salutare…Eu am 16 ani, 1.68 si 67 kg. Acum cateva luni cantaream 57, insa a trebuit sa tin un regim, din cauza dereglarilor hormonale, si m-am obisnuit cu mancarea. Acum un an slabisem 10 kg in 2 luni si-o saptamana, deoarece mancam doar o data pe zi si beam apa. Acum nu mananc aproape in fiecare zi, exceptie 1-2 zile pe saptamana cand imi iau biscuiti digestivi la scoala, pana la ora 15:30…iar uneori exagerez cu mancarea. Ce sa fac, cum sa scap de acest viciu?…VA ROG SFATUITI-MA!
    P.S. Fac sport in fiecare zi 37 minute intens/ 1h plus mersul pe jos pana la scoala dus-intors 1h plus altele, cum ar fi: shoping etc. Mult succes si sa fiti obtimiste.:*

  2. 63
    nicusor spune:

    Am 31 de ani, 124 de kg si 188 cm inaltime. Va rog sa-mi recomandati o dieta detaliata!

  3. 62
    alina spune:

    am 48 de kg si inaltime 159 varsta 21 am nevoie de a slabi 3kg in maxim 7zile ma puteti ajuta va rog feumos

  4. 61
    Mycutzu spune:

    am 120 de kg si 1 85 inaltime am 23 de ani in 5 zile cu regim si alergare 3 km dimineata si seara am slabit in 3 kg dieta se bazeaza pe smantana 2 feli de paine graham dimineata dupa alergare la 12 un ou fiert cu o felie de paine graham si seara la 4 salata de varza morcovi rosii ardei gras si putina branza apoi la 6 30 alergare……. repedand ciclul

Pages: [7] 6 5 4 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


7 + 1 =

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;