Alaptarea – dieta potrivita

Alimentatia in timpul alaptarii este una usor restrictiva. Proaspata mamica trebuie sa aiba in vedere ca alimentatia in timpul alaptarii nu trebuie sa includa alimente care baloneaza sau care pot provoca stari de irascibilitate stomacului sau chiar sistemului nervos (precum cofeina, plantele aromatice sau condimentele).

Alimentatia mamei care alapteaza influenteaza calitatea laptelui si dezvoltarea copilului. Intr-adevar exista alimente interzise in timpul alaptarii iar alimentatia mamei se face pe baza unui regim alimentar riguros studiat chiar de ea insasi.
Atunci cand alaptam avem nevoie zilnic de 500 de calorii sau chiar mai mult pentru a avea lapte suficient si consistent. Aceste calorii suplimentare din alimentatia in perioada alaptarii plus caloriile disponibile de la cele 7-8 kilograme cat, probabil, ati stocat in timpul sarcinii ajuta la furnizarea de calorii suficiente pentru a face lapte. In plus fata de aceste calorii dieta din timpul alaptarii trebuie sa includa proteine suplimentare pentru productia de lapte.

Dieta dvs trebuie sa contina alimente care sa furnizeze mult calciu si alimente bogate in vitamine. Nu uitati sa beti foarte multe lichide, in special apa plata. Daca alimentatia mamei care alapteaza este completa din punct de vedere al elementelor nutritive, laptele matern va corespunde necesitatilor de dezvoltare ale copilului, cu exceptia vitaminei D, fierului si compusii fluorului. Din a saptea zi de la nastere se va administra copilului sugar un supliment de vitamina D. Suplimentele de fier se vor administra copilului in asociere cu vitamina C numai dupa cateva luni de la nastere in formula recomandata de medic.

Iata cateva sfaturi simple privind dieta in timpul alaptarii:

  • Continuati sa luati vitaminele prenatale (va puteti sfatui si cu medicul in aceasta privinta a suplimentelor alimentare inainte si dupa sarcina).
  • Mancati cat mai variat si consumati alimente de buna calitate. Alimentele vor fi gatite la cuptor sau la aburi. Evitati prajelile!
  • Acordati o atentie speciala lichidelor; beti suficient pentru a potoli setea chiar si mai mult. Multe mame simt nevoia sa bea apa chiar in timp ce alapteaza. Incercati sa beti apa chiar si cand nu aveti senzatia de sete.
  • Evitati alimentele “junk” de fast-food, alimentele prajite sau produsele de patiserie. Nu consumati margarina si nici prea mult unt.
  • Alimente recomandate mamei care alapteaza: carne de pui, vita, peste, organe de animale (ficatei, rinichi, inima), galbenus de ou, cereale integrale, produse lactate slabe si in cantitati nu prea mari (lapte, branza, iaurt), legume crude, sucuri de legume si fructe.

Mancare recomandata in timpul alaptatului: mancare cu proteine
Dieta mamei ce alapteaza trebuie sa includa proteine iar printre alimentele care contin proteine, atat de necesare in timpul alaptarii includem:

  • Peste si carne de pui
  • Oua
  • Branza si iaurt
  • Nuci si seminte
  • Legume (exemplu: morcovi, pastarnac, ardei gras)

Calciul
Calciul este un alt ingredient important in laptele matern. Printre sursele alimentare de calciu enumeram:

  • Produsele lactate – branzeturile
  • Legumele cu frunze verzi (broccoli spre exemplu)
  • Pestele ce poate fi mancat cu tot cu oase (sardine sau hamsii dar incercati sa le preparati din surse proaspete si nu de la conserva)

In cazul in care dieta mamei care alapteaza nu contine calciu, corpul se va folosi de calciul din oase. Acest lucru poate slabi oasele si poate creste riscul de a dezvolta osteoporoza mai tarziu in viata.

Fier
Sarcina foloseste foarte mult din rezervele dvs de fier. In timpul alaptarii este necesar sa reconstruiti depozitele de fier consumand alimente bogate in fier, cum ar fi:

  • Carne rosie (inclusiv organe, ficatei si rinichi) si peste (evitati pestele la conserva; consumati cat mai mult peste proaspat)
  • Nuci si fructe uscate
  • Paine si cereale integrale
  • Legumele cu frunze verzi (spanac), sparanghel
  • Cartofi fierti sau copti in coaja

Vitamine
Alaptarea creste, de asemenea, nevoia vs. pentru anumite alimente care contin:

Alimente “interzise”

Fiecare mama care alapteaza se intreaba daca nu cumva ceea ce a mancat cauzeaza stari de nervozitate, colici, gaze, diaree sau eruptii copilului ei. Pot fi consumate foarte multe alimente in timpul alaptarii dar, intr-adevar, o serie de alimente pot provoca dificultati si de aceea le numim “alimente interzise in timpul alaptarii”. Colicile intestinale la sugar apar brusc, sunt insotite de gaze intestinale (meteorism), agitatie si plans si persista, mai mult sau mai putin intense, in primele luni de viata.

Alimente interzise in timpul alaptarii pentru ca pot produce diverse probleme copilasilor sunt cele care contin aditivi alimentari si coloranti (mezelurile si dulciurile din comert) si legumele care produc gaze (exemple de alimente care produc gaze: varza sau fasole). In privinta legumelor enumerate, incercati sa consumati totusi o cantitate mica din a doua sau a treia luna de alaptare si urmariti reactia copilului. In cazul in care nu remarcati o schimbare nedorita in comportamentul bebelusului inseamna ca nu-l afecteaza si le puteti consuma cu moderatie.

Alimente “interzise” ar putea fi si citricele, ceapa si usturoiul, ciocolata si tot ce contine cacao, porumbul, fructele de mare, plantele aromatice precum si unele condimente precum piperul sau curry. Cuvantul “interzis” se aplica mai degraba pentru primele luni de alaptare pentru ca usor usor organismul bebelusului devine mai puternic si poate tolera cu brio substantele din citrice, ceapa sau usturoi, porum si unele condimente usoare. Mamele de copiii nascuti prematur vor fi mai grijulii in aceasta privinta iar mamele copiilor nascuti la termen si vigurosi pot avea o alimentatie mai “indrazneata” in privinta legumelor precum ceapa, usturoiul, broccoli, varza, fasolea sau lintea.

Crema delicata pentru bebelusi 100% Naturala Bio Argital Italia

Crema delicata protectoare pentru bebelusi NonAlergenica 100% Naturala Bio Argital Italia >> vezi si alte produse naturale pentru bebelusi pe www.prodietabio.ro <<

Multe alimente sunt interzise numai la modul general. Sunt mamici care pot manca lejer o parte dintre aceste mancaruri fara a provoca neplaceri bebelusilor lor. Din pacate insa nu vom afla daca am provocat neplaceri decat pe seama copilasilor si de aceea putem sa evitam in primele 2-3 luni de alaptare sa mancam alimentele enumerate. Putem introduce treptate si cate putin cate un aliment, putem urmari reactia bebelusului pentru cateva zile (intre 4 si 7 zile) si astfel, daca simptomele nedorite nu apar, putem hotari daca vom continua sa il consumam sau nu. Un alt sfat este acela de a nu manca nici un aliment in cantitati foarte mari. Nu vom manca spre exemplu o jumatate de borcan de dulceata, doi litri de suc, nu vom bea prea multe ceaiuri de plante caci studiile nu au aratat inca daca efectele tuturor plantelor sunt benefice intru totul sau pot avea si efecte adverse.

Laptele de vaca

Lapte de vaca in dieta mamei care alapteaza poate determina colici pentru unii copii. Copiii care au colici plang foarte mult si isi aduna piciorusele pe langa corp ca urmare a durerii provocata de gaze. Puteti elimina laptele din regimul dvs alimentar timp de patru pana la sapte zile pentru a vedea daca simptomele dispar. Pe masura ce copilasul creste laptele de vaca poate fi reintrodus in alimentatia mamei dar nu mai mult de un pahar pe zi (pentru mai multa siguranta). Puteti manca doua-trei felii de branza sau cascaval, puteti bea un pahar de iaurt zilnic. Daca eliminati cu totul produsele lactate din dieta trebuie totusi sa discutati cu medicul dumneavoastra despre un supliment de calciu.

Berea in timpul alaptarii

In trecut foarte multe dintre mamicile care alaptau erau incurajate sa bea bere pentru a produce mai mult lapte. Consumul de bere pentru efecte benefice in timpul alaptarii reprezinta totusi un mit fals. Astazi stim ca berea nu mareste in nici un fel productia de lapte ba chiar dimpotriva, o poate inhiba. Si nu numai ca berea nu este recomandata in timpul alaptarii dar datorita continutului de alcool poate avea si efecte negative. Alcoolul din bere si alte bauturi ajunge in lapte in aproximativ aceeasi concentratie ca nivelul de alcool din sange. Cel mai intelept lucru este sa nu consumam alcool sub nici o forma, nici macar bere.

Fumatul in timpul alaptarii este interzis!

Nicotina trece direct la copil prin intermediul laptelui matern si ca atare fumatul in timpul alaptarii nu este permis. Fumatul intens poate reduce productia de lapte; creste incidenta aparitiei simptomelor de greata, creeaza colici si diaree la copil si poate sa scada continutul de vitamina C din lapte. Fumatul in apropierea copilului creste riscul ca acesta sa dezvolte multe afectiuni respiratorii, inclusiv pneumonie, bronsita sau astm. Ca si in timpul sarcinii, cel mai bun sfat este sa se renunte la fumat.

Cofeina este interzisa

Cofeina trece in laptele matern si poate determina pentru copilul dumneavoastra un stomac deranjat si iritabil. Este recomandabil ca in perioada alaptarii sa nu consumati cafea, ceai, cola, ciocolata, precum si alte produse care contin cafeina.

Fara medicamente!

Aproape toate medicamente “isi fac drum” catre laptele matern. Cercetarile sunt inca in derulare in privinta a multe dintre medicamente dar sunt destul de anevoioase caci este foarte delicat aspectul ca i mama sa accepte sa se faca studii pe copilul ei… Unele dintre medicamente nu par sa aiba efecte daunatoare asupra copilului dar acestea nu vor fi administrate fara a fi recomandate in mod expres de doctorul dvs.

Feriti-va de poluanti. La fel ca si nicotina, rezidurile de pesticide pot trece cu usurinta prin laptele mamei. Nu folositi insecticide, solutii pentru molii, inalbitori de rufe sau produse cosmetice foarte parfumate.

Slabitul in timpul alaptarii

Foarte multe femei sunt preocupate de slabit in timpul alaptarii. Alaptarea in sine arde foarte multa energie (kj). O parte din energie va proveni din grasimile acumulate in timpul sarcinii si de aceea nu ar trebui sa fiti preocupata de slabit in timpul alaptarii ci dupa ce terminati de alaptat sau macar dupa 4-6 luni de la nasterea copilului. Nu va recomandam slabirea rapida dupa nastere, o pierdere in greutate de 1-2 kilograme pe luna este mult mai benefica decat o slabire brusca. Este recomandabil sa puneti copilul pe primul loc si necesitatea acestuia de a primi un lapte bogat in vitaminele complexului B, calciu, magneziu, zinc, cupru, seleniu, vitamina A, vitamina D, vitamina C etc.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.




11 Raspunsuri la discutia despre “Alaptarea – dieta potrivita”

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

  1. 11
    Sunt Gravida spune:

    Alimentata este importanta atat in timpul sarcinii, cat si dupa nastere. Mancarea sanatoasa este benefica pentru dezvoltarea sanatoasa si armonioasa a bebelusului, dar si pentru noi, ca femei.

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


− 1 = 4

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;